krayzie Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 (redigerad) Hitta än länk till med en film med leadaface aka leatherface http://www.youtube.com/watch?v=HpfZ8k4_aE8 vet inte om den är riktig Edit: det är mer än kortfilm som någon har gjort och inte riktig men den är cool Redigerad 11 mars, 2006 av krayzie Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
r2obx Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Krayzie, i den första filmen : *Uppmärksamma att gubben håller sig mot huset. *Vanliga ingångar finns. *Gubben är en helt vanlig Ped som har hockeymask + motorsåg. *Stället är inprickat på kartan. *Om den skulle vara sann, skulle den vara riktigt uppmärksammad. = 2-player Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 (redigerad) Hitta än länk till med en film med leadaface aka leatherface http://www.youtube.com/watch?v=HpfZ8k4_aE8 Hoppas du vet att det där bara är en film någon gjort för skojs skull och att det inte är leatherface. Det här är en film med en kille som stöter på l-face i skogen ( gta sa) vet inte om den är fejk eller gammal med skit samma här är den http://rapidshare.de/files/6210352/Leatherface.wmv.html Det där är en modd till PC har jag för mig. Inte är det på PS2 I allafall. Sen har den där filmen dragits upp förut, för inte allt för länge sen. Redigerad 11 mars, 2006 av Cyprez Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
krayzie Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Ok bara drog upp skit som jag ´hitta som sagt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
r2obx Skrivet 11 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 11 mars, 2006 Den andra filmen är ju riktigt skicklig gjord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crouching.tiger Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Bevisligen dödade väl inte Ed Gein någon (även om några kvinnor försvann från hans hemtrakter under åren innan han blev infångad)? han grävde mest upp lik och stoppade upp och sydde kläder av dom? Kuriosa: förutom Leatherface är även element i Psycho och När Lammen Tystnar inspirerade av Ed Gein. och vad alla än säger: INGET i remaken av motorsågsmassakern är ett äkta filmklipp från en äkta polisundersökning.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 och vad alla än säger: INGET i remaken av motorsågsmassakern är ett äkta filmklipp från en äkta polisundersökning.... Haha, hur vet du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
wilmas_matte Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Men exakt vart i spelet ska man hitta den här Leatherface och Bigfoot? Nån som har en karta??? Okej, just det Bigfoot skulle inte finnas..... Nån som kan peka ut på en karta var man hittar Leatherface?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Bevisligen dödade väl inte Ed Gein någon (även om några kvinnor försvann från hans hemtrakter under åren innan han blev infångad)? han grävde mest upp lik och stoppade upp och sydde kläder av dom? Kuriosa: förutom Leatherface är även element i Psycho och När Lammen Tystnar inspirerade av Ed Gein. och vad alla än säger: INGET i remaken av motorsågsmassakern är ett äkta filmklipp från en äkta polisundersökning.... En kvinna som försvann från trakten hittades hängdt uppochner I en lada vid hans hus. Så ja.. