Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Beror på vad du ska ha för lack. Om en lackerare ska göra det eller om du själv ska göra det.

Kan visa hur min stylade Jawa 210 blev efter att jag lackade om den. Kostade mig ungefär 200kr.

Redigerad av Fireblade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu har jag några frågor till.

Är det tillåtet att köra moppe utan backspeglar?

Är det sant att man inte får ha blått neon-ljus eller andra blåa ljus på moppen?

Edit: Har CPI någon hemsida? Om ja, vad heter den?

En (1) backspegel måste du ha på EU-mopeder har jag för mig.

Inga blåa ljus, nej.

http://www.cpi-motor.com.tw/

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@diarrehampus: Det är ju du själv som väljer färgen på styret, om du inte kan bestämma dig själv så ska du inte ha något :)

@swat: Vad jag vet så är det en ok moppe. Det är rätt bra kvalité på dem.

@Emil: Exakt vilka delar i serien MK SP menar du? Ingen kan säga hur snabbt moppen kommer gå då vi inte vet vad du ska ha för förgasare, rör etc. Sen är Mk SP kanske inte något man har till vardagligt bruk. Kolvbyten måste göras mkt oftare än t ex till en orginalcylinder. Sen ska du kunna en del om motorer med för det är inte bara köra och skita i att serva moppen. Om du nu kör orginal så kan du ju börja med att strypa av den eller skaffa ett effektrör. Att gå från orginal till upper midrace är inget man gör om man inte vet vad man håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag köpte min moppe (EU), så sa dom inget om något krav på backspeglar, jag har inga på nu heller ^_^

Tror inte heller att det är nån lag på det! Men snuten kan nog bli lite sura på en. Men tror inte att lagen finns. ;)

Btw: Fasen va snutar det är ute nu. Brummade med min moppe, hade nyss kört ca 6 mil för att hämta en film åt en kompis som verkligen behövde hjälp. På vägen kom jag på att min moppe hade fel munstycke, vilket gjorde att den varvade lite mindre. Så jag tog bort luft filtret och det gick mkt mkt mkt bättre. Så när jag kommer in till stan, jag är ca 2 km utanför, så testade jag pressa moppen det jag kunde utför en liten byväg, inget märkvärdigt. Kom nog upp i 80 iaf. Sen där står snuten bredvid vägen och ska svänga ut. Jag svischar förbi på min Dakota med typ det fetaste avgaset i 80 km/h efter minsta vägen i regn. Jag saktar ju ner och kollar bakåt. Dom svänger ut efter mig! :lol: men sen efter 20 meter svängde dom till en ica butik! :P

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...