Fireblade Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Kommer inte göra så jättemycket effekt genom att jacka kolven på en annars orörd cylinder. Visst lite gör det. Men tänk på att han har en Am6:a där insuget går direkt till vevhuset, alltså ingen insugsport. Fast han kan ju jacka efter spol/boost portarna. Sen finns det ju portning fast då måste man veta vad man ger sig in på. Finns ännu mer om man så vill.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ante the man Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Hur mycket är du beredd att lägga ut? Ungefär 1500 kan jag lägga ut och för det får man ju direkt inte några bra effektrör eller 70cc cylindrar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 När jag menar fräsch menar jag bra i skicket i både utseende och det tekniska. Att den gör 45 i uppförsbacke säger inte så mycket om hur fin i motor den är, kan ju vara trimmad. Om inte så är det väl inge större fel. Men med detta så vill jag inte få dig till negativa tankar och strunta i köpet helt och hållet, tvärtom, tycker bara du ska tänka till lite då det finns fräschare för samma prislapp. Jovisst. Men det är ju det att jag vill hitta en något billigare prislapp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Jag har en derbi senda xtream och jag undrar om jag ska trimma den med 70cc cylinder eller trim krök. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Jag har en derbi senda xtream och jag undrar om jag ska trimma den med 70cc cylinder eller trim krök. Kombination så klart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Kombination så klart. blir dyrt vet du hur skulle den gå med bara trimmkrök? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ante the man Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Drevning är ett vanligt och ganska enkelt sätt att trimma. Drevning behövs när du har trimmat mopeden och då den varvar allt för mycket. Då sätter du på ett större drev där fram eller ett mindre där bak, för att den skall gå fortare. Överdriv aldrig när du drevar, för då kan mopeden bli slö istället. Kolven sitter på vevstaken, alltså i cylindern. Den rör sig med en ohygglig snabb fart. Att jacka kolven är nästan det bästa sättet du kan trimma din moped med. När du jackar kolven förlänger du nämligen insugningstakten > mer bensin > mer effekt > snabbare > Precis som för all annan trimning gäller det att vara försiktig när du filar i kolven. Helst ska du helt låta bli att röra originalkolven, och istället köpa en annan kolv som du kan trimma. Jacka kolven gör väll knappt någonting? och jag har hört att det ska vara skadligt dessutom, har jag fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 blir dyrt vet du hur skulle den gå med bara trimmkrök? Beror på vilken,och vilken drevning. Men jag tycker du ska satsa på giannelli eller mk thrower. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 blir dyrt vet du hur skulle den gå med bara trimmkrök? Fart kostar pengar. Kör på cylindern tillsammans med urpluggad orginalpipa då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 (redigerad) Aja ska ha dreven 14/53 sen ett trim krök eller 70cc Azore: det är bara en blind tarm som är strypningen och garantin försvinner om jag trimma så ja gvill lätt kunna byta till baka om nått händer Redigerad 7 maj, 2006 av AceError Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Aja ska ha dreven 14/53 sen ett trim krök eller 70cc Azore: det är bara en blind tarm som är strypningen och garantin försvinner om jag trimma så ja gvill lätt kunna byta till baka om nått händer Då antar jag att du inte har så mycket till val, är det ju effektblås som gäller då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Testa en airsal cylle, dom är inte så dyra men dom är inte så vassa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Random Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 blir dyrt vet du hur skulle den gå med bara trimmkrök? Beror på om du pluggar ur. Annars gör den väl 70/80 km/h med härligt drag oftast. Pluggar du ur gör den nog 90/100. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AceError Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Yeah yeah... trim krök plus 14/53 drev? hur mycket gör den då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Yeah yeah... trim krök plus 14/53 drev? hur mycket gör den då Rätt omöjligt att säga. Speciellt när jag inte vet vad det är för moped det handlar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Beror på om du pluggar ur. Annars gör den väl 70/80 km/h med härligt drag oftast. Pluggar du ur gör den nog 90/100. Skulle nog säga att den gör 80 +/- 5 kmh urpluggat med 14/53 drev och rätt munstycke. Iaf om det är am6 vi snackar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Du hade Senda, va? Giannelli + 13-53 = 85-90. Med Ostrypt CDI 85-95 skulle jag gissa på. Sen skulle jag rekomendera ett kallare stift än orginal då min med giannelli går bättre då den är nystartad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Tänk på att om man köper ett cross rör så måste du ta bort luftburken och ha öppet luftfilter. Om du har 06 derbi så går röret på andra sidan tror jag alltså passar inte alla rör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Jag klarade uppkörningen Nu är det bara moppen & kortet som fattas Moppen kmr någon gång under veckan som kommer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
hubbert Skrivet 7 maj, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 maj, 2006 Jag klarade uppkörningen Nu är det bara moppen & kortet som fattas Moppen kmr någon gång under veckan som kommer Gött. Då blir de' åk av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.