Jump to content

Moppetråden!


3reZZ
 Share

Recommended Posts

Nästa gång ni kör/åker med/i en bil och ni ligger i 130, tänk då en moped i den farten, det är ganska fort. Bromssträckan är hög och mopeden bör inte palla den farten.

Jo, det är en rätt mysig fart. Säkert lika mysigt på en moped :blink:

Bromssträckan lär vara väldigt hög ja, då mopedens orginalbromsar absolut inte tål några 130 km/h.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ang. vad polisen får göra vid jagning, såg får dom gör a vafan dom vill. Dom får t.o.m. preja en av vägen om man vill, och rykten som att kasta hjälmen är dret-snack. DÄREMOT är det knappast troligt att en snutjävel prejar en 15-åring av vägen BARA för att han har trimmat, oftast så bryr dom sig inte alls. Men dom får göra allt som står i deras makt :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det gör den inte alls.

Tror på dig när du kan komma med riktiga bevis. Polisradar t.ex.

Vi säger 120 km/H, killen går på fordonprogramet och han vet mycket väl hur man får upp dem i det. Polisradar? Nja jag har egna ögon att se med!

Derbi senda xtreme 03 sm. Har blandannat Gianelli och sedan har han gjort något mer med den :unsure:

Redigerad av kariya
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi säger 120 km/H, killen går på fordonprogramet och han vet mycket väl hur man får upp dem i det. Polisradar? Nja jag har egna ögon att se med!

Derbi senda xtreme 03 sm. Har blandannat Gianelli och sedan har han gjort något mer med den :unsure:

Man måste ha 70cc eller värre för att ens drömma om de farterna kära du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi säger 120 km/H, killen går på fordonprogramet och han vet mycket väl hur man får upp dem i det. Polisradar? Nja jag har egna ögon att se med!

Derbi senda xtreme 03 sm. Har blandannat Gianelli och sedan har han gjort något mer med den :unsure:

Vadå, du ser alltså bara hur fort den går?

Bland annat? Krävs nog rätt mycket mer än bara det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi säger 120 km/H, killen går på fordonprogramet och han vet mycket väl hur man får upp dem i det. Polisradar? Nja jag har egna ögon att se med!

Derbi senda xtreme 03 sm. Har blandannat Gianelli och sedan har han gjort något mer med den :P

Aja med gianelli gör den säkert 130 ;):unsure:;)

en jag känner hade en bultaco astro med sp70cc och hela sp kittet till den och den gjorde ca 110kmh men din kompis moppe går nog bättre med bara gianelli... inte

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aja med gianelli gör den säkert 130 ;):unsure:;)

en jag känner hade en bultaco astro med sp70cc och hela sp kittet till den och den gjorde ca 110kmh men din kompis moppe går nog bättre med bara gianelli... inte

Sir. sär om du kollar min post en gång till så kan du se att han inte bara sättit på gianelli :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...