Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Honda Mt5 is da shit! :wacko:

coolare än alla vespor i hela världen (fast det är ju inte så svårt (w00t) lol)

å då krävs det ju lite talang för å trimma istället för å fjanta sej å ta bort lite pluggar bara.

min går typ 110km/h å den är en 92:a. i sina bästa dar gick den runt 120km/h.

vespa=plast-räser=töntigt!!!!!!!!!!!!!!

Hhahahahahhahahaahahahahaha

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det här med mtns hastighetsmätare så har inte min haft nån på bra nog länge.

å om pluggarna:

även efter att man har taje bort alla från mtn (fanns typ 3-4 om jag inte minns fel)så går den inte alls så fort utan köpa trimdelar å borra upp allt man kommer åt is the shit.

Vespans(eller scooterns då eftersom ni är så noga) pluggar räcker det om man tar bort sen så viner man iväg i typ 100km/h. MEN DET ÄR SÅ OTROLIGT TÖNTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går lika bra att åka moped på vintern.

Och jag kom på en till sak met mtn och pluggar, jag tor nog den är en av de äldre cross mopparna som har flest pluggar.

Jajamen, kul och köra och sladda :P

Mt:n har en hel del strypningar bara för att den ska vara laglig att köra i sverige. Det såldes helt ostrypta versioner av mt och dt i japan och usa. Dom toppade runt 90 km/h.

Dom hade ungefär en cylinder som ser ut som dagens 5,5hk bara att dagens 5,5hk är en kass kopia av dessa. Så en helt ostrypt mt eller dt lär gå rätt bra.

Mt är ju bland annat strypta med lågkomptopp, en växel borttagen, ej maxportad cylinder, strypt insug, strypt krök, strypta insugsgummin...

pluggar räcker det om man tar bort sen så viner man iväg i typ 100km/h. MEN DET ÄR SÅ OTROLIGT TÖNTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Varför är det töntigt? Man kan ju inte hjälpa att man har en strypt motor som utvecklar runt 7-8 hästar på veven när den är ostrypt... Bara buga och bocka

Redigerad av Fireblade
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

å om pluggarna:

även efter att man har taje bort alla från mtn (fanns typ 3-4 om jag inte minns fel)så går den inte alls så fort utan köpa trimdelar å borra upp allt man kommer åt is the shit.

Vespans(eller scooterns då eftersom ni är så noga) pluggar räcker det om man tar bort sen så viner man iväg i typ 100km/h. MEN DET ÄR SÅ OTROLIGT TÖNTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!

Töntigt? Jag skulle kalla det smidigt.

Ang växlarna finns det att köpa till så man får femväxlad.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Spajdermän: du värkar ju inte vara så duktig på allt vad mopeder heter. man köper ju inte direkt en hel växellåda för att få den 5 växeln utan bara några drev.

Också är det inte bara å borra upp allt ska du porta cyllen så ska portarna ha rätt form och storlek om det ska gå bra.

Fireblade: jo, det är redigt kul att åka när det är snö, lite jobbigt när det är spårigt och moppen flyger åt alla håll bara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog ut moppen för första gången sen november :lol:

Riktigt härligt att glida runt igen, inte så länge eftersom det är massa minusgrader här och man frös ihjäl.

Det var kul att burna ur svängarna och bara glida iväg när den får grepp känslan är härlig.

Ingen krasch som tur var, även fast det var ett tag sedan jag och Bettan var ute tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tog ut moppen för första gången sen november ^_^

Riktigt härligt att glida runt igen, inte så länge eftersom det är massa minusgrader här och man frös ihjäl.

Det var kul att burna ur svängarna och bara glida iväg när den får grepp känslan är härlig.

Ingen krasch som tur var, även fast det var ett tag sedan jag och Bettan var ute tillsammans.

Vad är det för nån? hm, kanske står nån annan stans iden här tråden..

orka leta :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...