RavenE Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 En sådan då? "EU-moped FIGHTER JL 50 QT-4 årsmodell 2005, nästan 400 mil, färgen är mörkbå metallic och silver med packväska, låskedja och hjälm. Pris: 6000 kr" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ante_freeman Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 En sådan då? "EU-moped FIGHTER JL 50 QT-4 årsmodell 2005, nästan 400 mil, färgen är mörkbå metallic och silver med packväska, låskedja och hjälm. Pris: 6000 kr" Ta bort packboxen ( ) om du köper den eller har köpt den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Ta bort packboxen ( ) om du köper den eller har köpt den Självklart ska den bort, den är bara ful och tar upp plats Ska köpa den i helgen, om den finns kvar vill säga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Troligen samma samma 4-takts motor som baotian. Kanske inte ska förvänta sig någon jättebra kvalité, men visst den kanske håller... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Om du bara ska lägga ner MAX 7000:- så kan du lika gärna köpa en manlig moppe en polare köpte en mustang mamba i asfint skick för 7000:- Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Yeah, Zündapp motor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Om du bara ska lägga ner MAX 7000:- så kan du lika gärna köpa en manlig moppe en polare köpte en mustang mamba i asfint skick för 7000:- Men nu har jag anmält mig till förarbevis till eu-moped, så då ska jag inte ha en vanlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 (redigerad) Snälla köp en Kymco eller nåt istället, den där såg bara förtaskig ut! Köp den om du vill, men jag skulle aldrig sitta på en sån. Vet inte hur långt du kan åka för att hämta en men: http://www.blocket.se/vi/9153861.htm?ca=3_s t.ex Redigerad 22 augusti, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 ZcruwenN, Försäkringen gäller ändå inte närr man körr trimmat. Det är därför man kör trimmat kör åt helvete, drar hem sätter på original låter försäkringsbolaget gå igenom moppen, få ut pengar, sätta på trimm igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Det är därför man kör trimmat kör åt helvete, drar hem sätter på original låter försäkringsbolaget gå igenom moppen, få ut pengar, sätta på trimm igen. Men det är det att, kör du åt helvete i t ex 70-80 och kanske bryter ben mm, hur fan tar du dig hem? Förmodligen ringer någon efter ambulans, och då brukar det oftast komma en polis och får syn på moppen och tar en nogrannare titt på resterna, och vad finner han? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Men det är det att, kör du åt helvete i t ex 70-80 och kanske bryter ben mm, hur fan tar du dig hem? Förmodligen ringer någon efter ambulans, och då brukar det oftast komma en polis och får syn på moppen och tar en nogrannare titt på resterna, och vad finner han? Eller så gör man saker som inte syns utifrån, t.ex drar pluggen, borrar cylindern, jackar kolven etc. etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Eller så gör man saker som inte syns utifrån, t.ex drar pluggen, borrar cylindern, jackar kolven etc. etc. Ja men, det beror ju på vad du har för moppe. Min kreidler är helt orginal o har bara går 897 mil! Den går i 55-60 km/h o då är pluggen kvar kraidler hade fart recordet för 50cc redan 1965 på över 200km/h Med trim givetvis, och din zündapp gör väll oxå ca45-60 med pluggen kvar? Har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 22 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 22 augusti, 2006 Eller så gör man saker som inte syns utifrån, t.ex drar pluggen, borrar cylindern, jackar kolven etc. etc. Du tror så klart snuten är dum också? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Du tror så klart snuten är dum också? Det är nog snarare han som är dum, med tanke på att han kommer nog inte hem själv efter att ha vurpat i 70-80 blås, och om du ska porta en orginalare, så blir det inte så mkt mer effekt, ca 10-15 km/h max och jacka kolven kommer du inte långt med. På min fs1 som jag hade satt det 60cc och 16,5 mm förgasare, gjorde ca 65-70, puch nevadan gjorde 65 med 12 mm förgasare o 60 cc cylinder och drevningen: 38 14, o då var den drevad för styrka(drog upp på bakhjulet i 40. Och hemmabygget gjorde ca 45 med orginalförgasare o jackad kolv, planad topp o portad cylle, det du inte begriper är att du förmodligen blir skadad så du får åka pling plong taxi till plåsterhuset. Föresten för er som undrar, så har jag två puch dakotor till salu och vevpartin, en montana, en dakota o en florida motor i delar har även en crescent raketare"raketarsle" te salu Give me a bud! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Ja men, det beror ju på vad du har för moppe. Min kreidler är helt orginal o har bara går 897 mil! Den går i 55-60 km/h o då är pluggen kvar kraidler hade fart recordet för 50cc redan 1965 på över 200km/h Med trim givetvis, och din zündapp gör väll oxå ca45-60 med pluggen kvar? Har jag fel? Zündappen gör c.a 50-55 på vanlig väg, och är det lång nerförsbacke ungefär 60. Du tror så klart snuten är dum också? Här ute, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Du ska nog inte underskatta snuten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 (redigerad) Snuten kom aldrig till platsen där en av mina kompisar krockade... Redigerad 23 augusti, 2006 av DimpZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Snuten kom aldrig till platsen där en av mina kompisar krockade... Jag sa inte att de alltid lom till platsen, det gjorde de heller inte när min kompis krokade, fast det beror ju på om det var många som såg krocken, o då tänkte kanske en gammal tant "here hjärtaness" o ringde efter hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Vart bor du har inte lust att åka långt? Vilket skick är motorerna i? riktigt sugen på motorerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ULTIMA TURE Skrivet 23 augusti, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 augusti, 2006 Vart bor du har inte lust att åka långt? Vilket skick är motorerna i? riktigt sugen på motorerna. Jag bor i Hedesunda, det ligger ca 4 mil syd väst om Gävle. Motorerna är väl okej, nån bit har väl gått bort i underkanten på några block, men går att svätsa o anars så har jag dåligt med växellådor Men jag har väl en två vevpartin, kopplings korgar o sånt, nån fläckt kåpa mm. Dakotorna ska jag kanske sälja i da Jag har annons på blocket om du undrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts