Foo Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag håller på med ett skolarbete där jag har valt att "intervjua" folk om vad de har för musikstil & hur den påverkar deras livstil... Så om ni har en musikstil som ni håller starkt vid, så mycket att den påverkar ert sätt att leva. T.ex: att ni klär er på ett visst sätt som hör till den stilen eller kanske själva spelar i band & ägnar mycket tid åt musiken.... (och om era kommentarer vill bli meddtagna i min uppsatts) Isåfall får ni gärna skriva det här och beskriva er relation till musiken! TACK! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Matteus Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Tja, jag lyssnar mest på hårdrock och metal och sånt trevligt. Klär mig i skinnjacka som jag väl kan säga att min musikstil påverkat lite grann. Annars kan jag väl inte säga att min musikstil påverkar min livsstil på något annat sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag är ett unikum. Intervjua mig om musik och du kommer trassla in dig så mycket att det till slut är jag som ställer frågorna och du försöker svara (observera: försöker, för du kommer aldrig finna svaren). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag tycker om de flesta musikstilarna! Raggae och rock för det mesta. Men rap,techno,pop och all möjlig musik strömmar i mina högtalare. Lyssnar på all möjlig musik. Så det har inte förändrat min klädstil eller livsstil så mycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Mycket just nu: Jazz - alternative (zappa) - metal - gangsta - äldre Rock/Pop - trance - weird musik som okka tipsar om - reggae, bland annat. Men jag är inte bunden till någon speciell musikstil i den grad att det blir en livsstil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Hårdrock, metal lyssnar jag väll på.. klär mig dock inte som en "tr00" metalhead det enda rockiga jag har är väll svart nagellack, massa bandtröjor (mest maiden) klär mig typ "normalt" skulle man kunna säga, ser alltså inte ut som en tr00 rockare har väll inte påverkat mig... som jag märkt iaf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag lyssnar på det mesta utom hiphop och går därför inte i hiphopkläder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Klär mig lite halvsnobbigt. Lyssnar på allt från chillout till psykopatmetal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Hårdrock, metal lyssnar jag väll på.. klär mig dock inte som en "tr00" metalhead det enda rockiga jag har är väll svart nagellack, massa bandtröjor (mest maiden) klär mig typ "normalt" skulle man kunna säga, ser alltså inte ut som en tr00 rockare har väll inte påverkat mig... som jag märkt iaf Nej, svart nagellack på killar är inte "normalt". Det är "gay". Redigerad 12 mars, 2006 av The Dude Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DrStupid Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag lyssnar på det mesta utom hiphop, men mest Hårdrock/Metal. Ibland så kan jag ha lite kedjor och gå i bandtröjor, men annars påverkar det mig inte alls (utom det faktum att alla mina närmaste vänner har samma musiksmak som mig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTApimpfoolife Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Stil alltså. Inte genre? I så fall är det mest Indie Rock, ny Rock och hårdrock. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
CurunirOfValinor Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Är väl lite av en "allätare", men det blir mest rock nu för tiden bara för att jag är så besatt av Thåströms musik. Lyssnar på Thåström (Ebba Grön (punk), Imperiet, Ebba Gold (inte Thåström, men ett bra coverband som bara gör covers på Thåströms musik) och det som kommit under Thåströms solokarriär), Hammerfall, Björn Rosenström, Weird Al Yankovic, Metallica, Bob Dylan, The Cranberries, Bloodhound Gang, lite Tupac och enstaka låtar från olika band som jag inte gillar så mycket i övrigt, till exempel "Chase the Devil" med Max Romeo and the Upsetters (finns med i GTA: SA), "The Passenger" med Iggy Pop, "Cum on feel the noize" med Quiet Riot (finns med i GTA: VC), etc. etc. Så är som sagt en "allätare". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Nej, då jag inte har någon speciell favoritmusikgenre så går jag inte klädd på något speciellt sätt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Värt att tillägga: allätare är en eufemism för radiolyssnare. DÖD ÅT TENGIL. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag är allätare. Ska jag säga en viss stil, kan jag lägga fram det såhär: jag lyssnar på bra musik. Hör jag en bra låt kvittar det vilken stil den tillhör. Dylan har för vana att göra bra låtar, så Blues- hållet influerar mig mest. Och nej, jag är ingen radiolyssnare, okki- pokki. Måhända Rönnby Radio. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag är allätare. Ska jag säga en viss stil, kan jag lägga fram det såhär: jag lyssnar på bra musik. Hör jag en bra låt kvittar det vilken stil den tillhör. Dylan har för vana att göra bra låtar, så Blues- hållet influerar mig mest. Och nej, jag är ingen radiolyssnare, okki- pokki. Måhända Rönnby Radio. Använd dig inte av ordet allätare då!!! Om jag inte skulle veta vars jag skulle ha dig så skulle jag bli sur på dig, heho. Ordet allätare är som ordet genre: idioti. Öhm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
pKz Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Hellu, måste bara svara på detta. Jag har en skinnjacka jag har på mig för det mästa. Svart t-shirt, oftast, blå jeans, eller svarta. Ehm, jag har svart hår. Tatueringar snart säkert också. Kan ju säga att musiken har förändrat mig oerhört mycket dom senaste 2 åren. Har även börjat blivit jävligt kaxig i klassen, varför vet jag inte. Kan bero på att mitt självförtroende ligger på topp. Så, ja. Jackan och svart hår och svarta/konstiga? kläder.. Om du skulle vilja "intervjua" mig mer, typ fråga mig saker så kan du adda min MSN: toentN@g33k.se @The Dude: Bögar har inte på sig svart nagelfärg, och det vet du. Och jag tror inte Gene Simmons, han i KISS du vet, är bög. Eftersom han har haft sex med mer än 7000 tjejer. Men, men. Puss på dig och dina fördomar. Men jag är väl bög jag också. Kom hit så ska du få stock så det räcker och blir över... Redigerad 12 mars, 2006 av pKz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Använd dig inte av ordet allätare då!!! Om jag inte skulle veta vars jag skulle ha dig så skulle jag bli sur på dig, heho. Ordet allätare är som ordet genre: idioti. Öhm. Okka, hur fan ska man formulera sig då om man vill få fram att man tycker om många olika musikstilar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Okka, hur fan ska man formulera sig då om man vill få fram att man tycker om många olika musikstilar? Namedroppa. Tihi. pKz: aaah, du är ett sånt klockrent exempel på fördomen om hårdrockares idioti! Enfald strikes again. Observera duddelis citationstecken, för det första, och för det andra: nagellack i helhet är relativt feminint, det är onekbart. Och begreppet gay är - framförallt av dig - använt som någonting stereotypiskt feminint och bögigt, därav: DET ÄR GAY. Så håll käften. Jag är less på dig, som vanligt. Speciellt då du uttrycker dig som en jäkla idiot, och snackar om stockar osv. Usch, blä. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AntiClimax Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Namedroppa. Tihi. pKz: aaah, du är ett sånt klockrent exempel på fördomen om hårdrockares idioti! Enfald strikes again. Observera duddelis citationstecken, för det första, och för det andra: nagellack i helhet är relativt feminint, det är onekbart. Och begreppet gay är - framförallt av dig - använt som någonting stereotypiskt feminint och bögigt, därav: DET ÄR GAY. Så håll käften. Jag är less på dig, som vanligt. Speciellt då du uttrycker dig som en jäkla idiot, och snackar om stockar osv. Usch, blä. Nej, men snälla kan jag inte få ett svar på min fråga! Skrev du bara det för att det lät bra eller? Pkz: nagellack är gay. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts