Colan K Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Men om dom ångrade sig kanske dom inte gick mot ljuset. Vem vet... vem vet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Vem vet... vem vet... Precis. Människor som dör behövs någon stanns tror jag. Det läskiga är att ingen vet exakt hur världen och logiken samt döden och livet är uppbyggt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Precis. Människor som dör behövs någon stanns tror jag. Det läskiga är att ingen vet exakt hur världen och logiken samt döden och livet är uppbyggt. Gud, änglar, demoner och Satan gör väl det, but thats another story Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Min morfar dog i cancer för fem år sen - saknar honom. Han förtjänade det verkligen inte. =/ RIP... Det är egentligen det enda dödsfall jag har upplevt. Min mammas kompis var på planet som kapades och störtade utanför Zanzibar för några år sedan. Hon var en av de få som inte klarade sig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Min morfar dog i cancer för fem år sen - saknar honom. Han förtjänade det verkligen inte. =/ RIP... Det är egentligen det enda dödsfall jag har upplevt. Min mammas kompis var på planet som kapades och störtade utanför Zanzibar för några år sedan. Hon var en av de få som inte klarade sig. RIP Min farfar dog typ för ett års sen också iofs Kände han inte så väl men endel av hjärtan försvann ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Ett tips är att gå och prata med någon. Det hjälper faktiskt, jag var själv och prata när ja mådde dåligt. Och efter det känndes det lite bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mark Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Har bara varit med om ett självmord en gång, ingen som var mig nära dock.. Hedrar aldrig någon som tar livet av sig. Fegt imo.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Min farfar begick självmord 1998, och det är inte många minnen jag har av honom. Mest kort och video-inspelningar vi har med honom.. Och fan heller att han är en osalig ande, Cyprez Redigerad 19 mars, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Man kan ju alltid tänka på att den som dött nu har hamnat på ett bättre ställe. ...Stället jag pratar om är himlen. Där sitter de nu (dock endast de som tror på honom, Jesus alltså, se romarbrevet 10:9) och pratar gamla minnen i en värld utan krig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Har bara vart med om att min morfar dött. Var inte så ledsen eller nått sånt, fast om det skulle vara nån i familjen så skulle det nog vara nått helt annat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 (redigerad) Jag känner ingen men jag har funderat på det själv. Men "va ska man ta livet av sig för när man ändå inte får höra snacket efteråt"? Redigerad 19 mars, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Har bara vart med om att min morfar dött. Var inte så ledsen eller nått sånt, fast om det skulle vara nån i familjen så skulle det nog vara nått helt annat.. Och din morfar tillhörde inte familjen eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Man kan ju alltid tänka på att den som dött nu har hamnat på ett bättre ställe. ...Stället jag pratar om är himlen. Där sitter de nu (dock endast de som tror på honom, Jesus alltså, se romarbrevet 10:9) och pratar gamla minnen i en värld utan krig. Nämen så sött. Vart hamnar ateist- själarna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Man kan ju alltid tänka på att den som dött nu har hamnat på ett bättre ställe. ...Stället jag pratar om är himlen. Där sitter de nu (dock endast de som tror på honom, Jesus alltså, se romarbrevet 10:9) och pratar gamla minnen i en värld utan krig. Nu tror jag inte på Gud eller så, men är det inte syndigt att begå självmord inom kristendomen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Nu tror jag inte på Gud eller så, men är det inte syndigt att begå självmord inom kristendomen? Åh, jo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Colan K Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Har bara varit med om ett självmord en gång, ingen som var mig nära dock.. Hedrar aldrig någon som tar livet av sig. Fegt imo.. Inte direkt fegt att ta sitt eget liv, inte många som skulle klara av det. (Om dom verkligen mådde dåligt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 .att ta sitt eget liv är det modigaste man kan göra.. det är fan inte lätt.. har försökt flera ggr.. uppenbarligen utan större framgång.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 .att ta sitt eget liv är det modigaste man kan göra.. det är fan inte lätt.. har försökt flera ggr.. uppenbarligen utan större framgång.. Det är inte alls modigt, det är fegt. Men är man så deprimerad och så jävla nere så visst, det är en enkel utväg och jag accepterar det, men det är fan inte modigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
^MeTaNoLiC^ Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 .det är INTE en enkel utväg.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 .det är INTE en enkel utväg.. Nej självklart inte. Men som Tweak sa, det är fegt, inte modigt, ingen ära. Men svårt ja, det ligger i livets natur att vilja överleva. Och föresten inte bara fegt, det är rent elakt också. Ingen respekt eller omtanke alls på anhöriga. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts