Fireblade Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Kolvringarna blir inkörda efter lite lugn uppvärmning på tomgång och sedan lite lugn körning i ca en kvart. Kör man in dem för lungt kanske de inte tätar riktigt. Men kolven och cylindern ska matchas emot varandra genom inkörning. Skiter man i det och gasar på så kan kolven nypa och lämna efter sig fina bitar på cylinderväggen. Man räknar inte inkörningen i mil utan i tid. Sen så är det lagerna som också kan behöva lite lungt körande i början. Men jag skulle säga att 10 timmar är lagom för inkörning av cylinder + kolv. Och du Merkky kolvringa ska inte röra på sig något vidare. Du vet väl vad kolvringsstoppen är till för va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 (redigerad) Har köpt en Eu-moppe nu Edit:Sorry för dålig skärpa, ska ta bättre imorgon. Men jag får inte köra den först om två veckor kanske, ska ha skriftligt prov på torsdag, och sen tar det 5 dagar innan jag får kortet. Redigerad 27 augusti, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Ska skaffa en ny moppe nu. Alla andra jag har haft har jag ärvt och kört, Aldrig meckat med så jag vet knappt vad som är bra på en moppe Aja, Till saken, Ser den här bra ut? Och vad bör jag fråga han när jag ringer och sånt? http://www.blocket.se/vi/8981594.htm?ca=1_9_s Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Har köpt en Eu-moppe nu Edit:Sorry för dålig skärpa, ska ta bättre imorgon. Men jag får inte köra den först om två veckor kanske, ska ha skriftligt prov på torsdag, och sen tar det 5 dagar innan jag får kortet. Körde samma dag som jag tog kortet ^^ Man får några papper man kan visa upp om polisen stoppar en typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Visst finns det någonting som sänker toppfarten om man trycker på en knapp eller så? Vad heter det och ungefär vad kostar dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 (redigerad) Visst finns det någonting som sänker toppfarten om man trycker på en knapp eller så? Vad heter det och ungefär vad kostar dom? Blackbox heter det. Resten får någon mer kunnig själ berätta. Redigerad 27 augusti, 2006 av Kebab Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Blackbox heter det. Resten får någon mer kunnig själ berätta. Så.. Vars köper man? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 (redigerad) På www.cykelkraft.se bla Och den där moppen såg inte något vidare ut. Redigerad 27 augusti, 2006 av hubbert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 (redigerad) På www.cykelkraft.se bla Och den där moppen såg inte något vidare ut. Säg gärna vad som var dåligt Nu lutar det dock åt att det blir en sådan. Men jag har ett problem till. Jag undrar om den är BB'n skulle funka med den moppen, Helt enkelt undrar jag bara om det är någon som vet. Redigerad 27 augusti, 2006 av Godfather Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Körde samma dag som jag tog kortet ^^ Man får några papper man kan visa upp om polisen stoppar en typ Samma här, i mitt fall fick id-kortet fungera som bevis tills kortet var klart. Ang blackbox så styr den varvtalet vilket gör att toppfarten blir lägre med en sådan aktiverad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Gäst Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Samma här, i mitt fall fick id-kortet fungera som bevis tills kortet var klart. Ang blackbox så styr den varvtalet vilket gör att toppfarten blir lägre med en sådan aktiverad. Ja. Det visste jag redan, Undrade dock om den jag visade skulle fungera på en Pioneer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Ja. Det visste jag redan, Undrade dock om den jag visade skulle fungera på en Pioneer Ja, om den har CDI tändning. Men pionerren är en kina mopppe, alltså lägre kvalitet och svårt att hitta delar. Det finns dessutom inga trimmdelar till dem. EDIT Jag skulle ta de jävligt lungt med BB'n på för min kompis stod och varvade lite med den på så la den bara av och det visade sig vara smält CDI box. Redigerad 28 augusti, 2006 av hubbert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Varför ska alla ha kina moppar? De går ju inte trimma, de går bra de första året, sen krånglar de. O personligen så tycker "jag" att de är svinigt fula. Jag skulle hellre lägga pengar på något "riktigt" Fast det beror ju på om du tänker köra mkt, var du bor(bor du ute på landet ska du inte ha en sån, men bor du inne i stan, är de kanske smidiga) Du ska undvika handbromsen på grusvägar, de är många som vurpar där) Fast då får ju ni kommentera vad ni tycker om den här? Funderar på att köpa: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 (redigerad) Fast då får ju ni kommentera vad ni tycker om den här? Funderar på att köpa: Den är riktigt ful. De där modellerna är de fulaste av alla. Hade hellre gått än att åka på en såndär. Redigerad 28 augusti, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Sen så är det lagerna som också kan behöva lite lungt körande i början. Men jag skulle säga att 10 timmar är lagom för inkörning av cylinder + kolv. Men i instruktionsboken står det följande: Distans (km) | Max fart 0-200 | 25km/h 200-1000 | 35km/h 1000 -> | 45km/h Körde samma dag som jag tog kortet ^^ Man får några papper man kan visa upp om polisen stoppar en typ Okej, så jag behöver inte vänta på att få kortet för att få köra lagligt? Är det så i alla län/körskolor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Den är riktigt ful. De där modellerna är de fulaste av alla. Hade hellre gått än att åka på en såndär. Ähumm, jag hade inte tänkt att köra med den så där heller, jag har en extra tank liggandes hemma som jag ska måla svart, köpa nytt kåp-set(svart) tt racing styre, importera stjärnfälgar med skivbroms, hastigmätar pannel, varvräknare, och ta bort den där äckliga packethållaren mm. Föresten så sitter det 75cc på den o 20 mm förknasare mm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Varför ska alla ha kina moppar? De går ju inte trimma, de går bra de första året, sen krånglar de. Jo, dom går att trimma. Längre än ett år behåller man väl inte en moped? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Jo, det gör man. Beror självklart på intresset. Finns rätt trevligt trim till 4-taktarna bla "70cc" och "80cc" och lite vassare kammar ska finnas också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Själv hann jag byta moped tre gånger under min mopedtid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pixiegnom Skrivet 28 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 28 augusti, 2006 Yamaha Dt-50R 92a duger bra Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts