Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

rs50n e så jäävla het..

min kompis ska köpa en rs50 125a..

för han krashade sin rs50.. 50 kubikare :P

han körde på natten.. typ i 70.. så kom ett farthinder.. som han inte såg...

hoppar med moppen.. landar på¨baken.. å stegrar över :P

.. jusste i sommras.. hade ja typ en piaggo i somras..:P

ja å min kompis hade hittat en :mellow: ... torskade.. :P fast ja e ba 14 så inget hände :P "Eran son har stulit denna moppe".. :P pappa va asssslack.. men det e najs

Jag har en rieju 02 sport edition den gör ca 100km/h

Lycka tilll att hitta nån sån..

Om du måste besikta om den sen så kommer du få sätta på flak.. För man får inte ha okapat längre.. Surt som fan.. Men köp en dudde istället.. B)

Åter till moppar.. Jag hade en MT50 när jag var 13-15.. Sen de två senaste åren så har jag haft en Yamaha XT -125cc 4takt..

Den äger ordenkligt..!! :P

Jag skulle oxå ha en 125:a men ja har en rieju som går i 100km/h hur fort går en 125:a typ?

Drevgängorna?

w00t fan snackar du om?

Gick grevet sönder? Fram eller bak?

Om jag tror rätt så menar du själva drivaxeln.. Men dom ska inte bara kunna gå sönder.. Om det nu är det så måste du köpa helt ny motor eller skruva isär hela motorn till mikroskopiska delar typ.. Finns jävligt mycket i en motor.. Jobbigt som fan.. Jag skar 2 kolvar i min o hela skiten bara blev skrot.. Fick aldrig ihop den igen så jag sålde den..

Men iaf.. Jag tror du menar att ett drev har gått sönder.. Att drevpiggarna som drar kedjan har gått av.. Och det är inte så farligt.. Antagligen så va den gammal.. Det är iaf bara att köpa ett nytt..

Det är visst ett drev på bakhjulet.. Bara att det är litet.. :shifty:

A det tror jag me med min moppe fick jag byta bak drev väldigt mkt eftersom att jag körde väldigt mycket cross..men kolla det som han sa jag tror du har rätt att kuggarna har gått sönder.. :P

Ja, drivaxel.. trodde du menade framdrevet..

Du menar bultarna som sitter på avig sida av bromstrumman..

Jag rekomenderar att du köper ett helt nytt bakhjul.. :P

Du kan ju förklara det med att säga bakaxeln som går i genom bakhjulet ist..!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en rieju 02 sport edition den gör ca 100km/h

Jag skulle oxå ha en 125:a men ja har en rieju som går i 100km/h hur fort går en 125:a typ?

A det tror jag me med min moppe fick jag byta bak drev väldigt mkt eftersom att jag körde väldigt mycket cross..men kolla det som han sa jag tror du har rätt att kuggarna har gått sönder.. :mellow:

Du kan ju förklara det med att säga bakaxeln som går i genom bakhjulet ist..!

Det är ju bra att du quotar 2 år gamla posts också. :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Körde ti skolan idag :/ Eller rättare sagt ti idrotten, var ca 2.5mil dit.. Var inte så farligt, kändes inte som om det tog så lång tid.

Tror min moppe går fortare än mätaren visar.. En polares moppe går i 70 (både hans mätare samt mätt med bil) och min går (enligt min mätare) 60-65.. Dock så drog jag polaren ganska lätt, så antagligen går min moppe 70+ eller så går både hans o bilens mätare fel! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vet vad du ska ha för storlek på munstycket. Det finns inget precis. Individuellt från motor till motor. Det är som att köpa ett par skor i strl 45 till en person med storlek 38. Och tror att det ska passa. Du får köpa ca 10-20 storlekar större och testa med vilket de får perfekt blandning med.

För att veta vilken sorts gänga du har på munstycket så vill vi gärna veta vad du har för förgasare?

Redigerad av Fireblade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen vet vad du ska ha för storlek på munstycket. Det finns inget precis. Individuellt från motor till motor. Det är som att köpa ett par skor i strl 45 till en person med storlek 38. Och tror att det ska passa. Du får köpa ca 10-20 storlekar större och testa med vilket de får perfekt blandning med.

För att veta vilken sorts gänga du har på munstycket så vill vi gärna veta vad du har för förgasare?

Dålig jämförelse med skorna där, om en person har storlek 38 så köper man ju skor med samma storlek. I det här fallet vet man ju inte vad som ska vara, utan man får prova sig fram vad som passar bäst. Ville bara säga det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har en rieju 02 sport edition den gör ca 100km/h

Jag skulle oxå ha en 125:a men ja har en rieju som går i 100km/h hur fort går en 125:a typ?

A det tror jag me med min moppe fick jag byta bak drev väldigt mkt eftersom att jag körde väldigt mycket cross..men kolla det som han sa jag tror du har rätt att kuggarna har gått sönder.. :D

Du kan ju förklara det med att säga bakaxeln som går i genom bakhjulet ist..!

Vad jag vet så måste du ta lättmotorcykel körkort för att få köra en 125:a.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...