Jump to content

Berätta om dina husdjur

fido vercetti
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 325
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Fyfasen vad gullig! :ph34r:

Tack ;) Älskar han skit mycket. Han är blandning mellan Leonberger Newfoundland Golden retriever kom ej ihåg vad fjärde rasen var. Har lite bilder på min gamla hund som vi var tvunga att avliva :'(

Kan berätta lite kort varför vi var tvungna att avliva han asså vår gamla hund

När han var liten så skulle han hoppa över en snöhög så han landade fel så han bröt baktassen. Så när han var mellan 12-14år gamal var vi tvunga att avliva han :'(. en vinter dag jag var hemma och var sjuk jag satt vid datan och spelade SWAT3 plötslig så skrek mamma till självklart blev jag skit rädd och tänkte vad har hänt nu da. Så jag slåg av datan fort som fan och sprang ut. Då såg jag vår hund ligga där han hadde en hjärnblödning och så var baktassen förlamad så han kunnde ej resa så han hadde ju panik så han slåg sej så han började blöda. Så pappa ringde till mina två äldre brorsorna så han sa åt dom att de skulle komma hem läraren trodde de ljög men läraren fick prata med min pappa. Så de fick gå hem. Så vi sat där 20-30min och sen så gick det över då kunnde han röra på sej. Så om jag minns rätt så avlivde vi han mellan 31/8-05 eller 1/9-05. Så den sista tiden jag fick med han det var när jag kom hem från skolan. Och jag mådde skit dåligt i skolan jag orkade knappt ej göra nåt men jag försökte göra det bästa. Så när jag kom hem då trodde jag att vi skulle ej avliva han så jag fick väl vara med han typ 30min innan mamma pappa mina brorsor och min syster åkte iväg och avlivde han. Jag ville ej åka med för jag pallade ej. Så när de stängde dörren började jag as gråta. :'(. Sen nån dag efter så skrev pappa ut en bild på han så jag tog med den till ksolan och gjorde en ram till den så jag gjorde den till en tavla på slöjden. Så vi har den nu som ett minne. Så jag kan knappt ej prata om detta om jag gör det så kan jag börja gråta eller så känner jag tårarna. SKa ladda upp en bild sen på han.

EDIT: här är en bild på han: Min gamla hund

We miss you so much :'(

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tack :ph34r: Älskar han skit mycket. Han är blandning mellan Leonberger Newfoundland Golden retriever kom ej ihåg vad fjärde rasen var. Har lite bilder på min gamla hund som vi var tvunga att avliva :'(

*massa sorglig text*

EDIT: här är en bild på han: Min gamla hund

We miss you so much :'(

Beklagar sorgen ;) Han måste ha varit en underbar hund, mycket fin var han iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Beklagar sorgen :ph34r: Han måste ha varit en underbar hund, mycket fin var han iaf.

Mm han var en underbar hund. Fast ingen kan ersätta han. Han finns i hjärtat på mig.

Hadde det jobbigt när jag skrev texten skrev den för om det fanns folk som undrade men där kan de läsa nu.

EDIT: För er som tror att jag att jag söker Respekt eller söker uppmärksamhet för den där texten så tror ni fel. Jag skrev den pga av att det finns folk som kanske undrar varför vi avlivde vår gamla hund. Så kom ej med att jag söker uppmärksamhet eller respekt. Ta ej illa upp när ni ser detta. Jag sa bara det.

Redigerad av agent47
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm han var en underbar hund. Fast ingen kan ersätta han. Han finns i hjärtat på mig.

Hadde det jobbigt när jag skrev texten skrev den för om det fanns folk som undrade men där kan de läsa nu.

EDIT: För er som tror att jag att jag söker Respekt eller söker uppmärksamhet för den där texten så tror ni fel. Jag skrev den pga av att det finns folk som kanske undrar varför vi avlivde vår gamla hund. Så kom ej med att jag söker uppmärksamhet eller respekt. Ta ej illa upp när ni ser detta. Jag sa bara det.

Jag tror inte att någon tycker att du söker uppmärksamhet, det är lugnt :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo, det är tråkigt.

Vi fick avliva vår hund ifjol. Han vart helt plötsligt förlamad i båda bakbenen, och Vetrinären sa att det inte var någonting att göra åt. Åldern hade väl tagit ut sin rätt... han var 12-13.

Min hund Morris (3 år) blev förlamad i benen också. Så mamma fixade fram en bil och skulle köra han till veterinären, men då började dom funka igen. ;) Har INGEN aning om vad fan det var... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja se på fan, nu är vi hundvakt åt nån golden retriever typ 3-4 dagar i veckan också. (:!!!:)

Blonda Hunden, Hassan och Mashmod (Ludde)

ll9yjl4tjuys.jpg

Golden Retriever

Okänd ålder

Grymt mysig och snäll hund!! (w00t) Kommer alltid när man ropar och kelar som besatt om man klappar honom. Vet inte åldern, men han är väl runt 6-8 år gammal skulle jag gissa. När han var här första gången så visste vi inte vad han hette, så vi hittade på random namn såsom "Blonda Hunden", "Hassan" och "Mashmod". Andra gången så fick vi veta att han hette Ludde. ^_^ Det bröt våra hjärtan att våra fina namn inte var rätt, men ändå.

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja se på fan, nu är vi hundvakt åt nån golden retriever typ 3-4 dagar i veckan också. :wub:

Blonda Hunden, Hassan och Mashmod (Ludde)

ll9yjl4tjuys.jpg

Golden Retriever

Okänd ålder

Grymt mysig och snäll hund!! :wub: Kommer alltid när man ropar och kelar som besatt om man klappar honom. Vet inte åldern, men han är väl runt 6-8 år gammal skulle jag gissa. När han var här första gången så visste vi inte vad han hette, så vi hittade på random namn såsom "Blonda Hunden", "Hassan" och "Mashmod". Andra gången så fick vi veta att han hette Ludde. :o Det bröt våra hjärtan att våra fina namn inte var rätt, men ändå.

Det var en fin hund :P Önskar nästan att man själv hade en hund igen :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor