minigun Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Jag är dum. Hur räknar man ut ett klots (en boll alltså ) volym?? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Radien x Radien x PI? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Det är väl så man räknar ut arean av en cirkel? matte är inte min grej Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Det är väl så man räknar ut arean av en cirkel? matte är inte min grej Sökte på Klots volym på google, herregud. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Möjligt, jag minns faktiskt inte Edit* googlade också. http://sv.wikipedia.org/wiki/Klot Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) V= 4 gånger PI gånger r (radien) upphöjt i tre /delat/ på 3! Redigerad 14 mars, 2006 av luddee Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 V= 4 gånger PI gånger r (radien) upphöjt i tre /delat/ på 3! Har redan skrivit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Googlade också och hittade det där, men ajg är ju som sagt dum så jag fattade inte det där.. men nu fattar jag tror jag..: 4 · Pi · Radien · Radien · Radien Delat med 3 ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Googlade också och hittade det där, men ajg är ju som sagt dum så jag fattade inte det där.. men nu fattar jag tror jag..: 4 · Pi · Radien · Radien · Radien Delat med 3 ?? Mja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) Mja. Mja?? hoppas du menade Ja. Redigerad 14 mars, 2006 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Mja?? hoppas du menade Ja. Volymen på ett klot med radien r är (4*pi*r^3)/3. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
luddee Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Mja. Men åå, tänk lite... mitt inlägg kom 1 min efter ditt, vilket betyder att vi börja skriva ungefär samtidigt... onödig kommentar, vill du ha kakan själv eller? ON: lycka till... kapitlet om rymdgeometri är ändå rätt enkel... allt är ju likadant, förutom hur man räknar ut arean på de olika formerna! Lycka till... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Men åå, tänk lite... mitt inlägg kom 1 min efter ditt, vilket betyder att vi börja skriva ungefär samtidigt... onödig kommentar, vill du ha kakan själv eller? ON: lycka till... kapitlet om rymdgeometri är ändå rätt enkel... allt är ju likadant, förutom hur man räknar ut arean på de olika formerna! Lycka till... Såg inte att det bara var 1 minuts skillnad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts