Siana Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Jag är säker på att det finns flera djurs liv som är värda mer än vissa människor... t.e.x. djurplågares liv anser jag som ingenting värt, låt dom dö, vem fan bryr sig. Men alla personer som slänger sig framför tåg behöver väl inte vara djurplågare? Och jag tror att de flesta människor skulle må dåligt av att köra över ett djur också. Kanske inte lika mycket, men så är det, människan är mer värd än djuret. Men ett djur värdesätts högt också. I alla fall hos de flesta. Min mamma, till exempel, väjde en gång för en igelkott. Hon hade ingen aning om hon hade kört över den. Hon stannade bilen, tog ett djupt andetag, blundade och bad mig gå och se hur det gick. Så, de flesta sörjer över överkörda djur också. (Ja, igelkotten klarade sig). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bashil Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 NI kanske tycker att vi är mer värda men tänk på...tänk på all kärlek djuren ger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 NI kanske tycker att vi är mer värda men tänk på...tänk på all kärlek djuren ger. Hm? Ge exempel, tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bashil Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Siana skrev ju nyss det om du orkade läsa! Sen säger många jag känner det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P-C Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Siana skrev ju nyss det om du orkade läsa! Sen säger många jag känner det. Men hur ger djuren oss så mycket kärlek? På vilket sätt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bashil Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Om dom är keliga förstås. Men är dom aggresiva är det ändå bara självförsvar...naturen ni vet, hursomhelst kanske vi borde... återvända till ämnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXon Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Ingen munter tråd det här...själv har jag aldrig varit med om att någon jag känt har dött...den enda personen jag kommer att tänka på är min gammelmormor som jag träffade nån gång när jag var väldigt liten... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Men alla personer som slänger sig framför tåg behöver väl inte vara djurplågare? Och jag tror att de flesta människor skulle må dåligt av att köra över ett djur också. Kanske inte lika mycket, men så är det, människan är mer värd än djuret. Men ett djur värdesätts högt också. I alla fall hos de flesta. Min mamma, till exempel, väjde en gång för en igelkott. Hon hade ingen aning om hon hade kört över den. Hon stannade bilen, tog ett djupt andetag, blundade och bad mig gå och se hur det gick. Så, de flesta sörjer över överkörda djur också. (Ja, igelkotten klarade sig). Haha, nej. Det har jag inte påstått. Jag anser att det finns dåliga människor, och då anser jag ett djurs liv vara mer värt. Beroende på vilket djur då dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Har aldrig varit med om att någon i min närhet gjort det, som tur är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Haha, nej. Det har jag inte påstått. Jag anser att det finns dåliga människor, och då anser jag ett djurs liv vara mer värt. Beroende på vilket djur då dock. Hoho, jo. Men man ska väl inte utgå ifrån att männniskan man just körde över var mindre värd än ett djur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 20 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Hur okänsliga är ni egentligen??? Ok det är fegt att genomföra något sådant men folk som känner att de behöver det måste ju få hjälp inte få höra att "Gör du det är du ju bara dum i huvet o svag" Det gör ju bara att de känner sig ännu sämre. Och vissa som har jättestora problem kanske känner att det helt enkelt inte finns någon mening längre och att det är lika bra o bara försvinna. Känner själv vissa dagar att vafan ska man leva för egentligen. Det enda som händer är att jag dör i slutändan och då spelar det ingen roll om jag har gjort hur mycket som helst för ingen kommer minnas mig ändå. Tänker jag så tillräckligt länge får jag känslan att det bara är att ge upp. Speciellt nu efter att min Flickvän Hoppade så känns det verkligen som att meningen med livet är att dö på ett minnesvärt sätt annars är det skitsamma med vad man gör. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Hoho, jo. Men man ska väl inte utgå ifrån att männniskan man just körde över var mindre värd än ett djur? Det är ju inte mitt fel att de slänger sig framför tåget, de gjorde det av egen vilja, de ville dö, jag hjälpte dom, jag gjorde dom en tjänst. Varför vara ledsen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Alla ska ju ändå dö, så då är det väl ens egen ensak om man vill korta av det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Alltid kvinnor som gör så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Tänker jag så tillräckligt länge får jag känslan att det bara är att ge upp. Speciellt nu efter att min Flickvän Hoppade så känns det verkligen som att meningen med livet är att dö på ett minnesvärt sätt annars är det skitsamma med vad man gör. Men snacket om att dö på ett minnesvärt sätt kan du ju skippa isf, om du menar att man blir ihågkommen av att begå självmord. Visst, jag kan själv tänka vissa dagar att världen är förjävlig med allt lidande, svält, fattigdom, främlingsfientlighet, homofobi, krig, våld med mera med mera.. Men istället för att då tänka att man ska ta livet av sig, kan man ju tänka: När jag blir stor (om man kan säga så ) så ska jag göra nånting för att göra situationen i världen lite bättre.. Visst, det är svårt att tänka så när man dagligen informeras om eländigheterna av massmedierna, t.ex är 25% av Sveriges befolkning anti-semitiska, men man kan alltid försöka, och det funkar oftast för mig.. Sen kanske jag borde nämna att när jag tänker på hur dåligt allt är i världen blir jag inte direkt självmordsbenägen, snarare deprimerad och ledsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Det är ju inte mitt fel att de slänger sig framför tåget, de gjorde det av egen vilja, de ville dö, jag hjälpte dom, jag gjorde dom en tjänst. Varför vara ledsen? Heho! Tror jag väljer att inte svara på det där. Bli lokförare, sedan när någon slänger sig framför ditt tåg ska vi se om du resonerar på samma sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 Heho! Tror jag väljer att inte svara på det där. Bli lokförare, sedan när någon slänger sig framför ditt tåg ska vi se om du resonerar på samma sätt. Han skulle inte ens bilnka, fattar du väl? Cortez är stenhård Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 20 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 20 mars, 2006 En anhörig till mig hittades på tågspåret för några år sedan. Om det vart självmord eller olycka är man inte så säker på, men han hade ett rätt tufft liv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bashil Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Istället för att lida med andra kan vi ju alltid hoppas på att dom som hade det tufft kanske är på ett mycket bättre ställe nu! Ni vet väl inte om ni får se dom efter livet. Säger såklart inte detdär för att uppmuntra er till det men chansen kan finnas! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 21 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 21 mars, 2006 Den som begår självmord mår dåligt, tror du att man orkar bry sej om andra då? Sen fattar jag inte varför man ska må dåligt som lokförare ?? Man har ju inte gjort något dumt, fanns ju inget man kunde göra. Det är precis därför man mår dåligt, för man inget kunde göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts