the-copy Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Honda Mt5 is da shit! coolare än alla vespor i hela världen (fast det är ju inte så svårt lol) å då krävs det ju lite talang för å trimma istället för å fjanta sej å ta bort lite pluggar bara. min går typ 110km/h å den är en 92:a. i sina bästa dar gick den runt 120km/h. vespa=plast-räser=töntigt!!!!!!!!!!!!!! Hhahahahahhahahaahahahahaha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Det går lika bra att åka moped på vintern. Och jag kom på en till sak met mtn och pluggar, jag tor nog den är en av de äldre cross mopparna som har flest pluggar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Vad för moppe har alla då? Kymco Vitality Sport series -05 inte min men jag har en likadan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Kymco Vitality Sport series -05 inte min men jag har en likadan Ååhh Kymcoskit sjelv har jag en senda xtreme -05 http://thecopy.mine.nu/DSC00071.JPG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Om det här med mtns hastighetsmätare så har inte min haft nån på bra nog länge. å om pluggarna: även efter att man har taje bort alla från mtn (fanns typ 3-4 om jag inte minns fel)så går den inte alls så fort utan köpa trimdelar å borra upp allt man kommer åt is the shit. Vespans(eller scooterns då eftersom ni är så noga) pluggar räcker det om man tar bort sen så viner man iväg i typ 100km/h. MEN DET ÄR SÅ OTROLIGT TÖNTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 (redigerad) Det går lika bra att åka moped på vintern. Och jag kom på en till sak met mtn och pluggar, jag tor nog den är en av de äldre cross mopparna som har flest pluggar. Jajamen, kul och köra och sladda Mt:n har en hel del strypningar bara för att den ska vara laglig att köra i sverige. Det såldes helt ostrypta versioner av mt och dt i japan och usa. Dom toppade runt 90 km/h. Dom hade ungefär en cylinder som ser ut som dagens 5,5hk bara att dagens 5,5hk är en kass kopia av dessa. Så en helt ostrypt mt eller dt lär gå rätt bra. Mt är ju bland annat strypta med lågkomptopp, en växel borttagen, ej maxportad cylinder, strypt insug, strypt krök, strypta insugsgummin... pluggar räcker det om man tar bort sen så viner man iväg i typ 100km/h. MEN DET ÄR SÅ OTROLIGT TÖNTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!! Varför är det töntigt? Man kan ju inte hjälpa att man har en strypt motor som utvecklar runt 7-8 hästar på veven när den är ostrypt... Bara buga och bocka Redigerad 6 mars, 2006 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 (redigerad) Det går att köpa växellåda med 6 växlar till mt så de så. ...tror det var 6 iaf, kanske 5. Edit: å jag sa faktiskt scooterns pluggar Redigerad 6 mars, 2006 av spajdermän Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 å om pluggarna: även efter att man har taje bort alla från mtn (fanns typ 3-4 om jag inte minns fel)så går den inte alls så fort utan köpa trimdelar å borra upp allt man kommer åt is the shit. Vespans(eller scooterns då eftersom ni är så noga) pluggar räcker det om man tar bort sen så viner man iväg i typ 100km/h. MEN DET ÄR SÅ OTROLIGT TÖNTIGT!!!!!!!!!!!!!!!!! Töntigt? Jag skulle kalla det smidigt. Ang växlarna finns det att köpa till så man får femväxlad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Man kan ju inte hjälpa att man har en strypt motor som utvecklar runt 7-8 hästar på veven när den är ostrypt... Bara buga och bocka Jo, man kan hjälpa. KÖP INTE EN SKETEN SNOPPSCOOTER!!!!!!!!!!!! DUH!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 KÖP INTE EN SKETEN SNOPPSCOOTER!!!!!!!!!!!! DUH!! Luktar avundsjuka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 (redigerad) Jupp Ang växlarna så menar jag att dom kom med 5 vxl från fabrik, men visst 6 växlar finns ju också. Edit: å jag sa faktiskt scooterns pluggar Å jag svarade... Redigerad 6 mars, 2006 av Fireblade Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jesper Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Spajdermän: du värkar ju inte vara så duktig på allt vad mopeder heter. man köper ju inte direkt en hel växellåda för att få den 5 växeln utan bara några drev. Också är det inte bara å borra upp allt ska du porta cyllen så ska portarna ha rätt form och storlek om det ska gå bra. Fireblade: jo, det är redigt kul att åka när det är snö, lite jobbigt när det är spårigt och moppen flyger åt alla håll bara. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Tog ut moppen för första gången sen november Riktigt härligt att glida runt igen, inte så länge eftersom det är massa minusgrader här och man frös ihjäl. Det var kul att burna ur svängarna och bara glida iväg när den får grepp känslan är härlig. Ingen krasch som tur var, även fast det var ett tag sedan jag och Bettan var ute tillsammans. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Tog ut moppen för första gången sen november Riktigt härligt att glida runt igen, inte så länge eftersom det är massa minusgrader här och man frös ihjäl. Det var kul att burna ur svängarna och bara glida iväg när den får grepp känslan är härlig. Ingen krasch som tur var, även fast det var ett tag sedan jag och Bettan var ute tillsammans. Vad är det för nån? hm, kanske står nån annan stans iden här tråden.. orka leta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Yamaha Dt 50x Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Ska snart fram med moppe nnär snön e borta o putsa den fin min XPs supermotard Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wolfi Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Ska snart fram med moppe nnär snön e borta o putsa den fin min XPs supermotard Kör du inte när de e snö? de e ju då de e som roligast Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GRIM(back Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Kör du inte när de e snö? de e ju då de e som roligast Får inte föräns jag skaffat det lama förarbeviset pallar typ inte gå dit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 *Suck* jag vill också ut och köra just nu men... Splinsena på kickaxeln börjar nötas bort så det går inte att kicka längre, och rulla igång, skulle inte tro det. jaja får väl försöka fixa det då Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Yamaha Dt 50x Visst var du 150 lång? Når du ner på till marken med fötterna på dt:n? Är lite orolig eftersom jag bara är 160, man vill ju kunna köra med fötterna i backen när det är halt i svängarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts