The Dude Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 (redigerad) Får man fråga varför? Det strider iofs mot mycket av vad jag står för politiskt & ideologiskt, men jag tycker det är fint på nåt sätt. Tycker inte att man ska spola bort Sveriges historia bara sådär, vi har varit monarki i hundratals år och kanske inte så mycket att vara stot över men det utmärker oss iaf från massan. Sen håller kungafamiljen till stor del byhålan Borgholm, som jag bor i, vid liv. Men ingen idé att jag argumenterar i den här frågan för jag kommer förlora, argumenten att avskaffa honom väger tyngre. Men men. Redigerad 20 mars, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Bryr mig inte...det får han själv bestämma. Han är inte så gammal än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej, Kungen ska vara kvar Man kan ju tycka att han får en massa pengar för att inte göra nåt, men han drar ju antagligen in mer pengar till Sverige än vad som spenderas på honom. Dessutom betalar han ju saker som renovering av slott själv, som annars skulle renoveras med skattepengar. Det är ju tradition och histora med Kung också Jag tycker, som sagt, att kungen ska vara kvar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej, Knugen ska stanna! Vad dillar du om? Du och din jävla historia alltså... ! Ner med monarki. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 (redigerad) Vad dillar du om? Du och din jävla historia alltså... ! Ner med monarki. Ja, jag har ett intresse för kultur och historia. Har du ingen förståelse för människor som inte tycker som du? Jag respekterar din livsstil men du bara klagar på hur folk är. Fjortis för man inte spökar ut sig, hatar musik som gillas av många, klagar på mainstream (vad är problmemet med att folk lyssnar på Linkin Park så länge dom trivs med det? - iofs ska vi väl inte diskutera det här, men iaf) Redigerad 20 mars, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jojje Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Jag gillar också kultur och historia. Som The Dude sa, vi har varit monarki i hundratals år. VOTE: Nej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bashil Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej, det är kul när han blir immiterad i ''Hey Baberiba!'' You feel me? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej, det är kul när han blir immiterad i ''Hey Baberiba!'' You feel me? Haha! Just det. Tänk om det bler republik! Då får vi inte se honom mer där :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej, det är kul när han blir immiterad i ''Hey Baberiba!'' You feel me? Om han ändå kunde varit som i Hey Baberiba. Han är mycket roligare där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej han ska va kvar, han är söt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej han ska va kvar, han är söt Det är vad jag kallar ett bra argument! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Men ingen idé att jag argumenterar i den här frågan för jag kommer förlora, argumenten att avskaffa honom väger tyngre. Men men. Damn right! Du gör bäst i att hålla dig i skymundan när det gäller avskaffandet av monarkin-diskussionen. Själv så ser jag ingen som helst poäng i att värna om Sveriges störste socialbidragstagare. Däremot är jag inte särskilt hypad på Sverige som en republik heller. President Persson, alternativt Reinfeldt, klingar oerhört illa i mina öron. Parlamentarism är en nödvändighet. Fast även den bör omstruktureras kraftigt. Men om det vore upp till mig så skulle blodet forsa i mängder längs gatorna utanför Rosenbad, i sann revolutionär anda. Och själv skulle jag stå längst upp på en mänsklig pyramid, iklädd i cylinderhatt, vit pyjamas och Doc Martens-kängor, samtidigt som jag citerar Röda Rummet och kastar fällande dödsdomar över skräckslagna riksdagsledamöter. Så det skulle väl kanske inte vara ett särskilt bra alternativ det heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kebabkurt Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Kungen skall stanna ty han är Sveriges ansikte utåt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Det är vad jag kallar ett bra argument! Haha jaa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Vet ej... bryr mig inte om vi har kung, president, taliban, en apa som sitter där och gör konstiga saker eller en myrslok... Fyfan vilket broddigt svar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zack Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Nej MEN han kan ju sluta käka upp våra skatte pengar... Och du betalar otroliga mängder skatt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Corleone Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 (redigerad) Jag klarar mig utan kungen. Räcker det inte med att Sverige visar upp sina kvaliteter genom kulturscenen (eller whatever shit), eller är dycsläcktiker också nödvändiga för at folk ska fånga upp intresse för vårat land? Ni har förvisso en poäng med "Hey Baberiba", men wuttafuck. Redigerad 20 mars, 2006 av Corleone Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Damn right! Du gör bäst i att hålla dig i skymundan när det gäller avskaffandet av monarkin-diskussionen. Själv så ser jag ingen som helst poäng i att värna om Sveriges störste socialbidragstagare. Däremot är jag inte särskilt hypad på Sverige som en republik heller. President Persson, alternativt Reinfeldt, klingar oerhört illa i mina öron. Parlamentarism är en nödvändighet. Fast även den bör omstruktureras kraftigt. Men om det vore upp till mig så skulle blodet forsa i mängder längs gatorna utanför Rosenbad, i sann revolutionär anda. Och själv skulle jag stå längst upp på en mänsklig pyramid, iklädd i cylinderhatt, vit pyjamas och Doc Martens-kängor, samtidigt som jag citerar Röda Rummet och kastar fällande dödsdomar över skräckslagna riksdagsledamöter. Så det skulle väl kanske inte vara ett särskilt bra alternativ det heller. Jag ogillar det fruktansvärt fula ord som jag nästan funderade på att använda, men istället okkade jag till det med ett fint: "instämmer till fullo". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Vote: Nej, varför ska kungen bort? Cheesus... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The_go Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Nej han ska va kvar, han är söt Håller med Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts