TheWhiteElf Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 (redigerad) Jag har ett litet/stort problem med grafiken. Den laddas väldigt sent. Först är det jätte dålig grafik och lite senare så blir det som normalt igen. Jag har alldrig haft problem med Vice City innan. Jag har precis installerat det igen och nu efter några spelningar så funkar det inte som det ska. Jag har inställningarna på det högsta och det ska datorn klara av. Jag har testat med lägre inställningar, men det blir inte bättre för det. Här är en bild när det är dålig grafik. På bilden kan man se att husen inte har laddats ordentligt. Alla hus på vänstra sidan syns inte. Redigerad 11 mars, 2006 av TheWhiteElf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Jag har ett litet/stort problem med grafiken. Den laddas väldigt sent. Först är det jätte dålig grafik och lite senare så blir det som normalt igen. Jag har alldrig haft problem med Vice City innan. Jag har precis installerat det igen och nu efter några spelningar så funkar det inte som det ska. Jag har inställningarna på det högsta och det ska datorn klara av. Jag har testat med lägre inställningar, men det blir inte bättre för det. Här är en bild när det är dålig grafik. På bilden kan man se att husen inte har laddats ordentligt. Alla hus på vänstra sidan syns inte. Jag vet vad som är fel. Frame Limiter ska vara ON inte OFF! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TheWhiteElf Skrivet 12 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Ok, tack för svaret. Jag ska installera ViceCity igen och testa. Det ända jag inte har testat är att ändra på det Hur dum får jag vara....... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Ändra lite på "draw distance". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Boomer Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Ok, tack för svaret. Jag ska installera ViceCity igen och testa. Det ända jag inte har testat är att ändra på det Hur dum får jag vara....... Ok, berätta hur det gick sen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TheWhiteElf Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Jag har testat på lägsta draw distance. Men inte någon skillnad. Det konstiga är att för det mesta så funkar det som det ska. Det händer bara någon gång ibland att det blir så här. När det händer så måste jag starta om spelet och hoppas på att det funkar. Det blir bara så när jag startar spelet. Om det funkar när jag startar så blir det inte så när jag spelar. Nu har jag fått ett annat problem fasst med min moddade GTA:VC mapp. Jag har en moddad och en omoddad... Ett ämne till.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Så där brukade det bli för mig på min gamla dator men jag brydde mig inte. Har du de senaste drivrutinerna för ditt grafikkort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TheWhiteElf Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Jag tror inte det. Jag laddade hem de nyaste ATI drivrutinerna till vårat ATI RADEON 9700/9500 men då kom bara den där blå skärmen upp när man startade datorn och man kunde bara stänga av. Så vi fick starta i felsäkert läge och avinstallera dom igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 14 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Då är det antingen drivrutinen som är för gammal eller så är ditt grafikkort (med tanke på att det inte är något av det nyaste) för segt. Har du testat i 800x600? Hur mycket RAM har du? Hur snabb processor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
TheWhiteElf Skrivet 14 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 mars, 2006 Ram=512MB och processor=2.4Ghz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wopido.inc Skrivet 25 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 25 mars, 2006 Hah, det borde räcka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts