RavenE Skrivet 24 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 augusti, 2006 Vespa är ett märke precis som t ex Volvo. Scooter är en typ av moped. Tack! Äntligen nån som vet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_EmiL_ Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Om du har ett sånt där lock (vet inte vad det heter) till Dakota så PM:A mig!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Jahoo! Jag gjorde mitt prov idag kl 18:15. Bara ett fel! Jag får börja köra på tisdag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Jahoo! Jag gjorde mitt prov idag kl 18:15. Bara ett fel! Jag får börja köra på tisdag. Grattis Svåra frågor? ska nämligen göra mitt på torsdag Redigerad 25 augusti, 2006 av RavenE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adriian Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Grattis Svåra frågor? Tack! Nej då. Jättelätt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Tack! Nej då. Jättelätt! Adda mig på msn: alexander.estmo@hotmail.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Tjenare! Tänkte köpa en honda mt5, och undrar om det är nåt specielt man ska kolla när man är där och kollar på den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Tjenare! Tänkte köpa en honda mt5, och undrar om det är nåt specielt man ska kolla när man är där och kollar på den? Mt5or brukar ha riktigt dålig gång när dom är orginal. Se till att provköra den. Men köp till en 5,5s cylinder, för det är ett ganska lätt trim som får den att gå ungefär 65km/h. Ha gärna med en person som kan lite om mopeder, typ nån du känner, som kollar gången på motorn, om lagrerna verkar fräscha, förgasarens skick (kan man märka på gasreaktionen) osv. Börja med det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 Mt5or brukar ha riktigt dålig gång när dom är orginal. Se till att provköra den. Men köp till en 5,5s cylinder, för det är ett ganska lätt trim som får den att gå ungefär 65km/h. Ha gärna med en person som kan lite om mopeder, typ nån du känner, som kollar gången på motorn, om lagrerna verkar fräscha, förgasarens skick (kan man märka på gasreaktionen) osv. Börja med det! Okej, så det är inget specielt med mt5or man ska se upp med? På tal om trimm så ska jag nog ha ett trimm som bygger på polini 65cc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 25 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2006 (redigerad) Mt5 är en bra moppe, det finns nog inga nackdelar med en sån, o du 65cc passar bra ihopp med en 20 mm delorto Bruksmoppen: Kreidler florett RS -76 drygt 900mil!! Redigerad 25 augusti, 2006 av ULTIMA TURE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Jag tycker tvärom en mt5n är nog en av de 30 moppar som går bäst orginal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 JAg tkr att dom jämt är felbestyckade och knackar på höga varv, men det är ju min åsikt! Men trim går dom fin fint! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Jo du har rätt ia tt de är felbestyckade men får man bestycka dem rätt så går det ritigt bra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 Rätt bestyckade går en orginal mt5 rätt hyffsat. En annan grej är att motorn är kraftigt byggd på mt. 3-lamellskoppling, går att porta blocket om man vill syssla med lite seriösare trimning. Passar även en del delar från honda cr80/85 från tidigt 80-tal. Som t ex växellåda, koppling osv. En grej som man kan räkna som negativt är att det bara är 6-voltssystem på dem. Men det går ju att åtgärda. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 26 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2006 (redigerad) Rätt bestyckade går en orginal mt5 rätt hyffsat. En annan grej är att motorn är kraftigt byggd på mt. 3-lamellskoppling, går att porta blocket om man vill syssla med lite seriösare trimning. Passar även en del delar från honda cr80/85 från tidigt 80-tal. Som t ex växellåda, koppling osv. En grej som man kan räkna som negativt är att det bara är 6-voltssystem på dem. Men det går ju att åtgärda. Jo det gör dom nog, har provat många mt5or som gått riktigt vackert! och det är ju en bra trim moppe, men inget om man ska köra orginal, från min sida. Btw: Fixade iordning Dakotan lite idag, tätade avgaset och satte dit en ny packning, så nu är han tät och låter fin fint! Redigerad 26 augusti, 2006 av Merkky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Rätt bestyckade går en orginal mt5 rätt hyffsat. En annan grej är att motorn är kraftigt byggd på mt. 3-lamellskoppling, går att porta blocket om man vill syssla med lite seriösare trimning. Passar även en del delar från honda cr80/85 från tidigt 80-tal. Som t ex växellåda, koppling osv. En grej som man kan räkna som negativt är att det bara är 6-voltssystem på dem. Men det går ju att åtgärda. Hur kan man ändra 6volt till 2volt då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Hur långt ska en Eu-moped gå innan den är inkörd? Har hört typ 5-6mil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Hur långt ska en Eu-moped gå innan den är inkörd? Har hört typ 5-6mil. Typ 5 mil jao Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Typ 5 mil jao Okej, great En Baotian 50QT för 6900kr som har gått 11km, bra köp? Snälla, kom INTE med "Köp inte ping-pong shit, köp kvalité saker ist" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Merkky Skrivet 27 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 27 augusti, 2006 Typ 5 mil jao Efter 5 mil så är den "inkörd". Men det tar iaf 20-50 mil innan kolvringarna lägger sig i rätt läge, hela idén med inkörning är att kolvringarna ska hitta sin plats och nöta in sig i cylindern. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts