Arman Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 "Hook", "Schindler's List", "München" - Steven Spielberg-filmer med andra ord... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Bästa filmen jag har sett är Cinema Paradiso. Den med en avslutande sexscen eller utan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Min favoritfilm är The Evil Dead. En riktig kultklassiker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 (redigerad) Star Wars (alla) LOTR (alla) , Scarface, Lejonkungen, Robin Hood, Aladdin och Mulan Redigerad 13 mars, 2006 av Moroni_Family Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Kan smälla till med ytterligare tre filmer: Gökboet, Léon och även The Warriors. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Den med en avslutande sexscen eller utan? Föredrar utan.. Det är i alla fall det jag har sett Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Föredrar utan.. Det är i alla fall det jag har sett Tycker du inte att Cinema Paradiso har ett lite väl, öhm, kort och intetsägande slut? Första delen av filmen - dvs. hans ungdomliga grönska, med film och kärlek - är ju onekligen en fin historia, men jag tycker att den inte får en riktig slutkläm (och - som det är i den med sexscenen i slutet - så är slutklämmen inget annat än klychig och idiotiskt naiv (ja, du förstår nog vad jag menar), så det blir inte heller bra). Eller vad säger du? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Tycker du inte att Cinema Paradiso har ett lite väl, öhm, kort och intetsägande slut? Första delen av filmen - dvs. hans ungdomliga grönska, med film och kärlek - är ju onekligen en fin historia, men jag tycker att den inte får en riktig slutkläm (och - som det är i den med sexscenen i slutet - så är slutklämmen inget annat än klychig och idiotiskt naiv (ja, du förstår nog vad jag menar), så det blir inte heller bra). Eller vad säger du? Jag tror faktiskt inte jag är en tillräckligt bra filmkännare för att sitta och diskutera det med dig okka, så jag tänker inte ens försöka Det är en mysig film! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 The sting (Blåsningen) http://www.imdb.com/title/tt0070735/ The Shawshank Redemption (Nyckeln till Frihet) http://www.imdb.com/title/tt0111161/ Crash http://www.imdb.com/title/tt0375679/ Waiting... http://www.imdb.com/title/tt0348333/ Svårt att välja Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Spam Snuten Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Forest gump en klassiker Mm, samma här fast det är ju svårt att välja, men Forrest Gump är ett mästerverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Inte helt solklart, men Almost famous, en helt otroligt bra film som måste ses av alla! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Kom just att tänka på en till, Köplust, extremt bra. Var gjord på boken med samma namn som skrevs av Stephen King, tror jag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Foo Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Den bästa film jag någonsin sett är utan tvekan Pulp Fiction Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Forest Gump och LOTR filmerna är väldigt bra. Sen finns det ju en rad andra filmer som är kanon. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
iweX Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Snowdogs MR and mrs Smith. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
P1rsson Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Snowdogs MR and mrs Smith. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Det måste bli dessa två ändå:Fear And Loathing In Las VegasThe Big Lebowski Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eliizar Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Forest gump såklart, höll på att glömma den pärlan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Det måste bli dessa två ändå: Fear And Loathing In Las Vegas The Big Lebowski Ooof, av någon anledning visste jag att du skulle skriva dem innan jag ens läst ditt inlägg. Sjätte sinne eller naivt, logiskt tänkande? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Det måste bli dessa två ändå: Fear And Loathing In Las Vegas The Big Lebowski SEn jag reggade mig här på gtasajtens foum har du proppat mig full med lovord om The Big Lebowski, så igår så bestämde jag och 2 polare att vi skulle hyra den. Och det gjorde vi. Fatta vilka förväntningar jag hade, men jag blev fett besviken måste jag säga... Flummig och konstig, inte särskilt rolig ens. Visst, The Dude var en skön snubbe men ändå, tyckte inte om den. Sen är jag väl som alla andra i min generation, vill mest ha action och dödande och vet inte vad riktig film är Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts