spajdermän Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Wiiiii!!!! Jag har just köpt en 24förgasare till min mt. En "kompis" sålde den för skitbilligt Nu kommer den snart gå som ett (ännu snabbare) skott Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 29 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 29 maj, 2006 Fick igång moppen med 75cc idag Dock läcker det vid topplocket.. måste ha mer packningsmassa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Skaffa en riktig packning då du kör vattenkylt. Inte kul om du får in kylarvattnet i cylinderloppet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 En fråga. Min scooter har ingen slang i däcken, vet inte om det ska vara så eller inte? Är det någon mer med scooter som har så ? För fram hjulet läckte nyss så nu har vi lämnat in det för att få slang i. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 (redigerad) Eftersom du har gjutna fälgar så behövs ingen slang då man kan få det tillräckligt tätt. Så blir det ett hål i däcket är det bara att spruta in nån sorts däcklagning. Såå tätar det hålet och håller relativt bra. Är bland annat så på bilar mm... Redigerad 30 maj, 2006 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Så blir det ett hål i däcket är det bara att spruta in nån sorts däcklagning. Såå tätar det hålet och håller relativt bra. Är bland annat så på bilar mm... Även kallad däckfix. Håller tillräckligt länge för att ta sig hem eller till däckverkstad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DimpZ Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Jag kör slanglöst Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Körde slanglöst på min Kina-historia. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Måste bara fråga, är det någon här som ser det som ett stort nöje att fara på långa turer? Jag älskar det allafall. Förhoppningsvis ska jag och en kompis köra upp till våran stugan (ligger några mil från Kramfors, Ångermanland) och sedan blir det att bära av till högakustenbron. Blir nog mång fina kort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Jag gjorde det. Fast då åkte jag oftast på samma moped som en kompis. Kunde väl bli mellan 10-15 mil som mest under en dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Vet inte om det är rätt tråd, men känns inte som någon idé att skapa en ny tråd om det. Men jag vill veta hur en motor funkar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 30 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 maj, 2006 Vet inte om det är rätt tråd, men känns inte som någon idé att skapa en ny tråd om det. Men jag vill veta hur en motor funkar Oj, kan bli vääldigt brett. Men jag tar det lite kortfattat. Finns ju massvis av olika typer, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8-cylindrigt osv.. Sen har vi 2-takt och 4-takt. Det en motor behöver för att fungera är bränsle och luft som blandas tillsammans. Det far in via antingen en förgasare eller om det är insprutning (antingen elektronisk eller mekanisk). Sedan far bränsleblandningen vidare in i cylindern/cylindrarna och väl där inne pressar kolven ihop blandningen och tändstiftet ger gnista så det skapas en liten "explosion". Denna "explosion" som även kallas arbetstakten gör att kolven flyger ner som i sin tur gör att vevaxeln snurrar som i sin tur ger drivkraft. Sedan finns det olika cylinder-sorter, raka, v-motor m.m Sen finns det bensin, diesel och massa andra olika sortes drivmedel. Vissa av de fungerar på lite olika sett. Man kan gå nästan hur långt som helst. Är så otroligt brett. Men det kanske gav dig lite mer kött på benen. Men observera att det var Mycket kortfattat och många bitar borta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Oj, kan bli vääldigt brett. Men jag tar det lite kortfattat. Finns ju massvis av olika typer, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8-cylindrigt osv.. Sen har vi 2-takt och 4-takt. Det en motor behöver för att fungera är bränsle och luft som blandas tillsammans. Det far in via antingen en förgasare eller om det är insprutning (antingen elektronisk eller mekanisk). Sedan far bränsleblandningen vidare in i cylindern/cylindrarna och väl där inne pressar kolven ihop blandningen och tändstiftet ger gnista så det skapas en liten "explosion". Denna "explosion" som även kallas arbetstakten gör att kolven flyger ner som i sin tur gör att vevaxeln snurrar som i sin tur ger drivkraft. Sedan finns det olika cylinder-sorter, raka, v-motor m.m Sen finns det bensin, diesel och massa andra olika sortes drivmedel. Vissa av de fungerar på lite olika sett. Man kan gå nästan hur långt som helst. Är så otroligt brett. Men det kanske gav dig lite mer kött på benen. Men observera att det var Mycket kortfattat och många bitar borta. Tack! . Alla här verkar kunna så mycket om det, och jag har inte en aning alls om hur allt fungerar, så jag ville bara ha en liten koll på det. Nu kanske jag vet lite vad ni snackar om i framtiden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Tack! . Alla här verkar kunna så mycket om det, och jag har inte en aning alls om hur allt fungerar, så jag ville bara ha en liten koll på det. Nu kanske jag vet lite vad ni snackar om i framtiden Bara att fråga om det är något du undrar över. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Bara att fråga om det är något du undrar över. Okej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Sen finns det ju wankel motorer också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Skaffa en riktig packning då du kör vattenkylt. Inte kul om du får in kylarvattnet i cylinderloppet. Mellan vattenkylningen och cylinderloppet är det ritkig packning, bara utåt det är packninsmassa. Har tätat där nu ska iväg snart då det har slutat regna och prova Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Usch, kan dom inte bli klara med moppen snart? Hur lång tid ska de ta att byta ett munstycke? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Sen finns det ju wankel motorer också Som jag skrev så är ämnet mycket brett, men det är sant. Usch, kan dom inte bli klara med moppen snart? Hur lång tid ska de ta att byta ett munstycke? Det byter man väl medans kunden står och väntar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 31 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 31 maj, 2006 Usch, kan dom inte bli klara med moppen snart? Hur lång tid ska de ta att byta ett munstycke? 10 minuter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.