Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Svart drac... 03a  -_-

när jag skulle prova att köra på is när den här vintern började så ramlade jag efter 10-15 meter i typ 10 kmh, höger bak blinkers gick sönder.. en sån kan väll inte vara dyr att köpa ny?

Då har du ju en kanonbra anledning till att rycka bort samtliga. Men som svar på din fråga så tar Lelles 139 kr för en blinkfan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade först runt 10 års ålder en gammal Monarped, sedan precis när man börjat högstadiet uppgraderade man sig till en Yamaha FS1-DX. Och till sist, sommaren då man fyllde 15 skaffade man en Furia Motorhispania.

Motorhispania Furia. Motorhispania är märket och Furia modellen.

---

Själv så har jag en Derbi Senda R X-treme -04. Schlungar väl upp en bild också. -_-

post-22-1141521441_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Honda Mt5 is da shit! :shifty:

coolare än alla vespor i hela världen (fast det är ju inte så svårt :) lol)

å då krävs det ju lite talang för å trimma istället för å fjanta sej å ta bort lite pluggar bara.

min går typ 110km/h å den är en 92:a. i sina bästa dar gick den runt 120km/h.

vespa=plast-räser=töntigt!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Honda Mt5 is da shit! :shifty:

coolare än alla vespor i hela världen (fast det är ju inte så svårt :) lol)

å då krävs det ju lite talang för å trimma istället för å fjanta sej å ta bort lite pluggar bara.

min går typ 110km/h å den är en 92:a. i sina bästa dar gick den runt 120km/h.

vespa=plast-räser=töntigt!!!!!!!!!!!!!!

Du kanske inte är medveten om det, men en MT består även den av pluggar..

Vad har du gjort för att den ska gå så pass? Eller körde du rent av efter MTns mätare?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Honda Mt5 is da shit! :shifty:

coolare än alla vespor i hela världen (fast det är ju inte så svårt :) lol)

å då krävs det ju lite talang för å trimma istället för å fjanta sej å ta bort lite pluggar bara.

min går typ 110km/h å den är en 92:a. i sina bästa dar gick den runt 120km/h.

vespa=plast-räser=töntigt!!!!!!!!!!!!!!

Vespa är en mopedmodell från mitten av 1900-talet och är en riktig plåthink. Ordet du letar efter är "scooter". Du kan även ta och hålla käften, alla är trötta på dessa fjantiga scooter vs. äldre mopeder-diskussioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mtns mätare går inte äns till 120 om jag inte mins helt fel.

Nej, det gör den inte. Men därimot brukar dom som går efter den ta avsåndet mellan varje 10 km/h och lägga på, och det säger ju sig självt hur exakt det blir när övriga mätaren redan från början går fel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, det gör den inte. Men därimot brukar dom som går efter den ta avsåndet mellan varje 10 km/h och lägga på, och det säger ju sig självt hur exakt det blir när övriga mätaren redan från början går fel.

Spajdermän har väl insett hur fel han har och lär inte svara.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn, nu när jag läste lite här fick jag en stark längtan att få dra ut på moppen. Gillar dock inte kyla så jag stannar nog inne ett tag till framöver. Längtar då till sommaren, att få åka med moppen och få provköra farsan (eller morsans) Harley-Davidson. Eller va fan, jag längtar till sommaren iallafall.

SOMMAR! NU! GE MIG!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Damn, nu när jag läste lite här fick jag en stark längtan att få dra ut på moppen. Gillar dock inte kyla så jag stannar nog inne ett tag till framöver. Längtar då till sommaren, att få åka med moppen och få provköra farsan (eller morsans) Harley-Davidson. Eller va fan, jag längtar till sommaren iallafall.

SOMMAR! NU! GE MIG!

Du är inte ensam om att vilja ha sommar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...