Jump to content

CsBeffo Gaming

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 543
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

beror det inte på var man bor med? jag skulle gissa att jag ligger över 30 iaf
Njae, alltså. Fiber är stabilt och har en fast och snabb överförelse över hela Sverige. Beffos servrar går via netnod, ett exchange-nätverk som sköter om internettrafik. Bland annat aftonbladet, canaldigital och TV4 använder sig av samma nät. Det innebär att man med fiber ska klara av alla ligga på 5-15 var i Sverige man än befinner sig.

Man ser ju direkt när fiberanvändare kommer in på servern, deras ping är överlägsen adsl-användarnas.

Har du däremot ADSL så varierar hasigheterna ganska mycket.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För första gången uppstog ett problem och då det bara händer på denna server kan jag ta det i denna tråd.

När jag connectar funkar allt fint, men två-tre block innan det laddat klart stannar det upp och denna ruta kommer upp.

Vad är det som är fel och vad måste jag fixa? :sick:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För första gången uppstog ett problem och då det bara händer på denna server kan jag ta det i denna tråd.

När jag connectar funkar allt fint, men två-tre block innan det laddat klart stannar det upp och denna ruta kommer upp.

Vad är det som är fel och vad måste jag fixa? :sick:

Så det var därför inga kom in på servern >.<

Nu fungerar det igen hoppas jag.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Counter Strike Source eller Condition Zero är inte aktuella, ledsen guys.

Jag som huvudansvarig vill kunna komma åt mina servrar och det skulle jag inte göra om jag körde en med Counter Stike Source.

Planen ser ut följande;

En CS-server för nördar där man spelar normalt public.

En CS-server för chillare som bara lallar - en sk. funserver. (Tips på vad för funserver önskas)

En CS-server för veteraner, lösenordlåst server (Kommer man åt om man spelat mycket på någon public)

Kommer även att erbjuda PCW-servrar för er som vill spela PCW. Counter Stike Source är alltså inte aktuellt, tråkigt att jag inte kan erbjuda CS-server till er också, men det finns många andra att spela på - så håll humöret uppe.

Den tidigare banlistan ligger kvar på SAMTLIGA servrar, så ni som är bannade sedan tidigare kommer att vara bannade fortfarande. Ni som var admins kommer att vara kvar i den mån där aktivitet sker, är ni inaktiva kommer ni att tas ur bruk ca. 2 mån efter serveruppstart - det kan ta tid för vissa att veta när servrarna gått upp igen.

Det rör sig alltså om 100MBits servrar kopplade mot ett av Sveriges största stamnät för fiber, detta gör att såväl norrland som skåne kommer att få låg ping, även om en stockholmare kanske ligger under 10 för det mesta.

Men lägg upp en CSS server om du ändå håller på!

:w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jättestabil ping :whistling: Typ 10-11 spelare inne och lagspikes runt 180 ping. Annars runt 40-80
Jag vet. Beror på den nya brandväggen. Jobbar på problemet. Fråga dem som var inne för någon dag sedan, då låg pingen stabilt.

Hade en som var inne idag som låg på 3-6 i ping, fast det var på en testserver på en annan server.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor