Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jag klarade uppkörningen :D

Nu är det bara moppen & kortet som fattas

Moppen kmr någon gång under veckan som kommer

Jag trodde inget annat, då man knappast kan kugga på den.

Måste kännas surt att ha klarat kortet men inte ha någon moppe att köra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo lite

Men jag får moppen nån gång under veckan och jag har inte fått kortet än

Jag behövde då inte själva kortet för att få köra. Ringde bara VV och de sa att jag bara behövde leg med mig när jag körde så länge medans jag väntade på kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag behövde då inte själva kortet för att få köra. Ringde bara VV och de sa att jag bara behövde leg med mig när jag körde så länge medans jag väntade på kortet.

Okej

Min farsa jobbar på VV så jag för höre med hnm

Fast han är projektledare typ men han känner väl någen på körkortsstället

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moppeväder nu.. så har tänkt att börja åka.. är det nåt jag behöver göra på moppen? Den gick igång på typ första kicken igår och den har stått över hela vintern...

Pumpa däcken ska jag göra... nåt mer?

Bensinen är från förra året, behöver jag tömma tanken och hälla i ny?

Oljan är från förra året, behöver jag byta det också?

Motorolja, behöver jag byta det?

Nåt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moppeväder nu.. så har tänkt att börja åka.. är det nåt jag behöver göra på moppen? Den gick igång på typ första kicken igår och den har stått över hela vintern...

Pumpa däcken ska jag göra... nåt mer?

Bensinen är från förra året, behöver jag tömma tanken och hälla i ny?

Oljan är från förra året, behöver jag byta det också?

Motorolja, behöver jag byta det?

Nåt annat?

tror inte du behöver göra nått av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Moppeväder nu.. så har tänkt att börja åka.. är det nåt jag behöver göra på moppen? Den gick igång på typ första kicken igår och den har stått över hela vintern...

Pumpa däcken ska jag göra... nåt mer?

Bensinen är från förra året, behöver jag tömma tanken och hälla i ny?

Oljan är från förra året, behöver jag byta det också?

Motorolja, behöver jag byta det?

Nåt annat?

Checka bromsar och belysning. Olja och sådant brukar kunna stå sig om den stått still över vintern bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Checka bromsar och belysning. Olja och sådant brukar kunna stå sig om den stått still över vintern bara.

Belysning verkade funka när jag kollade... dock så är glaset sönder på ena blinkersen, måste jag köpa nytt? Bara nytt glas isåfall? eller hel ny blinkers sak?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Belysning verkade funka när jag kollade... dock så är glaset sönder på ena blinkersen, måste jag köpa nytt? Bara nytt glas isåfall? eller hel ny blinkers sak?

Du måste väl inte. Beror på, antingen nytt glas eller hel blinkers, beror på hur det ser ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Äntligen. detta tjat mellan mina föräldrar och mig om moppeköpet har hållt på sen i höstas, men nu vann jag. Igår kväll la mrosan över pengar till sitt "handlasakerkonto", och om hon får dom på fredag, köper vi moppen på fredag, vilket betyder att jag kan köra på fredag ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyss beställt svart/blåa ProGrips handtag till min Derbi. Jag beställde också neon och en gasbox/powerbox till den. Längtar tills jag får allt. Någon som vet hur man trimmar en Derbi? Vet inte vart strypningarna finns.

Edit: felshoe, vad blir det för MOTORPED?

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har nyss beställt svart/blåa ProGrips handtag till min Derbi. Jag beställde också neon och en gasbox/powerbox till den. Längtar tills jag får allt. Någon som vet hur man trimmar en Derbi? Vet inte vart strypningarna finns.

Edit: felshoe, vad blir det för MOTORPED?

röret? vid mynningen till cylindern?

btw neon till en cross/sm :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...