Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Kolvringarna blir inkörda efter lite lugn uppvärmning på tomgång och sedan lite lugn körning i ca en kvart. Kör man in dem för lungt kanske de inte tätar riktigt. Men kolven och cylindern ska matchas emot varandra genom inkörning. Skiter man i det och gasar på så kan kolven nypa och lämna efter sig fina bitar på cylinderväggen. Man räknar inte inkörningen i mil utan i tid.

Sen så är det lagerna som också kan behöva lite lungt körande i början. Men jag skulle säga att 10 timmar är lagom för inkörning av cylinder + kolv.

Och du Merkky kolvringa ska inte röra på sig något vidare. Du vet väl vad kolvringsstoppen är till för va?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har köpt en Eu-moppe nu ;)

Edit:Sorry för dålig skärpa, ska ta bättre imorgon. Men jag får inte köra den först om två veckor kanske, ska ha skriftligt prov på torsdag, och sen tar det 5 dagar innan jag får kortet.

Körde samma dag som jag tog kortet ^^ Man får några papper man kan visa upp om polisen stoppar en typ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

www.cykelkraft.se bla

Och den där moppen såg inte något vidare ut.

Säg gärna vad som var dåligt ;)

Nu lutar det dock åt att det blir en sådan.

Men jag har ett problem till. Jag undrar om den är BB'n skulle funka med den moppen, Helt enkelt undrar jag bara om det är någon som vet. :P

Redigerad av Godfather
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här, i mitt fall fick id-kortet fungera som bevis tills kortet var klart.

Ang blackbox så styr den varvtalet vilket gör att toppfarten blir lägre med en sådan aktiverad.

Ja. Det visste jag redan, Undrade dock om den jag visade skulle fungera på en Pioneer

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja. Det visste jag redan, Undrade dock om den jag visade skulle fungera på en Pioneer

Ja, om den har CDI tändning. Men pionerren är en kina mopppe, alltså lägre kvalitet och svårt att hitta delar. Det finns dessutom inga trimmdelar till dem.

EDIT

Jag skulle ta de jävligt lungt med BB'n på för min kompis stod och varvade lite med den på så la den bara av och det visade sig vara smält CDI box.

Redigerad av hubbert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Varför ska alla ha kina moppar?

De går ju inte trimma, de går bra de första året, sen krånglar de.

O personligen så tycker "jag" att de är svinigt fula. :D

Jag skulle hellre lägga pengar på något "riktigt"

Fast det beror ju på om du tänker köra mkt, var du bor(bor du ute på landet ska du inte ha en sån, men bor du inne i stan, är de kanske smidiga) Du ska undvika handbromsen på grusvägar, de är många som vurpar där)

Fast då får ju ni kommentera vad ni tycker om den här? Funderar på att köpa:

post-11843-1156757490_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sen så är det lagerna som också kan behöva lite lungt körande i början. Men jag skulle säga att 10 timmar är lagom för inkörning av cylinder + kolv.

Men i instruktionsboken står det följande:

Distans (km) | Max fart

0-200 | 25km/h

200-1000 | 35km/h

1000 -> | 45km/h

Körde samma dag som jag tog kortet ^^ Man får några papper man kan visa upp om polisen stoppar en typ

Okej, så jag behöver inte vänta på att få kortet för att få köra lagligt?

Är det så i alla län/körskolor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den är riktigt ful. De där modellerna är de fulaste av alla. Hade hellre gått än att åka på en såndär. :D

Ähumm, jag hade inte tänkt att köra med den så där heller, jag har en extra tank liggandes hemma som jag ska måla svart, köpa nytt kåp-set(svart) tt racing styre, importera stjärnfälgar med skivbroms, hastigmätar pannel, varvräknare, och ta bort den där äckliga packethållaren mm.

Föresten så sitter det 75cc på den o 20 mm förknasare mm. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...