Karatemorfar Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Oliver Twist tuggtobak. Det var fan inte igår jag tog en sådan.. Får nog köpa en ask någon dag (kostar 32 spänn om jag inte minns fel dock..) Den är riktigt god faktiskt. Har bara testat lakrits och det kanske klassas som tjej-tugg eller, precis som snus ? Och till P1rsson : ÄGD AV STELLAN Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Stellan eller karatemorgar kan ni förklara lite mer ingående vad tuggtobak egentligen är? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Den är riktigt god faktiskt. Har bara testat lakrits och det kanske klassas som tjej-tugg eller, precis som snus ? Jag har testat Orginal, Mint och Lakrits. Ingen JÄTTE skillnad på smaken, mer på lukten. Så tjej-tugg kan jag ju inte säga att det är. Eftersom dom smakar i runda svänga likadant. Möjligen en aning godare eftersmak. @Ankan: Tuggtobak. Omalet snus kan man säga. Lös och portionssnus är ju nermalen till småkornigt snus för att bakas/ha i påse. Medans tuggtobaken är större bitar av tobak som är ihoptryckta och fuktade. Ses oftast som lite med exotiskt och gammalmodigt och har oftast en mycket starkare smak men mindre nikotin. Hur du använder det är lite växlande mellan personer, men idén är att du ska använda den lite som en snus och lite som ett tuggummi. Så du börjar med att tugga lite löst på den så den blir mjuk och sen för du upp den under läppen. När den börjar tappa smak så tuggar man lite på den igen. Tugga aldrig sönder den om du väl köper det, för då smular det sönder i käften och det kan gämföras som att få en lössnus söndertryckt i munnen. Inget vidare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Jag har testat Orginal, Mint och Lakrits. Ingen JÄTTE skillnad på smaken, mer på lukten. Så tjej-tugg kan jag ju inte säga att det är. Eftersom dom smakar i runda svänga likadant. Möjligen en aning godare eftersmak. @Ankan: Tuggtobak. Omalet snus kan man säga. Lös och portionssnus är ju nermalen till småkornigt snus för att bakas/ha i påse. Medans tuggtobaken är större bitar av tobak som är ihoptryckta och fuktade. Ses oftast som lite med exotiskt och gammalmodigt och har oftast en mycket starkare smak men mindre nikotin. Hur du använder det är lite växlande mellan personer, men idén är att du ska använda den lite som en snus och lite som ett tuggummi. Så du börjar med att tugga lite löst på den så den blir mjuk och sen för du upp den under läppen. När den börjar tappa smak så tuggar man lite på den igen. Tugga aldrig sönder den om du väl köper det, för då smular det sönder i käften och det kan gämföras som att få en lössnus söndertryckt i munnen. Inget vidare. Okej kanske man ska testa någon gång =) Men lös snus får man ju jämt i munnen när det rinner så egentligen borde det ju inte vara några probs =P Men där jag bor tror jag inte jag kan få tag på tuggtobak =/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Okej kanske man ska testa någon gång =) Men lös snus får man ju jämt i munnen när det rinner så egentligen borde det ju inte vara några probs =P Men där jag bor tror jag inte jag kan få tag på tuggtobak =/ Säljs på statoil vet jag iaf. Och statoil finns väl överallt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Jag har sett det på ICA också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Okej kanske man ska testa någon gång =) Men lös snus får man ju jämt i munnen när det rinner så egentligen borde det ju inte vara några probs =P Men där jag bor tror jag inte jag kan få tag på tuggtobak =/ Säljs på de flesta ställen. Och i värsta fall om du bor lite avsides så åker du bara in till ett lite folktätare ställe så lovar jag att dom har det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 (redigerad) Inget. Oscarw_89 got it. Woho. Redigerad 23 mars, 2006 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
oscarw_89 Skrivet 23 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 23 mars, 2006 Vote: Annat, för jag snusar bara på godis, tuggummi eller ingenting. Tycker det e lika korkat att snusa som att röka, ta droger eller supa sig skit full på helgerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Säljs på de flesta ställen. Och i värsta fall om du bor lite avsides så åker du bara in till ett lite folktätare ställe så lovar jag att dom har det där. Nä men det är ju ingen pytteliten stad och om det finns på statoil så är det lungt för vi har 2 iaf =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Det är skönare att röka en cigg men snus är så jävla gott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Jag snusar inte, dock är det inte så äckligt som man kanske kan tro. Har testat både lös o portion... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
felshoe Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Varfan kan man hitta ett sånt nyckelband? Har hört att flera har det... Blir Ledsen fan. Jag köpte det i samma affär jag brukar köpa snus i.. leta runt i olika småaffärer så hittar du nog ett tillslut Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 (redigerad) Stellan sitter inne med en tre ankare nu, den har inte börjat smaka en men jag ska avlägga rapport senare. Edit: Ganska mild och lite söt smak, helt okej faktist men inget jag skulle snusa men kul att prova iaf=) Redigerad 24 mars, 2006 av Explosiv Anka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Tre ankare är faktiskt god, men jag sitter inne med ettan nu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Efter general är det den godaste portionen jag smakat.. Men inget slår en ettan lös =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Stellan sitter inne med en tre ankare nu, den har inte börjat smaka en men jag ska avlägga rapport senare. Edit: Ganska mild och lite söt smak, helt okej faktist men inget jag skulle snusa men kul att prova iaf=) Jag gillar den mildare smaken än t.ex. general som har en ganska grov och besk smak. Ganska kul att snusa något som inte är så vanligt. Rapé, Grov och General är dom ledande sorterna och om t.ex. klasskompisar frågar efter snus så tar man fram sin dosa så säger dom något i stil med "Nää, jag snusar bara Rapé/Grov/General". Kräsna som inte vågar testa på annat. Glad blir väl jag. Får ha mitt snus för mig själv. @Moofa: Ettan och Tre Ankare har ändå en ganska lik lukt. Smaken har en liten skillnad och Ettan har inte den söta smaken som Tre Ankare har. Annars är Ettan ett gott snus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Jag gillar den mildare smaken än t.ex. general som har en ganska grov och besk smak. Ganska kul att snusa något som inte är så vanligt. Rapé, Grov och General är dom ledande sorterna och om t.ex. klasskompisar frågar efter snus så tar man fram sin dosa så säger dom något i stil med "Nää, jag snusar bara Rapé/Grov/General". Kräsna som inte vågar testa på annat. Glad blir väl jag. Får ha mitt snus för mig själv. @Moofa: Ettan och Tre Ankare har ändå en ganska lik lukt. Smaken har en liten skillnad och Ettan har inte den söta smaken som Tre Ankare har. Annars är Ettan ett gott snus. Ja men Rapé är god ibland men inte en hel dosa. Själv har jag provat dom flesta lös sorterna men har fastnat för ettan och grov. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Men General är lätt bästa snuset! Dom andra funkar, det vill säga alla utom LD. Kronan är faktiskt jävligt god för sitt pris. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 24 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 24 mars, 2006 Men General är lätt bästa snuset! Dom andra funkar, det vill säga alla utom LD. Kronan är faktiskt jävligt god för sitt pris. Ja general är godast... Men jag får tyvär ont i magen av det.. Någon här som sover med snus? Jag gjorde det en gång, fast då blev det att jag var tvungen att byta sängkläder snusdreggel över allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts