Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Kommer inte göra så jättemycket effekt genom att jacka kolven på en annars orörd cylinder. Visst lite gör det. Men tänk på att han har en Am6:a där insuget går direkt till vevhuset, alltså ingen insugsport. Fast han kan ju jacka efter spol/boost portarna.

Sen finns det ju portning fast då måste man veta vad man ger sig in på.

Finns ännu mer om man så vill....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När jag menar fräsch menar jag bra i skicket i både utseende och det tekniska. Att den gör 45 i uppförsbacke säger inte så mycket om hur fin i motor den är, kan ju vara trimmad. Om inte så är det väl inge större fel. Men med detta så vill jag inte få dig till negativa tankar och strunta i köpet helt och hållet, tvärtom, tycker bara du ska tänka till lite då det finns fräschare för samma prislapp.

Jovisst. Men det är ju det att jag vill hitta en något billigare prislapp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Drevning är ett vanligt och ganska enkelt sätt att trimma. Drevning behövs när du har trimmat mopeden och då den varvar allt för mycket. Då sätter du på ett större drev där fram eller ett mindre där bak, för att den skall gå fortare. Överdriv aldrig när du drevar, för då kan mopeden bli slö istället.

Kolven sitter på vevstaken, alltså i cylindern. Den rör sig med en ohygglig snabb fart.

Att jacka kolven är nästan det bästa sättet du kan trimma din moped med. När du jackar kolven förlänger du nämligen insugningstakten > mer bensin > mer effekt > snabbare > Precis som för all annan trimning gäller det att vara försiktig när du filar i kolven. Helst ska du helt låta bli att röra originalkolven, och istället köpa en annan kolv som du kan trimma.

Jacka kolven gör väll knappt någonting? och jag har hört att det ska vara skadligt dessutom, har jag fel? ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja ska ha dreven 14/53 sen ett trim krök eller 70cc

Azore: det är bara en blind tarm som är strypningen och garantin försvinner om jag trimma så ja gvill lätt kunna byta till baka om nått händer

Då antar jag att du inte har så mycket till val, är det ju effektblås som gäller då.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...