Jump to content

Halo 2 mods?

Alle090
 Share

Recommended Posts

Jag söker allmänt efter H2 mods.. :blink:

Jag har hittat Halo Mods Och Halo Files

Och jag har sökt på webben men inte lyckats hitta något värt... mest massa articklar om hur många moddare det finns online... :P

anledningen för detta är att en av mina kompisare ha ett Chippat Xbox1 och vi har sökt på Halo Och H2 mods utan vidare sucess... ^_^

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Går inte att modda Xbox- spel. Såvida du inte är datoringenjör... Eller über- h4xx0rz- 1337- g33k.

Då känner du inte till Mig, andra hackres och Xbox Lives mardrömmar....

Jag hjälpte min kompis att modda två banor på Halo 2...

Men man behöver ett chippat Xbox1... eller det går enklare med det iallafall

Det går yill exempel så här:

Du bränner in H2 i xbox:et och kopierar in dom banor eller hela spelet in i datan... (valfritt) :blink:

Och så gör du om dom banor/delar av spelet som du vill modda och sen skickar du över dom filer som du moddat in till Xbox:et igen och spelar... :P

Personligen funderar jag på att chippa mitt Xbox 1 nu när jag har X-360....:">

Nu är det bara att hitta moddsen.. ;)^_^

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet har varit efaren hackare på halo2 vad vill du ha för mods?(blivit bannad för den senaste pachen)

Jag har möligt skit från flygande warthog till 360 autoaim... till spwna tåg med plamsa pistol. Jag kan även göra mods åt dig om du vill..

BTW: jag var den första i sverige på xbox live som har moddat... Sen kom "galex"

hittade sida som jag har använt mig av

Och jacker den är hundra tals som gör detta...

BTW2: Det finns 1024 autoaim ute nu tror jag, så att man kan skjuta igenom väggar, på matchmaking och gå up i level :P

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Jag vet har varit efaren hackare på halo2 vad vill du ha för mods?(blivit bannad för den senaste pachen)

Jag har möligt skit från flygande warthog till 360 autoaim... till spwna tåg med plamsa pistol. Jag kan även göra mods åt dig om du vill..

BTW: jag var den första i sverige på xbox live som har moddat... Sen kom "galex"

hittade sida som jag har använt mig av

Och jacker den är hundra tals som gör detta...

BTW2: Det finns 1024 autoaim ute nu tror jag, så att man kan skjuta igenom väggar, på matchmaking och gå up i level :unsure:

Soft...

vad är ditt Gamertag...

Du kan ju också köra moddat halo 2 i Xbox connect...

On topic: Det är ju min polares chippade xbox som vi moddar med...

vi söker mest efter singel play mods som Te.x att man kan köra pelicanen....

Vi la in en singel player mod igår och körde Co-Op....

Min kompis och jag är ju baraq nybörjare på moddig av xbox hittils men vi har lärt oss en hel del..

Och gärna multi player banor som är roliga som kan vara möjliga att köra online med eller??

BTW: vi har ett till problem... Vi vet inte hur vi ska få in dom nyaste banorna i det chippade Xbox:et... Min kompis hade ett ej chippat xbox med den nyaste uppdaten och banorna men vi kan inte få ner banor från hans xbox och sen köra över till det chippade...

Vi försöker hitta dom babnorna "I BUSKEN" men det lyckas vi inte med..

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Soft...

vad är ditt Gamertag...

Du kan ju också köra moddat halo 2 i Xbox connect...

On topic: Det är ju min polares chippade xbox som vi moddar med...

vi söker mest efter singel play mods som Te.x att man kan köra pelicanen....

Vi la in en singel player mod igår och körde Co-Op....

Min kompis och jag är ju baraq nybörjare på moddig av xbox hittils men vi har lärt oss en hel del..

Och gärna multi player banor som är roliga som kan vara möjliga att köra online med eller??

BTW: vi har ett till problem... Vi vet inte hur vi ska få in dom nyaste banorna i det chippade Xbox:et... Min kompis hade ett ej chippat xbox med den nyaste uppdaten och banorna men vi kan inte få ner banor från hans xbox och sen köra över till det chippade...

Vi försöker hitta dom babnorna "I BUSKEN" men det lyckas vi inte med..

Heter du Killing Alex på Xbox Live? Jag tror att jag har sett dig en gång!

Jag hette Jabba The CR och SOS Prinskorv på xbox live.

Banorna finns Pirat hamnen. Multipack någoting.

Angående problemet: Hittar ni inte banorna i Xbox, eller blir de "Error" när ni för över dem?

Visst kan man köra Moddade banor online med sina Xbox live vänner. Det är bara modda dem och logga in, gå till lobbyn, bjud in lite vänner starta en ny bana för man kan bara köra NYA banor inte gammla online som man har moddat, Starta spelet och visa dina vänner din flygande warthog som skjuter atombomber när man tutar ( det finns, har haft det)

VARNING!!! MED EN PATCH SOM BUNGIE HAR SLÄPPT SÅ BLIR MAN BANNAD OM MAN HAR MODDAT MATERIAL OCH GÅR IN I MATCHMAKING, GÖR INTE DETTA OM NI INTE VILL BLI BANNADE VARNING!!!

NI KAN BARA KÖRA MED NYA MODDADE BANOR ONLINE. allstå banor som finns på hårdisken i mapparna

Ni kan spela på moddade banor på xbox live. Ni kan även gå in i matchmaking och spela med era nmoddade banor och vinna med 50 -0, alltså; Fuska; Gå upp i level.

För att spela med era moddade banor i matchmaking måste ni vara host över hela spelet.

Om ni vill gå in på elitnivå på fusk: Om ni vill ha samma bana hela tiden ( måste vara nya banor) som Warlock; Titta på erat xbox, på vänster av xbox märket, så kommer ni ett liten hål. Det ryms bara en nål i denna och det är det ni ska ha. hämta en nål. När ni letar efter matcher i matchmaking tryck in nålen i hålet jättehårt. Det kommer skramla lite i cd luckan och ni kommer se att den sticker ut lite. Ta fingrarna och dra ut luckan ni kommer fortfarande vara i spelet, men det är jävligt segt.

Nu kommer du bara kunna köra Nya banor. Det är därför de finns på hårdisken och inte på cdn och cdn är ju ute. Det kommer ta ett tag innan ni hittar en ny bana. Om det är en gammal bana så kommer Matchmaking säga att du inte har den banan och du eller alla som var dit ditt party kommer komma ut till lobbyn. Men det är bara göra samma procedur till man får en Ny bana.

Det finns ett till sätt om man inte vill göra nål trixet. Då måste du lyssna på xboxet

Så låter det:

Ny bana: Det som när en dator laddar, och det är vad xboxet gör. Den laddar den nya banan som ligger som ligger på hårdisken.

Gammal bana: Det låter inget, TRYCK PÅ "BACK" FORT SOM FAN!

Man hör detta när den ligger på Tredje steget. detta är en ganska osäker sak om man vill fuska på elit nivå och bryr sig om man får en gammal bana som man inte kan modda och man suger totalt.

..........

Om ni nu skulle bli bannade så finns det 1337 personer som kan ta bort din banning från matchmaking i halo 2. MAN BLIR INTE BANNAD I ANDRA SPEL BARA I HALO 2. MAN KAN INTE SPELA MATCHMAKING.

.

Jag är nu bannad av allt modding jag har gjort i matchmaking och försökt få upp min level...

Redigerad av .:Gurkan:.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heter du Killing Alex på Xbox Live? Jag tror att jag har sett dig en gång!

Jag hette Jabba The CR och SOS Prinskorv på xbox live.

Banorna finns Pirat hamnen. Multipack någoting.

Angående problemet: Hittar ni inte banorna i Xbox, eller blir de "Error" när ni för över dem?

Visst kan man köra Moddade banor online med sina Xbox live vänner. Det är bara modda dem och logga in, gå till lobbyn, bjud in lite vänner starta en ny bana för man kan bara köra NYA banor inte gammla online som man har moddat, Starta spelet och visa dina vänner din flygande warthog som skjuter atombomber när man tutar ( det finns, har haft det)

VARNING!!! MED EN PATCH SOM BUNGIE HAR SLÄPPT SÅ BLIR MAN BANNAD OM MAN HAR MODDAT MATERIAL OCH GÅR IN I MATCHMAKING, GÖR INTE DETTA OM NI INTE VILL BLI BANNADE VARNING!!!

NI KAN BARA KÖRA MED NYA  MODDADE BANOR ONLINE. allstå banor som finns på hårdisken i mapparna

Ni kan spela på moddade banor på xbox live. Ni kan även gå in i matchmaking och spela med era  nmoddade banor och vinna med 50 -0, alltså; Fuska; Gå upp i level.

För att spela med era moddade banor i matchmaking måste ni vara host över hela spelet.

Om ni vill gå in på elitnivå på fusk: Om ni vill ha samma bana hela tiden ( måste vara nya banor) som Warlock; Titta på erat xbox, på vänster av xbox märket, så kommer ni ett liten hål. Det ryms bara en nål i denna och det är det ni ska ha. hämta en nål. När ni letar efter matcher i matchmaking tryck in nålen i hålet jättehårt. Det kommer skramla lite i cd luckan och ni kommer se att den sticker ut lite. Ta fingrarna och dra ut luckan ni kommer fortfarande vara i spelet, men det är jävligt segt.

Nu kommer du bara kunna köra Nya banor. Det är därför de finns på hårdisken och inte på cdn och cdn är ju ute. Det kommer ta ett tag innan ni hittar en ny bana. Om det är en gammal bana så kommer Matchmaking säga att du inte har den banan och du eller alla som var dit ditt party kommer komma ut till lobbyn. Men det är bara göra samma procedur till man får en Ny bana.

Det finns ett till sätt om man inte vill göra nål trixet. Då måste du lyssna på xboxet

Så låter det:

Ny bana: Det som när en dator laddar, och det är vad xboxet gör. Den laddar den nya banan som ligger som ligger på hårdisken.

Gammal bana: Det låter inget, TRYCK PÅ "BACK" FORT SOM FAN!

Man hör detta när den ligger på Tredje steget. detta är en ganska osäker sak om man vill fuska på elit nivå och bryr sig om man får en gammal bana som man inte kan modda och man suger totalt.

..........

Om ni nu skulle bli bannade så finns det 1337 personer som kan ta bort din banning från matchmaking i halo 2. MAN BLIR INTE BANNAD I ANDRA SPEL BARA I HALO 2. MAN KAN INTE SPELA MATCHMAKING.

.

Jag är nu bannad av allt modding jag har gjort i matchmaking och försökt få upp min level...

Mmm, Jag är Killing. jo, om du var jabba the cr så har jag mött dig. vi hade varrann på freinds listen tills du bara så där tog bort mig och var jätte otrevlig... aja

Ontopic: vi får aldrig ner banorna. vi ska försöka få ner dom senare.

Men vi tänker inte köra match making.. bara modda vanligt. Men kan man få in banorna i ett vanligt xbox utan chipp med typ FTP??

eller behöver man Action Replay...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor