Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Tjenare! Tänkte köpa en honda mt5, och undrar om det är nåt specielt man ska kolla när man är där och kollar på den?

Mt5or brukar ha riktigt dålig gång när dom är orginal. Se till att provköra den. Men köp till en 5,5s cylinder, för det är ett ganska lätt trim som får den att gå ungefär 65km/h. Ha gärna med en person som kan lite om mopeder, typ nån du känner, som kollar gången på motorn, om lagrerna verkar fräscha, förgasarens skick (kan man märka på gasreaktionen) osv. Börja med det! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mt5or brukar ha riktigt dålig gång när dom är orginal. Se till att provköra den. Men köp till en 5,5s cylinder, för det är ett ganska lätt trim som får den att gå ungefär 65km/h. Ha gärna med en person som kan lite om mopeder, typ nån du känner, som kollar gången på motorn, om lagrerna verkar fräscha, förgasarens skick (kan man märka på gasreaktionen) osv. Börja med det! B)

Okej, så det är inget specielt med mt5or man ska se upp med? På tal om trimm så ska jag nog ha ett trimm som bygger på polini 65cc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt bestyckade går en orginal mt5 rätt hyffsat. En annan grej är att motorn är kraftigt byggd på mt. 3-lamellskoppling, går att porta blocket om man vill syssla med lite seriösare trimning. Passar även en del delar från honda cr80/85 från tidigt 80-tal. Som t ex växellåda, koppling osv. En grej som man kan räkna som negativt är att det bara är 6-voltssystem på dem. Men det går ju att åtgärda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt bestyckade går en orginal mt5 rätt hyffsat. En annan grej är att motorn är kraftigt byggd på mt. 3-lamellskoppling, går att porta blocket om man vill syssla med lite seriösare trimning. Passar även en del delar från honda cr80/85 från tidigt 80-tal. Som t ex växellåda, koppling osv. En grej som man kan räkna som negativt är att det bara är 6-voltssystem på dem. Men det går ju att åtgärda.

Jo det gör dom nog, har provat många mt5or som gått riktigt vackert! ;) och det är ju en bra trim moppe, men inget om man ska köra orginal, från min sida. :D

Btw: Fixade iordning Dakotan lite idag, tätade avgaset och satte dit en ny packning, så nu är han tät och låter fin fint! :)

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rätt bestyckade går en orginal mt5 rätt hyffsat. En annan grej är att motorn är kraftigt byggd på mt. 3-lamellskoppling, går att porta blocket om man vill syssla med lite seriösare trimning. Passar även en del delar från honda cr80/85 från tidigt 80-tal. Som t ex växellåda, koppling osv. En grej som man kan räkna som negativt är att det bara är 6-voltssystem på dem. Men det går ju att åtgärda.

Hur kan man ändra 6volt till 2volt då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...