Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Okej

På det jag sa får man kollegieblock, pennor, böcker att läsa, eu häfte och en massa annat.

Borde inte vara så svårt om man har läst lite

Hur många procents rätt behöver man? (om någon vet)

När jag tog mitt så kostade det 1980(1600=inskrivning, 200=teoriprov och 180 uppkörning). Jag fick bara 1bok + ett litet eu häfte.

När jag gjorde så fick man prova på att svara på 60 frågor på datorn när man klarat 90%(54) 3 ggr så fick man testa att skriva provet där det var 35 frågor också där fick man ha 10% fel minns dock ej om man rundade till 31 eller 32 fick 35 så det va lugnt.

Men svårt var det INTE!...men så är det här vad jag vet är skillnad ganska stor :/.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej

På det jag sa får man kollegieblock,  pennor, böcker att läsa,  eu häfte och en massa annat.

Borde inte vara så svårt om man har läst lite

Hur många procents rätt behöver man? (om någon vet)

Jag fick körkortsboken och eu-moppe-häftet förutom teoriprov. Nej, det är inga problem om man läser på lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det såhär att jag behöver trimtips till en Puch Maxi. Vi har hittat en gammal goding och vi vägrar renovera den och göra den fin som dom flesta av er kommer klaga på att vi inte gör.

Nepp, istället ska vi trimma sönder skiten för det ser så roligt ut när en gammal veteranare drar nya plastmoppar och liknande.

Det som vi planerat göra är:

5,5 hk cylinder uppfilad

16 mm förgasare uppfilad

byta avgassystem

dreva till 15k

Ge gärna några fler tips, vi kommer göra allt på den här lilla godingen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Humm.. Börjar bli dags att ta fram moppen. Dock så drar jag mig lite för det, ställde in den i garaget i december för att den sluta funka ^_^

Den startar, men jag kan typ inte köra.. Gasar på och motorn låter normalt men moppen rör sig inte.. Inga avgaser kommer ut och sen helt plötsligt så låter det POFF och ut kommer en massa avgaser, sen börjar de om :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är det såhär att jag behöver trimtips till en Puch Maxi. Vi har hittat en gammal goding och vi vägrar renovera den och göra den fin som dom flesta av er kommer klaga på att vi inte gör.

Nepp, istället ska vi trimma sönder skiten för det ser så roligt ut när en gammal veteranare drar nya plastmoppar och liknande.

Det som vi planerat göra är:

5,5 hk cylinder uppfilad

16 mm förgasare uppfilad

byta avgassystem

dreva till 15k

Ge gärna några fler tips, vi kommer göra allt på den här lilla godingen.

Ledsen, men du kommer knappast ens dra plastmoppar med pluggen dragen med det där du har listat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En snubbe jag känner drog en Maxi upp till 110, och då hade han mest köptrimmat. Jag tror nog det går, ska försöka iaf! ^_^

Hittills känner jag inte till någon Maxi som gjort så mycket. Då polarens DT med trimmat köptrim knappt gjorde det tror jag faktiskt inte en Maxi gör det. Men jag ska inte hindra dig från att försöka. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittills känner jag inte till någon Maxi som gjort så mycket. Då polarens DT med trimmat köptrim knappt gjorde det tror jag faktiskt inte en Maxi gör det. Men jag ska inte hindra dig från att försöka. ^_^

Går det att konvertera en MT5:a cylinder och förgasare till en Maxi?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...