darkjak Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ja, vilken är orsaken? Jag drar upp detta i och med heterotestet. Jag undrar, därför att homosexuella brukar neka alla möjliga orsaker. Jag har hört citat som "Man vaknar inte plötsligt en dag och förstår att man är homosexuell", och "Homosexualitet är inte en sjukdom". Teorier till orsaker 1) Gener (kroppsliga abnormiteter) Tanken är att det kan vara en genetisk variation som ger upphov till att man blir atraherad till det egna könet istället för motsatt kön. Detta dementeras som orsak av homosexuella på grund av att de inte vill klassa homosexualitet som en genetisk defekt, eller som något ärftligt. Skulle det komma fram att homosexualiteten var ärftlig, skulle man ju sluta provrörsbefrukta lebbor, eller befrukta surogatmödrar med bögsperma, vilket de ju har kämpat så länge för att få... 2) Uppfostran (mentala abnormiteter) Den här tanken är att personen i fråga fått dåliga upplevelser av det motsatta könet, vuxit upp med en homosexuell förälder eller något annat. Tanken dementeras av de homosexuella, eftersom att det innebär att samtliga homosexuella är mentalt rubbade, och kan botas. 3) Hittepå (egoistiskt skitsnack) Homosexualism existerar inte egentligen. Personerna i fråga inleder sexuella förhållanden med personer av det egna könet för att få uppmärksamhet, eller för att de inte kan få någon av motsatt kön. Denna tanke har uppstått eftersom att de homosexuella själva dementerat övriga två möjligheter. De homosexuella brukar dementera detta med citatet "fascistjävel". Jag gissar på nr2, eftersom att man genom schockterapi lyckats "bota" homosexuella redan under 50-talet här i Sverige... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Nullade, tror snarare på ngn typ av psykisk sjukdom XD Redigerad 17 mars, 2006 av Qouad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Det finns en del killar som kan ha fått lite av den kvinnliga hormonen, som gör att dom beter sig feminint. Fast visst, det kan ju vara uppfostran också. Beror ju på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Jag tror på generna i första hand. Men det é klart, uppfostran kan spela en stor roll den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 17 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Nullade, tror snarare på ngn typ av psykisk sjukdom XD Platsar in under Uppforstran, om du läser vad jag skrivit! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ingen aning.. jag bara tog nån. vet inte vilken ja tog Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Tror att killer som är homosexuella har extra mycket östrogen och att homosexuella tjejer har extra mycket testosteron. Men jag vet inte, tror bara det. Tyckte att det platsade i "Gener", så jag röstade på det. Redigerad 17 mars, 2006 av CurunirOfValinor Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Fel i hjärnan tror jag att orsaken är.. Har inget emot Homosar, dom får väl ha sitt liv bara dom låter oss vara i fred! ÄR DÄREMOT EMOT ATT DOM Får ADOPTERA BARN!! Det är ju hur sjukt som helst.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Fel i hjärnan tror jag att orsaken är.. Har inget emot Homosar, dom får väl ha sitt liv bara dom låter oss vara i fred! ÄR DÄREMOT EMOT ATT DOM Får ADOPTERA BARN!! Det är ju hur sjukt som helst.. Wörd.. Själv tror jag det är fel Generna och lite i uppfostringen.. Votar: Generna... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Platsar in under Uppforstran, om du läser vad jag skrivit! Nej det gör det inte för att jag tror att de föds sådana. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) En kombination av gener och uppfostran. En del kanske är på "the verge" av att bli gay och sen blir det pga sin uppfostran, andra är 100% gay pga gener. Men INGEN blir det enbart av uppfostran, och hittepå är det inte heller. Quoad: Ja, det är det som menas med gener. Alternativt uppfostran. Eller en kombination, som jag sa BroDD: Men FYFAN. Vilket jävla sätt att hjälpa till i en undersökning. Arkebusering nästa. Redigerad 17 mars, 2006 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Azore Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Säkert mycket i gener. Hur kan uppfostringen vara för att det ska vara den som ligger bakom det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ett homosexuellt par é precis lika kapabelt till att uppfostra barn som vilket annat "vanligt" par som helst. Det låter bara löjligt att resonera så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mathias Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Quoad: Ja, det är det som menas med gener. Alternativt uppfostran. Eller en kombination, som jag sa Tråde han menade ärftligt med gener. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Tråde han menade ärftligt med gener. Jo trodde också det från början faktiskt, lite dåliga titlar om jag ska vara ärlig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Gener é väl sådana man ärver från sina föräldrar exempelvis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 17 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Tråde han menade ärftligt med gener. Om man föds med det handlar det ju om gener. Vad annars kan det bero på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Ett homosexuellt par é precis lika kapabelt till att uppfostra barn som vilket annat "vanligt" par som helst. Det låter bara löjligt att resonera så. Skulle du vilja ha 2pappor? Och ingen mamma? Det är sjukt.. Tänk på det barnet när han växer upp.. Han får ju helt fel syn på livet.. Det är inte rätt.. Tänk om hela världen va homosexuell?? Hur skulle då barn födas? Det är fel.. Jag är inte emot homosar, men är emot det att dom får ha barn.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 (redigerad) Skulle du vilja ha 2pappor? Och ingen mamma? Det är sjukt.. Tänk på det barnet när han växer upp.. Han får ju helt fel syn på livet.. Det är inte rätt.. Tänk om hela världen va homosexuell?? Hur skulle då barn födas? Det är fel.. Jag är inte emot homosar, men är emot det att dom får ha barn.. Jag förstår hur du menar. Att man förlorar den moderskärleken vilken skiljer sig från fadern. Men så länge ett barn har det bra och inte far illa så tycker jag att homosexuella har full rätt till att fostra ett barn. Redigerad 17 mars, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 17 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Tror inte det har något med sakerna du nämnde att göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts