Jump to content

Vad snusar du?

hubbert
 Share

Vad snusar du?  

127 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Vote : General.

Eller iofs, brukar variera mellan Ettan och General..

Började snusa med ettan lös, eller "bak" som det kallas...Tröttnade dock på att se ut som en jordhög i käften så det fick bli portion efter det..Över 1 år sen jag snusade lös..Kanske skulle köpa en dosa för att återuppleva gamla minnen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 220
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skulle jag börja snusa lös igen så skulle det vara pga. känslan och smaken.

Lössnus har en mycket bredare smak och att ha en "bonna-snus" under läppen kan inget slå. Dock så har jag aldrig bemästrat tekniken så jag har alltid fått krama mina för att inte få snus i hela munnen och överallt.

Med "Bonna-snus" menar jag en okramad lössnus som formar sig precis efter din egen mun och ligger som en figursydd kostym. Det kan gå att få till med en väldigt löskramad snus som man sedan får trycka sönder under läppen. Men det är sällan det blir bra ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja jag "känner" sen som sover med snus!

Och inte nog med det, han sover med lössnus!

Ja lös är skitgott.. Ska nog köpa en dosa lös nästa vecka eller något! :P

EDIT: Hittade typ en halv dosa lös i min dos-samling nu! :lol:

Här ska bakas inatt!

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom igen P-C, du är trevlig och rolig för det mesta, sluta upp med de där dryga kommentarerna om andras skämt och åsikter hela tiden, så blir det mycket trevligare för alla.

Du tillför verkligen ingenting, och jag antar att även du vill ha bort spammet?

Men snälla Tweak, det är Bashil vi snackar om. Efter hans pottzork-attack så har jag noll respekt för idioten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är på allt som bjuds nästan utom rape för den smakar verkligen fistad ekorre :P

just nu diggar jag general onyx! där snusen ligger uppradade i dosan osså är d silvrigt snitsigt lock :lol:

Fick en stock onyx i födelsedags present :P Blev dock besviken på det för det var väldigt likt vanlig general :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur ofta snusar ni?

Eller ja jag vet inte hur jag ska säga men...

Jag har iaf snus inne alltid förutom när jag äter och sover.

Ibland kan man väl ha inne när man äter mackor osv men inte mat.

Typ alltid förutom vid middan å när ja sover.

@Wiken Varför onyx ? Har fortfarande inte fattar vad som är så "supergott" o exklusivt me den (förutom dosan). har den inte typ lite lakrits extrakt i sig ??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Wiken Varför onyx ? Har fortfarande inte fattar vad som är så "supergott" o exklusivt me den (förutom dosan). har den inte typ lite lakrits extrakt i sig ??

Hehe jo jag kan hålla med om att den är väl inte en smaksensation men just d att dom ligger uppradade tycker jag e fint sen att dom är helsvarta cleana :P apropå lakrits vet ja faktiskt inte mkt möjligt

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe jo jag kan hålla med om att den är väl inte en smaksensation men just d att dom ligger uppradade tycker jag e fint sen att dom är helsvarta cleana :P    apropå lakrits vet ja faktiskt inte mkt möjligt

Ok, Gillar dom inte riktigt själv, rinner för lite...Man måste dra ner dom i käften å rulla runt lite innan de händer nått.

Säger sum hubbert: Inte värt en 10:a extra

Ed: okejdå 6:50 extra

Redigerad av kebabkurt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle jag börja snusa lös igen så skulle det vara pga. känslan och smaken.

Lössnus har en mycket bredare smak och att ha en "bonna-snus" under läppen kan inget slå. Dock så har jag aldrig bemästrat tekniken så jag har alltid fått krama mina för att inte få snus i hela munnen och överallt.

Med "Bonna-snus" menar jag en okramad lössnus som formar sig precis efter din egen mun och ligger som en figursydd kostym. Det kan gå att få till med en väldigt löskramad snus som man sedan får trycka sönder under läppen. Men det är sällan det blir bra ändå.

Men "bonna-snus" som du kallar det är ju väldigt enkelt, bara trycka till den hårt mot kanten i dosan sen upp med den?

Kör jämt så iaf...

Men nu när jag ska ha portion är det tre ankare som gäller iaf =) tack för tipset stellan

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men "bonna-snus" som du kallar det är ju väldigt enkelt, bara trycka till den hårt mot kanten i dosan sen upp med den?

Kör jämt så iaf...

Men nu när jag ska ha portion är det tre ankare som gäller iaf =) tack för tipset stellan

Det är just det jag aldrig varit bra på, så jag bakar helldre än får snus i munnen. Röda Lacket är väl det enda lössnuset jag kan göra bonna-snus med. Och ja, det säger ju en del om konsistensen.

General Onyx är bluff och båg. Dåligt knep att locka folk. Silvrigt lock och svarta uppradade prillor är ingen som lurar mig så lätt. Den svarta påsen är dessutom snäppet grövre vilket gör som någon sa att det inte rinner lika mycket. Kan vara både för och nackdel.

Ang. Hur ofta. Själv snusar jag "efter behag". Dvs. att jag, OM jag inte har snus en dag kan klara mig utan en prilla under hela dagen utan att gå berserkagång. Har jag därimot en dosa (som i princip är jämt om den inte tar slut när jag inte är hemma) så har jag en snus inne konstant. Jag skiftar dom inte alltid dock utan, kan vänta upp till en halvtimme mellan varje snus för att inte "slösa" på det. Nikotinet från den förra snusen sitter ju ändå i kroppen så det är inte nödvändigt att ha en snus inne konstant för att få i sig mer nikotin. Om du har inne en snus hela tiden så får du inte i dig mer nikotin eftersom det tar stopp tillslut och då har du en snus inne i onödan.

Det är som en rökare skulle röka hela tiden. Det skulle inte funka för personen skulle dö för den inte får i sig något syre.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skitprat, källa tack?

Ok du får sämre kondis av att röka än att snusa då.

Saxat från Bengt Sändhs artikel, "Gamla och nya myter om snus".

Nu har den ju några år på nacken.

Snus och idrott

I en broschyr som man delade ut gratis på apoteken 1994 kunde man läsa att den som snusar blir fort trött, andfådd och orkeslös. Det kan jag inte förstå. Tre kronor vann guld i OS och inte var de tröttare, mer andfådda och orkeslösa ut än spelarna i de lag de besegrade.

Svenska Dagbladet och Göteborgs-Posten 8/11-95.

Här anser några forskare att tobak skall klassas som dopingmedel. De har undersökt 3.000 idrottsmän och konstaterat att 30% av männen och 15% av kvinnorna använde nikotin. Man säger att nikotin ökar uppmärksamheten, vakenheten och handlingsberedskapen. (Häpp!)

Aftonbladet 25/1-97

En forskargrupp vid Karolinska har undersökt 144 medelålders brandmän. 48 stycken var snusare och 31 rökare medan resterande 65 inte använde tobak alls. Snusarna hade lika bra konditions- och blodvärden som icketobaksbrukarna. Rökarna visade däremot en mycket sämre syreupptagningsförmåga.

Som sagt lär snuset inte påverka konditonen speciellt mycket, hur många idrottsmän har du inte sett med en prilla under läppen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor