Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Nä, det kostar en jäkla massa pengar och jag ska nog sälja den i vår, så det är ingen idé :P

tommy_killer: Nej, SM är SuperMotard. Supermotarder har mycket mindre fälgar och har "vanliga" däck :P

Två hann före :wub:

Vet ej så mycket om moppar men min kompis bror har en och han vill ha en Derbi Senda SM(tror jag). Så jag bara gissade på SM men derbi senda var jag till 98% säker på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här i sundsvall ska tio snutar vara ute och stoppa alla moppar de ser och trim-testa dem. de kallar sig för mopedgruppen eller något sånt fjantigt, jag visar mig då inte ute^^

Rassia allså ?

Rassior blir det mest hela tiden här ute, massor av snutjag, men dom flesta kommer undan, dom tur är, tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är alltså nu problemet kommer. Går det att montera en cdi-tändning på min? Jag vet att det blir dyrt, men går det?

.nyare K50's kanske har cdi? eller tänker jag på FS1? i vilket fall som helst så går det säkert att trixa ihop något..

men frågan är varför du vill ha cdi? cdi suger.. går nånting sönder så står man där..

brytarspetsar är MYCKET bättre..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver man sota ur avgasröret ofta?

hur ofta ungefär? och hur gör man?  :huh:

Nja, det är väl inget man gör så där jätteofta.

Man skruvar loss avgassystemet, häller i Lite bensin, inte alls mycket! Sedan slänger man ner en tänd tändsticka och låter det brinna ett tag. Sist vänder man upp och ner på avgassystemet och låter sotet rinna ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det är väl inget man gör så där jätteofta.

Man skruvar loss avgassystemet, häller i Lite bensin, inte alls mycket! Sedan slänger man ner en tänd tändsticka och låter det brinna ett tag. Sist vänder man upp och ner på avgassystemet och låter sotet rinna ut.

Alternativ 2. högtryckstvätt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det är väl inget man gör så där jätteofta.

Man skruvar loss avgassystemet, häller i Lite bensin, inte alls mycket! Sedan slänger man ner en tänd tändsticka och låter det brinna ett tag. Sist vänder man upp och ner på avgassystemet och låter sotet rinna ut.

Vadå... hela? eller bara typ ljuddämparen? när ska man gö de då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det kan man undra. I de flesta fall åker man fast i alla fall, fast man använder blackbox.

Här vart jag bor så har i princip alla mina kompisar blackboxs, och ingen av oss har åkt fast.

Det finns tom dom som har 75cc cylindrar och effektkrökar osv. som inte åkt fast.

Fast det kanske beror på att polisen här är dumma :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...