SuperSwede Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Jo, jag har också åkt utan koppling kan ju säga att de är väldigt enkelt, bara att köra på som vanligt fast utan koppling.. du släpper gasen o rycker i växeln när du känner att den går fritt o inte drar.. använder nästan aldrig kopplingen, e så jävla gott o sitta o klia sig i nacken eller längre ner samtidigt som man växlar de e ja o en polare me likadan moppe som alltid kör så, alla flabbar när vi kär iväg fårn skolan vinkandes me vänsterhanden samtidigt som vi växlar, fattar inte varför Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 (redigerad) http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/DSC01430.jpg min moped.. en Zündapp CS50 -85 med Yamaha DT125MX -78 motor.. förstärkt ram, förstärkt och förlängd sving osv osv.. moddad under 8 års tid (sedan jag var 15)... har haft mängder av mopeder (enbart tyska/svenska givetvis) men det här är den officiella 15-års moppen.. Yamaha texten på motorn är numera bortslipad.. gillar inte japanska saker men fick motorn gratis så:"> kan ju tillägga att den inte är färdigbyggd än på länge.. började med att jag skulle lacka om den men så spårade det ur lite edit: efter bilden togs har en framskärm som passar moppens stuk monterats.. Redigerad 21 april, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 (redigerad) ojoj.. hur snabb är den?? Redigerad 21 april, 2004 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 Aliminum-fälgar.. Kommer precis från läsningen.. mer som ett moppe-rally. Nån som vet vad ett hastighetsmätakit kostar(mätare+wire) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 21 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 april, 2004 (redigerad) ojoj.. hur snabb är den?? vet inte än, slängde nyss på den här motorn (mopedens 4'e eller 5'e motor för övrigt)... eftersom motorn är japansk har den redan pajjat.. dock bara nått tändningsfel men ändå.. japanska tändsystem kan bli dyra men med 125cc och 6-växlar finns det potensial till riktigt farliga hastigheter.. det lilla jag har hunnit köra med den här motorn så var det inga som helst problem att blåsa om bilar på löpande band på 70-väg iaf och då har jag inte ens börjat fila cylindern än dock är den 15cm förlängda framgaffeln "ganska" ostabil.. och väghållning i höga farter blir därefter.. ska bytas till grövre framgaffel och monodämpare bak... edit: har 2 filmer med dålig kvalitet på moppen om någon har ett bra ställe att lägga dom på... tillsammans är dom 8mb.. får bidra med en före-bild oxå tagit dagen innan jag fyllde 15.. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload3/zundapp_original.jpg Redigerad 21 april, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 vart kan man få tag i aliminium fälgar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 vart kan man få tag i aliminium fälgar? sitter original på KS/CS av nyare årsmodeller Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 och det precis det jag frågade, jag undrade vart man kan få tag på dem inte vart dom är orginal. Så, vart? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 22 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 april, 2004 och det precis det jag frågade, jag undrade vart man kan få tag på dem inte vart dom är orginal. Så, vart? Lugna ner dig, han trodde väl att du frågade just om hans fälgar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 Asså, vet någon hur man trimmar en Cresent Compact? Mikolan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 (redigerad) ........ Redigerad 23 april, 2004 av ^MeTaNoLiC^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 Asså, vet någon hur man trimmar en Cresent Compact? Mikolan? Borra Cylindern, Köppa en 70cc cylinder och sätt på, Köp ett effekt system Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Pååååålsson Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 fråga på http://www.speedriders.com dom har ett eget forum för just sachstmotorer. är den fläckt eller luftkyld (fartkyld)? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 Det sitter väll inte en sachsmotor på en Crecent Compakt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 Det sitter väll inte en sachsmotor på en Crecent Compakt. jo, om ingen har bytt den så ska det göra det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 Det sitter väll inte en sachsmotor på en Crecent Compakt. Jo, det är Sach motorer... Den är fartkyld, en liten sak på högersida som man skruvar lite på ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 Jo, det är Sach motorer... Den är fartkyld, en liten sak på högersida som man skruvar lite på ... Munstycket? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Guest Pååååålsson Skrivet 23 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 23 april, 2004 Karatemorfar, vill du ha det värsta jag kan hitta i moppekatalogen så finns det en 60cc 7,5hästars cylinder med kolv för 788spänn, men då måste du byta avgasmutter, jag vet inte om originaltopplocket passar för diametern på kolven är 41mm. Förgasare (14*17mm Bing) för 1455 spänn. å så finns det effektljuddämpare och krök för sachs (32mm passar för 7,5hästarn) + avgasmutter (32mm) för 535kr sammanlagt. Det var nog det värsta jag hitta i Addemoto's moppekatalog. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 Här är min lilla älskling Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 25 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 april, 2004 Karatemorfar, vill du ha det värsta jag kan hitta i moppekatalogen så finns det en 60cc 7,5hästars cylinder med kolv för 788spänn, men då måste du byta avgasmutter, jag vet inte om originaltopplocket passar för diametern på kolven är 41mm. Förgasare (14*17mm Bing) för 1455 spänn. å så finns det effektljuddämpare och krök för sachs (32mm passar för 7,5hästarn) + avgasmutter (32mm) för 535kr sammanlagt. Det var nog det värsta jag hitta i Addemoto's moppekatalog. Men jag hade tänkt mig att trimma den utan att köpa massa saker, kanske ett drev men den är redan drevad, för om jag måste köpa 70cc motor och sånt där så måste ju ramen förstärkas och allt kommer gå på mycket pengar ! Så jag ska be pappa fila lite Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts