pKz Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 SEn jag reggade mig här på gtasajtens foum har du proppat mig full med lovord om The Big Lebowski, så igår så bestämde jag och 2 polare att vi skulle hyra den. Och det gjorde vi. Fatta vilka förväntningar jag hade, men jag blev fett besviken måste jag säga... Flummig och konstig, inte särskilt rolig ens. Visst, The Dude var en skön snubbe men ändå, tyckte inte om den. Sen är jag väl som alla andra i min generation, vill mest ha action och dödande och vet inte vad riktig film är Lebowski äger ju allt. Så jävla sköna repliker och allt. Jag tyckte också den var tråkig för 2 år sen, men nu när man ser den skrattar jag sönder mig. "Pull the trigger up your ass 'til it goes click" "Well, that is just like your opinion" eller något. ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) Lebowski äger ju allt. Så jävla sköna repliker och allt. smile.gif Jag tyckte också den var tråkig för 2 år sen, men nu när man ser den skrattar jag sönder mig. "Pull the trigger up your ass 'til it goes click" "Well, that is just like your opinion" eller något. ^^ Jesus Quintana: You ready to be fucked, man? I see you rolled your way into the semis. Dios mio, man. Liam and me, we're gonna fuck you up. The Dude: Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man. Jesus Quintana: Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click." The Dude: Jesus. Jesus Quintana: You said it, man. Nobody fucks with the Jesus. Walter Sobchak: Eight-year-olds, Dude. --- Haha jag menar det! Underbart rolig ju, fast inte nåt jag kollar så mycket på nu förtiden, skrev den mest av gammal vana. Just nu är det hela köret kring Fear And Loathing & Hunter S Thompson intresserar mig mest i film/kultrur-väg. Redigerad 14 mars, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Hur mycket jag än vrider och vänder på det så hamnar "Fear and Loathing in Las Vegas" högst upp på min lista. Jag har sett franska noirfilmer, Brandos topprestationer, De Niros största verk och indiefilmernas stöttepelare... och ändå är denna gudsförgätna rulle bäst. Översten är skyldig Generalen en Rum Diary, dock, då vi trogna får hoppas att den dyker upp snart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Hatkärlek till Fear and Loathing. Usch. Inte ens på min topp hundra, dock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mahalo Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 (redigerad) Jan Olov Andersson uttryckte det bäst när han skrev: "att se Fear and Loathing in Las Vegas, är som att gå på en fest där alla är fulla fast du själv är nykter". Som tur är, kom jag till festen innan drickat tog slut. Och det är jag väldigt glad över. Världen hade sett väldigt annorlunda ut, om det inte vore för den gode doktorns inflytande. Orkar inte att hålla på att envisas om vilket film som är den absolut bästa, då denna fråga, i mitt fall inte har ett svar. There's just too much. *Fnys* Redigerad 15 mars, 2006 av Mahalo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Blackhawk down är ju väldigt bra, den är ju baserad på en verklig händelse så.. Sen är Forrest Gump och LEON, väldigt bra filmer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Blackhawk down är ju väldigt bra, den är ju baserad på en verklig händelse så.. Sen är Forrest Gump och LEON, väldigt bra filmer.. Det är alla krigsfilmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Det är alla krigsfilmer. Japp helt korrekt, även Star Wars... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Japp helt korrekt, även Star Wars... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MyStiC Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 (redigerad) Japp helt korrekt, även Star Wars... .. Redigerad 15 mars, 2006 av MyStiC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 (redigerad) Japp helt korrekt, även Star Wars... Hahahaha Det var det roligaste du skrivit på längre, det var kul, inte bara drygt Haha lol, alla i samma minut. Redigerad 15 mars, 2006 av Tweak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Japp helt korrekt, även Star Wars... Det är väl Sci-Fi, ditt bajs. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dibel Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Scarface ( ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 "G - som i gemenskap" inom svensk film. Det finns för många bra utländska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Det är alla krigsfilmer. Nja, räddningsuppdraget i Saving Private Ryan är bara delvis baserade/inspirerade av verkliga händelser... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 15 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 mars, 2006 Nja, räddningsuppdraget i Saving Private Ryan är bara delvis baserade/inspirerade av verkliga händelser... Ja, men ww2 handlar ju filmen om. Brothers in arms skulle ju oxå vara verklighetsbaserat. Av vadå? Jo, andra världskriget. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Det är alla krigsfilmer. Léon är väl inte en krigsfilm? Action skulle jag kalla det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Léon är väl inte en krigsfilm? Action skulle jag kalla det. Forrest Gump é inte heller någon krigsfilm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Forrest Gump, lätt ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 16 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 mars, 2006 Léon är väl inte en krigsfilm? Action skulle jag kalla det. Nej men black hawk down. ^^, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts