Jump to content

Doom 1 Co-Op?

Kalan
 Share

Recommended Posts

Hej, jag undrar om modden till gammla sköna Doom som gör att man kan spela flera spelare (tror det var upp till fyra) på en dator går att få tag på någonstans? Om ni inte vet var man kan ladda ner den så får ni gärna berätta vad den heter, om ni vet det. Jag vet att den finns, har haft den för väldigt längesen. Om ni vet någonstans man kan få tag på moddarna Nazi Doom eller Simpson Doom så är alla tips välkomna! Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Hehe, intresset för Doom verkar inte vara så stort här :P Men iaf, tanka ZDooM och ZDaemon.

Everything you need to start playing DooM on the net!

ZDooM is already merged within the DooM 2 folder.

ZDooM is a fabulous alteration of DooM, making it possible to jump (!), have mouselook (!), crosshair (!) and run DooM in a resolution as high as 1600x1200!! DooM looks great, and the controls are great. Finally you can really benefit every part of DooM without having a sweat doing so...

ZDaemon installer included as well.

ZDaemon is a open port program for running DooM across Internet. ZDaemon is very easy to handle. With this it is possible to view level and score of a player, get placed on hiscore listings, and besides joining - creating your own server! Really easy steps in doing so. ZDaemon also allows different WADs for you to play and host. Thanks to the brilliant GetWAD, you'll get foreign WADs just by joining a server with a unknown WAD.

Redigerad av Kalan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm... är Doom freeware? Om inte så tycker man att du borde veta bättre. :P

Jo, jag tänkte faktiskt inte på att nerladdningen även innehöll originalspelet, även om jag skrev det i posten. Jag vet inte om Doom 2 är freeware, har sökt men inte hittat något om det. Ge mig en varning om du anser det passande, jag har antagligen brytit mot reglerna. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag tänkte faktiskt inte på att nerladdningen även innehöll originalspelet, även om jag skrev det i posten. Jag vet inte om Doom 2 är freeware, har sökt men inte hittat något om det. Ge mig en varning om du anser det passande, jag har antagligen brytit mot reglerna. -_-

Äh vafan, hederligt misstag. Jag ger dig lite smisk, sen får det vara. =P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor