tojo909 Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 @skribb Bra sagt.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) Låt mig förklara. En enkrona är en enkrona. Med ett värde på en krona. Det kan tyckas lite, och visst, det är det också. Men att slänga pengar?! Jag erkänner att jag själv ogillar att ha fickorna och plånboken fulla med mynt, det är jobbigt, det är störigt med allt tungt skrammel. Men man slänger inte bort pengar. Om man nu hyser ett så stort agg mot runda plåtbitar kan man lika gärna ge bort dem till Rädda Barnen eller Röda Korset. Eller göra som min pappa. Han håller en myntsamling hemma, den är nog rätt stor vid det här laget. Flera hundra kronor i enkronor. Dessa kan man senare lämna in på banken och få lite klirr i kassan utan att behöva oroa sig för att få fickorna fulla med mynt. Oj! Jag borde kanske inte lägga mig i här, men jag måste bara säga att det där är e x a k t min åsikt! Fotnot: Jag har 300 kronor i enkronor edit:...och än en gång så hade Tweak och Kebab samma åsikt Redigerad 14 mars, 2006 av Kebab Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) Fan vad poppis skribb blev nu då! Kebabisch: Redigerad 14 mars, 2006 av Tweak Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Ser man på. Det finns några klipska människor där ute ändå. Kudos. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Om ni tappar ett mynt, brukar ni ta upp det då? Jag brukar inte göra det, bara om det är flera eller en tia. Jobbigt att böja sig ner. Det var den bästa komentaren.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chiligr Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Orka bry sig om 1kr.?! Nej, den dagen jag inte har pengar till något som kostar 10kr ska jag börja funderar över mitt liv.. Det kan ju vara så att man bara har småväxel som blivit kvar i fickan av en eller annan anledning... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 StellHell, SlewMe, okka: Jag har aldrig sagt att jag gör något bra, bara så ni vet. Och från och med nu kan jag även meddela att du, SlewMe, i mina ögon är en idiot - inte för att du bryr dig, men så att du vet hur du i framtiden skall bemöta mig. Låt mig förklara. En enkrona är en enkrona. Med ett värde på en krona. Det kan tyckas lite, och visst, det är det också. Men att slänga pengar?! Jag erkänner att jag själv ogillar att ha fickorna och plånboken fulla med mynt, det är jobbigt, det är störigt med allt tungt skrammel. Men man slänger inte bort pengar. Om man nu hyser ett så stort agg mot runda plåtbitar kan man lika gärna ge bort dem till Rädda Barnen eller Röda Korset. Eller göra som min pappa. Han håller en myntsamling hemma, den är nog rätt stor vid det här laget. Flera hundra kronor i enkronor. Dessa kan man senare lämna in på banken och få lite klirr i kassan utan att behöva oroa sig för att få fickorna fulla med mynt. Det är kul att ni, framför allt StellHell då, står för vad ni tycker, man vad fan alltså. Skärp er. Tänker inte säga så mycket mer då jag varken har lust eller ork och även för att jag kanske blir bannad om lille StellHell blir ledsen. Jag börjar undra om jag inte ska söka mig till något annat diskussionsforum... Do your thing. Jag bryr mig inte, tycker bara allt du säger är i negativt syfte och du är så anti-allt så man själv blir deprimerad bara man ser ditt namn här. Ang. den förgrömmade enkronan så visst, jag skulle gärna kunna spara alla enkronor. Men så är inte fallet. Som jag sa tidigare så lägger jag oftast av mig småmynt hemma som sedan min morsa plockar upp och "växlar" in till sedlar till mig. På det sättet slipper jag allt skrammel i byxan. Och visst skulle jag kunna ge bort det till Rädda Barnen eller dylikt. Men så är inte heller fallet. De flesta Pizzerior/resturanger/matställen har inga kollekter. Sen om man slänger ut en fin "Keep the change, you filthy animal" i en affär så blånekar dom och man får deprimerat lägga ner sina förbannade mynt i fickan iaf. Därför blir det att, OM jag inte lägger ut mynten hemma och OM jag får tillbaka en näve mynt från stället jag handlar på så kan jag utan vidare "råka" tappa en krona. Dock så blir det oftast att jag slänger dom i bilen, så ligger dom och skramlar på bilgolvet tills jag tar dom till parkeringsbiljetter när jag behagar. Och nej, jag blir inte ledsen. Skulle inte spilla någon tår om du försvann heller för den delen. Du är och kommer alltid att vara en lägre stående medlem i mina ögon efter ditt otroligt barsnliga spamtåg/hjärnsläpp för länge sedan som fick dig bannad härifrån. Att du kravlade dig tillbaka ska du dock ha eloge för efterson jag aldrig trodde att du skulle komma tillbaka hit om man ska citera dig själv.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) Do your thing. Jag bryr mig inte, tycker bara allt du säger är i negativt syfte och du är så anti-allt så man själv blir deprimerad bara man ser ditt namn här. Ang. den förgrömmade enkronan så visst, jag skulle gärna kunna spara alla enkronor. Men så är inte fallet. Som jag sa tidigare så lägger jag oftast av mig småmynt hemma som sedan min morsa plockar upp och "växlar" in till sedlar till mig. På det sättet slipper jag allt skrammel i byxan. Och visst skulle jag kunna ge bort det till Rädda Barnen eller dylikt. Men så är inte heller fallet. De flesta Pizzerior/resturanger/matställen har inga kollekter. Sen om man slänger ut en fin "Keep the change, you filthy animal" i en affär så blånekar dom och man får deprimerat lägga ner sina förbannade mynt i fickan iaf. Därför blir det att, OM jag inte lägger ut mynten hemma och OM jag får tillbaka en näve mynt från stället jag handlar på så kan jag utan vidare "råka" tappa en krona. Dock så blir det oftast att jag slänger dom i bilen, så ligger dom och skramlar på bilgolvet tills jag tar dom till parkeringsbiljetter när jag behagar. Och nej, jag blir inte ledsen. Skulle inte spilla någon tår om du försvann heller för den delen. Du är och kommer alltid att vara en lägre stående medlem i mina ögon efter ditt otroligt barsnliga spamtåg/hjärnsläpp för länge sedan som fick dig bannad härifrån. Att du kravlade dig tillbaka ska du dock ha eloge för efterson jag aldrig trodde att du skulle komma tillbaka hit om man ska citera dig själv.. Jag lyckas ge dom växel, och jag säger bara "Nej, behåll växeln.." eller något, så dom lägger i det och säger Tack.. Har du ens testat det? Du vet at affärer vill ha småpengar. T.ex köper du en pizza, vi säger 45:-, så ger du en femtiolapp, så får du en 5. Ge den och säg "Ta den", så blir dom glad. Kan jag lova. Du kommer säkert få billigare pizzor om du gör det oftare osv. @Det där med Skribbs nick: Tror du man blir glad av att du svär mot allt och alla? Nej, jag blir bara lack på att du måste svära. Tyvärr. Redigerad 14 mars, 2006 av pKz Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) T.ex köper du en pizza, vi säger 45:-, så ger du en femtiolapp, så får du en 5. Ge den och säg "Ta den", så blir dom glad. Kan jag lova. Du kommer säkert få billigare pizzor om du gör det oftare osv. Så gör jag jämt.. elr om tex något kostar 97kr då ger jag en hundring och säger behåll växeln! Det är ju hur trevligt som helst! Klart man måste ge dricks ibland!! Redigerad 14 mars, 2006 av tojo909 Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Jag lyckas ge dom växel, och jag säger bara "Nej, behåll växeln.." eller något, så dom lägger i det och säger Tack.. Har du ens testat det? Du vet at affärer vill ha småpengar. T.ex köper du en pizza, vi säger 45:-, så ger du en femtiolapp, så får du en 5. Ge den och säg "Ta den", så blir dom glad. Kan jag lova. Du kommer säkert få billigare pizzor om du gör det oftare osv. @Det där med Skribbs nick: Tror du man blir glad av att du svär mot allt och alla? Nej, jag blir bara lack på att du måste svära. Tyvärr. Plus i kanten om du läser vad jag skriver nästa gång. Dom vill inte ha min växel, därför har jag slutat be dom att ta den. Vad har du imot att jag svär mr. badboy4life? Du är ju så macho, säg inte att du blir ledsen i ögat för du ser svordomar på internet. :'( Lacka så mycket du vill, ditt löjliga predikande om ett renare Sverige biter inte på mig. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Nu är de så att ja inte böjer mig ner för små pengar Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Plus i kanten om du läser vad jag skriver nästa gång. Dom vill inte ha min växel, därför har jag slutat be dom att ta den. Vad har du imot att jag svär mr. badboy4life? Du är ju så macho, säg inte att du blir ledsen i ögat för du ser svordomar på internet. :'( Lacka så mycket du vill, ditt löjliga predikande om ett renare Sverige biter inte på mig. Detsamma. Klart dom vill ta emot växel... Men men. Här gör dom det iaf. Ingenting, jag är ingen badboy heller. Ja, jag vet. Jag är jättemacho. Du vet ju sååå mycket om mig. Nej, jag blir inte ledsen i ögat. Blir du om du inte får svära? Ja, visst. Jag vill inte ha ett renare Sverige. Jag struntar ärligt talat i Sverige. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Frenzy Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Jag går med pengen till farbror blå. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Detsamma. Klart dom vill ta emot växel... Men men. Här gör dom det iaf. Ingenting, jag är ingen badboy heller. Ja, jag vet. Jag är jättemacho. Du vet ju sååå mycket om mig. Nej, jag blir inte ledsen i ögat. Blir du om du inte får svära? Ja, visst. Jag vill inte ha ett renare Sverige. Jag struntar ärligt talat i Sverige. Spela inte någon du inte är då. Du utpekar dig själv som macho typen och du ska hälsa på allt och alla och slå in både det ina och det andra. Men ändå så är du en riktig morsgris som inte gör något utan att fråga först. Och nej, jag har ingen aning om vem du är och hur du är som person. Jag har heller ingen avsigt att ta reda på det heller. Men på dig verkar det som du vet precis hur alla är och vilka som är hipp och inte. Och med "renare Sverige" menar jag din anti-drog/alkohol/svordoms propaganda du pumpar ut hela tiden. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Explosiv Anka Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Jag slänger också pengar, Does that make me a dickhead? Eller ibland ger jag mina mynt till kamrater =) Men nej jag skulle aldrig böja mig ner för att plocka upp en en krona =) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Spela inte någon du inte är då. Du utpekar dig själv som macho typen och du ska hälsa på allt och alla och slå in både det ina och det andra. Men ändå så är du en riktig morsgris som inte gör något utan att fråga först. Och nej, jag har ingen aning om vem du är och hur du är som person. Jag har heller ingen avsigt att ta reda på det heller. Men på dig verkar det som du vet precis hur alla är och vilka som är hipp och inte. Och med "renare Sverige" menar jag din anti-drog/alkohol/svordoms propaganda du pumpar ut hela tiden. Okej.. ska sluta med det? Gör jag? Jaså? Har jag INTE märkt. Haha, ja, jag är morsgris. Jag vet. Nej, jag sköter mig, som andra borde testa. Nej, precis, gefan i och döm mig då. Nej, jag vill inte ta reda på vem fan du är heller. Nej, det vet jag inte. Vet du? Renare Sverige förstog jag. Och jag VILL inte ta droger, jag vill INTE ta alkohol, jag vill INTE svära, men ibland kommer det en ut då och då. Och då är det av ilska. Spelar fan ingen roll om hur kul knark är, och hur bra man mår. Jag mår bra utan knark, och varför vet jag inte, det är ju så roligt. Jag kanske tror på det som sägs i tv och sånt. Och många fler gör det. Och jag ska bli polis, iallafalla satsa på det. Så det blir fan inget knark för mig... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) 1. Do your thing. 2. Jag bryr mig inte, tycker bara allt du säger är i negativt syfte och du är så anti-allt så man själv blir deprimerad bara man ser ditt namn här. 3. Och nej, jag blir inte ledsen. Skulle inte spilla någon tår om du försvann heller för den delen. Du är och kommer alltid att vara en lägre stående medlem i mina ögon efter ditt otroligt barsnliga spamtåg/hjärnsläpp för länge sedan som fick dig bannad härifrån. Att du kravlade dig tillbaka ska du dock ha eloge för efterson jag aldrig trodde att du skulle komma tillbaka hit om man ska citera dig själv.. 