GiZmo Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Det byter man väl medans kunden står och väntar? 10 minuter? Precis, gått ungefär 3 dagar nu.. Allt annat är fixat, bara munstycket kvar :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Precis, gått ungefär 3 dagar nu.. Allt annat är fixat, bara munstycket kvar :/ Åk och hämta moppen utan bytt munstycke, så fixar du det själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Åk och hämta moppen utan bytt munstycke, så fixar du det själv. Nepp, kan inget om att mecka med moppar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Nepp, kan inget om att mecka med moppar Jag garanterar dig att du klarar det. Skruva ut två skruvar, skruva ut munstycke, skruva i nya muntycket, skruva i två skruvar. Svårare än så är det inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Jag garanterar dig att du klarar det. Skruva ut två skruvar, skruva ut munstycke, skruva i nya muntycket, skruva i två skruvar. Svårare än så är det inte Nää... fegar ur.. Låter dom fixa den. Ska ringa imorrn och skynda på dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Nepp, kan inget om att mecka med moppar Gör man inget själv lär man sig inget. Munstycke kan ju vara lagomt att börja med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Det är inte svårt Prova Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Det har försvunnit lite färg från mitt bromshandtag Ungefär lika mycket som en 50-öring i storlek Vet inte hur det kan ha försvunnit Orkar man fixxa det eller? Vanlig färg då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Vet inte hur det kan ha försvunnit Orkar man fixxa det eller? Vanlig färg då eller? Slitage. Ja. Ta gärna färg som tål lite mer då det är lite större påfrestningar för färgen på sådana ställen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 (redigerad) Slitage. Ja. Ta gärna färg som tål lite mer då det är lite större påfrestningar för färgen på sådana ställen. Okej Går det bra med vanlig sprayfärg? Redigerad 31 maj, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Okej Går det bra med vanlig sprayfärg? Helst något som tål mer, men det är bara att prova. Är ju inga större grejer som ska lackas. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Min kompis moppe går inte igång, och hon säger att det beror på att batteriet är slut. Vad har batteriet för uppgift i moppen ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Gissar på att hon kör en scooter. Då menar hon att inte startmotorn går runt eftersom batteriet är urladdat. Men man kan ju kicka igång den också. Batteriet har hand om blinkers,bromsljus, tuta, instrumentpanelslampor m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Hörde med en kompis om han hade nån mattsvart färg Han ska komma med det imorrn så jag får fixxa. Ska köpa nån burk sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Fick igång 75an idag.. lite knas på växlarna dock. Tror det beror på att den är kall hade jävligt bråttom så kunde inte testa så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Fick tillbaka moppen idag Går lite bättre nu.. Mycket skönare ljud än innan. Har lite bättre axx och toppfart.. Inget speciellt, men ca 62 på platt mark är ändå kul Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Gissar på att hon kör en scooter. Då menar hon att inte startmotorn går runt eftersom batteriet är urladdat. Men man kan ju kicka igång den också. Batteriet har hand om blinkers,bromsljus, tuta, instrumentpanelslampor m.m Det är en lång historia, men jag kan berätta lite kort. I mars nån gång, när hon skulle parkera moppen råkade hon lägga i gasen och körde in i en vägg med den. Sen dess har den varit som den haft aids, den blev sämre och segare för varje dag. I helgen skulle vi använda den, men vi stog och kickade i en halvtimma utan att något hände. Hon skyllde på att batteriet vra kasst eftersom jag hade åkt ut med den ångra veckor tidigare till en firma och dom sa att hon skulle bya batterí för att elstarten inte funkade. Men det är alltså inte batteriet det är fel på då ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Nej, hade batteriet varit problemet hade det gått och kicka igång den utan problem Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Okej. Ingen idé om vad det kan vara för problem ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 1 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 juni, 2006 Okej. Ingen idé om vad det kan vara för problem ? Kan var mycket. Finns det bensin i tanken? Kommer det fram bränsle? Tänder den? Finns mycket att kika på. Är det en 4-takt? I sådana fall tror jag mig nästan veta vad felet är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts