JSHC Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 beror det inte på var man bor med? jag skulle gissa att jag ligger över 30 iaf Ska ändå vara hyffsad ping med 100/100. Jag klagar på alla servrar med över 40-50 typ. Man kanske inte märker något om man bara har lirat public osv. Men på PCW märks det väldigt tydligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 29 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 Nu har även jag kikat in Riktigt roligt! Kommer absolut komma in fler gånger. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 29 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 september, 2007 (redigerad) beror det inte på var man bor med? jag skulle gissa att jag ligger över 30 iafNjae, alltså. Fiber är stabilt och har en fast och snabb överförelse över hela Sverige. Beffos servrar går via netnod, ett exchange-nätverk som sköter om internettrafik. Bland annat aftonbladet, canaldigital och TV4 använder sig av samma nät. Det innebär att man med fiber ska klara av alla ligga på 5-15 var i Sverige man än befinner sig. Man ser ju direkt när fiberanvändare kommer in på servern, deras ping är överlägsen adsl-användarnas. Har du däremot ADSL så varierar hasigheterna ganska mycket. Redigerad 29 september, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Nu är även stats fixade. Så gå in och ta toppen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 För första gången uppstog ett problem och då det bara händer på denna server kan jag ta det i denna tråd. När jag connectar funkar allt fint, men två-tre block innan det laddat klart stannar det upp och denna ruta kommer upp. Vad är det som är fel och vad måste jag fixa? http://ww2.beffo.se/upload/pic~/k54k201tfn5g.PNG Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 (redigerad) För första gången uppstog ett problem och då det bara händer på denna server kan jag ta det i denna tråd. När jag connectar funkar allt fint, men två-tre block innan det laddat klart stannar det upp och denna ruta kommer upp. Vad är det som är fel och vad måste jag fixa? Så det var därför inga kom in på servern >.< Nu fungerar det igen hoppas jag. Redigerad 30 september, 2007 av SlewME Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Nu fungerar det igen Tackar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Senar skulle du fixa en fun server? kan rekomendera en gun game server Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Skaffa ranking system på servern? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 30 september, 2007 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Senar skulle du fixa en fun server? kan rekomendera en gun game server Föredrar också gungame! Riktigt roligt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 30 september, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 september, 2007 Skaffa ranking system på servern? Har jag ju redan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Kom på mera nu. En WC3 server med automatiskt sparande av xp:n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MAFIA_KING Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Men lägg upp en CSS server om du ändå håller på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 1 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 1 oktober, 2007 Counter Strike Source eller Condition Zero är inte aktuella, ledsen guys. Jag som huvudansvarig vill kunna komma åt mina servrar och det skulle jag inte göra om jag körde en med Counter Stike Source. Planen ser ut följande; En CS-server för nördar där man spelar normalt public. En CS-server för chillare som bara lallar - en sk. funserver. (Tips på vad för funserver önskas) En CS-server för veteraner, lösenordlåst server (Kommer man åt om man spelat mycket på någon public) Kommer även att erbjuda PCW-servrar för er som vill spela PCW. Counter Stike Source är alltså inte aktuellt, tråkigt att jag inte kan erbjuda CS-server till er också, men det finns många andra att spela på - så håll humöret uppe. Den tidigare banlistan ligger kvar på SAMTLIGA servrar, så ni som är bannade sedan tidigare kommer att vara bannade fortfarande. Ni som var admins kommer att vara kvar i den mån där aktivitet sker, är ni inaktiva kommer ni att tas ur bruk ca. 2 mån efter serveruppstart - det kan ta tid för vissa att veta när servrarna gått upp igen. Det rör sig alltså om 100MBits servrar kopplade mot ett av Sveriges största stamnät för fiber, detta gör att såväl norrland som skåne kommer att få låg ping, även om en stockholmare kanske ligger under 10 för det mesta. Men lägg upp en CSS server om du ändå håller på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
JSHC Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Jättestabil ping Typ 10-11 spelare inne och lagspikes runt 180 ping. Annars runt 40-80 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Jättestabil ping Typ 10-11 spelare inne och lagspikes runt 180 ping. Annars runt 40-80 tomt ju? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 tomt ju? Det var fullproppat 20 min sen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Det var fullproppat 20 min sen. In igen då, vill lira Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kicken Skrivet 2 oktober, 2007 Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 In igen då, vill lira Okey, inne om 2-3 minuter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 2 oktober, 2007 Skapat av Rapportera Share Skrivet 2 oktober, 2007 Jättestabil ping Typ 10-11 spelare inne och lagspikes runt 180 ping. Annars runt 40-80Jag vet. Beror på den nya brandväggen. Jobbar på problemet. Fråga dem som var inne för någon dag sedan, då låg pingen stabilt. Hade en som var inne idag som låg på 3-6 i ping, fast det var på en testserver på en annan server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts