Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Det är därför man kör trimmat kör åt helvete, drar hem sätter på original låter försäkringsbolaget gå igenom moppen, få ut pengar, sätta på trimm igen.

Men det är det att, kör du åt helvete i t ex 70-80 och kanske bryter ben mm, hur fan tar du dig hem?

Förmodligen ringer någon efter ambulans, och då brukar det oftast komma en polis och får syn på moppen och tar en nogrannare titt på resterna, och vad finner han? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men det är det att, kör du åt helvete i t ex 70-80 och kanske bryter ben mm, hur fan tar du dig hem?

Förmodligen ringer någon efter ambulans, och då brukar det oftast komma en polis och får syn på moppen och tar en nogrannare titt på resterna, och vad finner han? :wub:

Eller så gör man saker som inte syns utifrån, t.ex drar pluggen, borrar cylindern, jackar kolven etc. etc.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller så gör man saker som inte syns utifrån, t.ex drar pluggen, borrar cylindern, jackar kolven etc. etc.

Ja men, det beror ju på vad du har för moppe.

Min kreidler är helt orginal o har bara går 897 mil!

Den går i 55-60 km/h o då är pluggen kvar kraidler hade fart recordet för 50cc redan 1965 på över 200km/h

Med trim givetvis, och din zündapp gör väll oxå ca45-60 med pluggen kvar? Har jag fel? :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du tror så klart snuten är dum också?

Det är nog snarare han som är dum, med tanke på att han kommer nog inte hem själv efter att ha vurpat i 70-80 blås, och om du ska porta en orginalare, så blir det inte så mkt mer effekt, ca 10-15 km/h max och jacka kolven kommer du inte långt med.

På min fs1 som jag hade satt det 60cc och 16,5 mm förgasare, gjorde ca 65-70, puch nevadan gjorde 65 med 12 mm förgasare o 60 cc cylinder och drevningen: 38 14, o då var den drevad för styrka(drog upp på bakhjulet i 40. Och hemmabygget gjorde ca 45 med orginalförgasare o jackad kolv, planad topp o portad cylle, det du inte begriper är att du förmodligen blir skadad så du får åka pling plong taxi till plåsterhuset.

Föresten för er som undrar, så har jag två puch dakotor till salu och vevpartin, en montana, en dakota o en florida motor i delar har även en crescent raketare"raketarsle" te salu Give me a bud! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men, det beror ju på vad du har för moppe.

Min kreidler är helt orginal o har bara går 897 mil!

Den går i 55-60 km/h o då är pluggen kvar kraidler hade fart recordet för 50cc redan 1965 på över 200km/h

Med trim givetvis, och din zündapp gör väll oxå ca45-60 med pluggen kvar? Har jag fel? :wub:

Zündappen gör c.a 50-55 på vanlig väg, och är det lång nerförsbacke ungefär 60.

Du tror så klart snuten är dum också?

Här ute, ja.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vart bor du har inte lust att åka långt?

Vilket skick är motorerna i?

riktigt sugen på motorerna.

Jag bor i Hedesunda, det ligger ca 4 mil syd väst om Gävle.

Motorerna är väl okej, nån bit har väl gått bort i underkanten på några block, men går att svätsa o anars så har jag dåligt med växellådor :shifty: Men jag har väl en två vevpartin, kopplings korgar o sånt, nån fläckt kåpa mm.

Dakotorna ska jag kanske sälja i da :unsure:

Jag har annons på blocket om du undrar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...