1. Tackar, det ska jag. 2. That's what I'm here for. Världen har glada människor så det räcker och blir över. Edit: Ah, kan tillägga en sak. Jag har en gång i tiden testat att vara Mr. Outgoing Happyboy. Didn't work. 3. Det är bra det, jag gillar att du står för din åsikt, bla bla bla. Det var ganska lustigt, den här incidenten alltså. Jag var 14 år och var lite purken den natten. Sen blev det som det blev, haha. Den bilden av mig har jag själv förträngt då jag dels inte direkt var mig själv vid den punkten, dels så är jag en annan människa nu för tiden. Slutligen vill jag säga att det är bra att du tar dig tid att förklara exakt vad du gör med dina pengar, så som du först sa så föreställde jag mig en kille som gick omkring på gatorna och slängde flera kronor om dagen. Ibland missförstår man helt enkelt. Men ni andra som verkligen slänger pengar så som jag trodde om StellHell förut är ju något sänkta i skallen Redigerad 14 mars, 2006 av skribb Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Okej.. ska sluta med det? Gör jag? Jaså? Har jag INTE märkt. Haha, ja, jag är morsgris. Jag vet. Nej, jag sköter mig, som andra borde testa. Nej, precis, gefan i och döm mig då. Nej, jag vill inte ta reda på vem fan du är heller. Nej, det vet jag inte. Vet du? Renare Sverige förstog jag. Och jag VILL inte ta droger, jag vill INTE ta alkohol, jag vill INTE svära, men ibland kommer det en ut då och då. Och då är det av ilska. Spelar fan ingen roll om hur kul knark är, och hur bra man mår. Jag mår bra utan knark, och varför vet jag inte, det är ju så roligt. Jag kanske tror på det som sägs i tv och sånt. Och många fler gör det. Och jag ska bli polis, iallafalla satsa på det. Så det blir fan inget knark för mig... Fniss. Om du skulle läsa igenom alla dina inlägg så skulle du se vad jag menar, rest my case där. Har jag dömt dig? Skulle inte tro det. Du tror att forumet och ditt privatliv går hand i hand, men så är inte fallet. Ingen kan passa in på samma sätt som dom passar in RL. Visst får du göra precis vad du vill, utan att någon ska klandra ner på dig. Men, då ska du ta mig fan vara likgiltig tillbaka! Har du tagit ditt steg och inte tar några preparat och kommer fortsätta i samma spår så är det bra för dig, men du ska inte klandra ner på folk som dricker alkohol, som snusar, som rökar, som "knarkar". Bara för att du inte gör en sak så ska du inte tycka att alla som gör det är idioter, samma sätt ska inte folk som gör det tycka att folk som inte gör det är idioter. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Hmm, kom och tänka på en sak när jag såg den här tråden. Hade lite bråttom när jag var på en kiosk, då jag fick en krona i växel. Jag sa snabbt "behåll den", för jag hade inte tid att stå och hålla på med börsen. Då sa han i kassan "Nej, en krona är mycket pengar". Jag tänkte, wtf? ON: Skulle bara ta upp den om jag saknade en krona eller var i desperat behov av godis. Finns säkert sådana som behöver den mer än mig annars. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 1. Tackar, det ska jag. 2. That's what I'm here for. Världen har glada människor så det räcker och blir över. Edit: Ah, kan tillägga en sak. Jag har en gång i tiden testat att vara Mr. Outgoing Happyboy. Didn't work. 3. Det är bra det, jag gillar att du står för din åsikt, bla bla bla. Det var ganska lustigt, den här incidenten alltså. Jag var 14 år och var lite purken den natten. Sen blev det som det blev, haha. Den bilden av mig har jag själv förträngt då jag dels inte direkt var mig själv vid den punkten, dels så är jag en annan människa nu för tiden. Slutligen vill jag säga att det är bra att du tar dig tid att förklara exakt vad du gör med dina pengar, så som du först sa så föreställde jag mig en kille som gick omkring på gatorna och slängde flera kronor om dagen. Ibland missförstår man helt enkelt. Men ni andra som verkligen slänger pengar så som jag trodde om StellHell förut är ju något sänkta i skallen 1. Goodie. 2. Sure, ska inte konvertera dig till "the bright side". Vill du köra mr. Black så för all del. Scenen är din. 3. Jag skulle aldrig (i normalt tillstånd) ta upp en enkrona ur min ficka, sedan kasta den på gatan för ren njutnings skull. Det kan jag hålla med dig om att det är lite väl absurt. Men jag tappar dom utan att röra ett finger. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts