Joe Dirt Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Hej jag har börjat på en mountainbike i cinema 4d. Jag undrar går det att göra en mod i cinema 4d och sedan föra över det till 3d max studio och sedan vill jag veta hur jag gör en mod skulle sitta bra med en tutorial. Tack i förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Jadu, att göra en guide till att modda är inte det lättaste, du får antingen be någon lära dig, tar lite tid, men, eller annars får du försöka att lära dig själv, testa m.m Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 18 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Ja men kan du lära mig... Du kanske kan och om du har msn så kanske du kan pm:a mig... Det skulle vara jätte snällt om du eller någon annan kunde hjälpa mig!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fireblade Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Som Flamman säger är det inte det lättaste 3ds max är inte helt enkelt att förstå om man inte har moddat något innan. Att sen få in den i Gta är också rätt svårt om man inte vet hur spelet funkar riktigt. Men du kan försöka att lära dig lite själv För att förklara skulle ta rätt lång tid. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 18 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Jag vet men jag kan nada... Finns det ingen hemsida eller nått som beskriver grunderna? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Jag vet men jag kan nada... Finns det ingen hemsida eller nått som beskriver grunderna? Du kanske ska börja med nåt lättare? Bara gör lite modeller. Ett lågpoly-hus eller nåt sånt. Sen när du kan det så kan du börja försöka få in det i spelet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flamman Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Du kan ju alltid göra som dom flesta tror jag gör. Börjar med att texturmodda, sedan vill gå vidare och modifiera (ex ta en bil o cabba) bilar, och sedan när man har dom grunderna försöker sig på att göra en helt ny bil Eller som R2D2 sa, kanske lära sig bygga lätta hus, sedan försöka sig på att göra det lite mer kompliserat Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 19 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Okej det låter bra men vilka program behöver man? Jag har cinema 4d som jag gör modeller i och sedan har jag 3d studio max som jag gör om modellen till ett dff format... Sen är det bara att döpa huset likadant som ett annat hus och skriva över det i .IMG Tool? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Okej det låter bra men vilka program behöver man? Jag har cinema 4d som jag gör modeller i och sedan har jag 3d studio max som jag gör om modellen till ett dff format... Sen är det bara att döpa huset likadant som ett annat hus och skriva över det i .IMG Tool? Ungefär så ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 19 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Men då är det väl samma sak med min cykel... bara att den kan bli sne och sådant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts