diarrehampus Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Vota vilket ni tycker att jag ska köpa, och skriv varför jag ska köpa dom Länkar på headseten Icemat Siberia -- Fixad länk Koss Sennheiser Redigerad 12 mars, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Har sennheiser pc145 och det är fan inte dåliga grejer! Man känner inte att de sitter på, och volymkontrollen är underbar, grymt bra ljud också, samt USB Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Själv har jag Icemat Siberia, å det funkar utmärkt. Kan dock inte avgöra vilket du bör köpa. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Det ska ligga runt 500 kr Det blir nog ett icemat, om inte koss är bättre Det lutar åt icemat Redigerad 12 mars, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Nord Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 "Icemat Siberia" - länken fungerar EJ. Mest för kännedom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag hade valt Sennheiser 145. Polarens såna verkar sköna, dock lite dålig bas på högre volym. Men, det beror ju på vilket ändamål dem är för. Dem duger perfekt till gaming. Skall man lyssna på musik så duger dem där också. Fast det finns bättre för samma peng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZliPp Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Använder Koss SB/45, helnöjd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BroDD Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Sennheiser PC130 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag vet inte så mycket om någon av dem, men Koss är ett bra märke och SB/45 ser bra ut. Annars tycker jag Icemat Siberia, för den var läcker. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Ska kolla datorbutikerna och fråga vilket som är bäst imorgon Redigerad 12 mars, 2006 av diarrehampus Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Använder Koss SB/45, helnöjd. Är micken och ljudet bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Siberian kan du plocka bort micken på. Koss har bra ljud, blir dock väldigt varmt om öronen efter ett tag, fast det blir det säkert med Siberia också. Har testat Koss men ska ändå köpa Siberia, mest för att micken är avtagbar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Jag köper ett koss, eftersom många säger att man har livstidsgaranti Är det livstidsgaranti på dem? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Min polare köpte Icemat Siberia härom veckan, de skulle vara riktigt jättebra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) Koss SB45: Tillverkarens garanti: Service och support Begränsad livstidsgaranti Service och support (specifikationer) Begränsad garanti - livstid Jämför: Siberia: Hörlurar Typ av hörlurar Hörlurar - binaural Hörlursmodell Hörlur Anslutningsteknik Kabelansluten Svarsbandbredd 18 - 28000 Hz Impedans 40 ohm SB45: Hörlurar Typ av hörlurar Hörlurar - binaural Hörlursmodell Hörlur Anslutningsteknik Kabelansluten Svarsbandbredd 18 - 20000 Hz Impedans 100 ohm Källa: Datorbutiken Redigerad 12 mars, 2006 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 12 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Vad gör "ohm" för skillnad? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kalan Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Vad gör "ohm" för skillnad? Ju fler Ohm, desto högre impedans. Jag har väll inte hängt med så mycket på Ellära-lektionerna så vad sjuttsingen impedans är har jag då ingen aning om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 (redigerad) Annars så skulle du kunna köpa dig ett par av Cosonic MDR-CD850 dom är riktigt bra och dessutom billiga men har tyvärr inte nån bra länk (kan nämligen inte söka så bra på det &#¤"% google :"> ) Men annars så vet jag inte riktigt vilken du ska ta.. Redigerad 13 mars, 2006 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
diarrehampus Skrivet 13 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Annars så skulle du kunna köpa dig ett par av Cosonic MDR-CD850 dom är riktigt bra och dessutom billiga men har tyvärr inte nån bra länk (kan nämligen inte söka så bra på det &#¤"% google :"> ) Men annars så vet jag inte riktigt vilken du ska ta.. Det är just dom jag har som har gått sönder Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 13 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 mars, 2006 Vad gör "ohm" för skillnad? Det är hur svårdrivna dom är. Ett par med lägre ohm kan man få högre ljud ur än ett par med högt ohm (beror självklart på elementen och så också, men det är principen vad jag vet). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts