Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

What? Är jag helt ute och snurrar?

Okej, då vet jag det <_<

Försäkring då? Hur mkt kostar en sån per år?

Beror på vilken försäkring, försäkringsbolag och var du bor. Finns ju inte bara en sorts försäkring. Min -04 är helförsäkrad hos Länsförsäkringar (Dalarna) för omkring 4000:-/år.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beror på vilken försäkring, försäkringsbolag och var du bor. Finns ju inte bara en sorts försäkring. Min -04 är helförsäkrad hos Länsförsäkringar (Dalarna) för omkring 4000:-/år.

Oh damn, det var ganska dyrt.

Får se vad jag tar för försäkring. Måste ju som sagt köpa eu-moped först. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oh damn, det var ganska dyrt.

Får se vad jag tar för försäkring. Måste ju som sagt köpa eu-moped först. <_<

Du vet väll att eu-mopeder är dyrare att försäkra än vanliga moppar.

Min kompis betalar 2000kr/år, men de beror ju på vad du vill ha för försäkringar, du måste ha trafikförsäkring, sen väljer du själv om du vill ha stäld, brand o.s.v men du får räkna med en extra slant. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet väll att eu-mopeder är dyrare att försäkra än vanliga moppar.

Min kompis betalar 2000kr/år, men de beror ju på vad du vill ha för försäkringar, du måste ha trafikförsäkring, sen väljer du själv om du vill ha stäld, brand o.s.v men du får räkna med en extra slant. <_<

Jo det vet jag.

Vad kostar bara trafikförsäkringen då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det vet jag inte de är ju dyrare på eu-mopeder o jag kör inte någon sådan, så jag vet inte riktigt, fråga Curly, han värkar veta. B)

Du har inte ens försäkring på nån utav dina mopeder (w00t)

Trafik försäkring för mig gick på ungefär (billigt utab helvete) 200 kr om året (is this foo real? :D )

och jag har en zündapp ks50 årsmodell -82

Men jag kör ändå halförsäkring på skiten

Blåbär= Riktig moppe?

Varenda moppe är ju riktiga mopeder.

du kan inte säga att en "bögpulka" a.k.a scooter eller liknande inte är riktiga mopeder.

And thats the end of that, discussion over :P

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra jesper, en till som har riktig moppe, själv har jag 8 moppar varav 4 är puch, 2 dakotor, en tunturi, monza 4-speed. Jag har motordelar till puch om någon behöver. (w00t)

Har ingen bra fläktkyld 60 cc till ett bra pris?

ZcruweN: jo men det är inte så konstigt att din zundapp har bilig försäkring.. Det händer inte lika många olyckor på sånna mopeder. Men det gör det med eu och andra plast saker, och då har det blivit hög försäkring på dom.

Redigerad av LunCh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur bra är egentligen kvalitén på en Baotian moppe? Alla säger att dom går sönder efter typ 100 mil. Ganska konstigt tycker jag, då jag har kompisar som har Baotian moppar, och dom har kört betydligt mer än 100 mil

Det är ju inte direkt så att dom har mätt och sett "jaha, 100 mil, nu pajade den" utan dom menar väl bara att den håller kortare tid än andra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju inte direkt så att dom har mätt och sett "jaha, 100 mil, nu pajade den" utan dom menar väl bara att den håller kortare tid än andra?

Det beror ju lite på hur man behandlar mopeden också.

Edit: Förstår inte riktigt varför alla snackar skit om Baotian bara för att den kommer från Kina. Mopederna genomgår stora tester innan de fraktas ut till återförsäljaren.

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ZcruwenN, Försäkringen gäller ändå inte närr man körr trimmat.

Jag ska försäkra kreidlern snart

Och det där med 200 kr i månaden tror jag vad jag vill om, om så vore, så har du fjäskat till det bra med försäkringsbolaget, det brukar kosta ca 90kr/månaden för trafikförsäkringen, o de borde "tomaten här på forumet" haft när han krockade med dakotan, han fick ju betala för bucklan på bilen och en ny gaffel. You know`

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra jesper, en till som har riktig moppe, själv har jag 8 moppar varav 4 är puch, 2 dakotor, en tunturi, monza 4-speed. Jag har motordelar till puch om någon behöver. :mellow:

OK, Själv har man bara 3 puchar 2 dakota och en florida.

Är intresserad av en hel växellåda till en 3 växlad motor eftersom floridans växellåda inte mårs så bra och snart kommer att geupp tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror ju lite på hur man behandlar mopeden också.

Edit: Förstår inte riktigt varför alla snackar skit om Baotian bara för att den kommer från Kina. Mopederna genomgår stora tester innan de fraktas ut till återförsäljaren.

Mja, mjo, visst. Satsa på en riktig tillverkare. Baotian är pyttesmå dessutom, ser så fånigt ut. :mellow:

---

Allting som klassas som mopeder av vägverket är mopeder, så håll käften.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vill inte slänga ut över 7000-8000kr på en moped.

Då köper du dig en billigare helt enkelt. Jag hade en "Baotian" (Taishan) ett tag och den fick jag lämna in tre gånger pga att det blev någon sorts kortslutning i batteriet så hela mopeden bokstavligen började lukta bajs. Var iof rätt kul att sitta på avstånd och kolla på allt folk som gick förbi och hela tiden stannade till vid just min moped och verkligen luktade sig till var skitlukten kom ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...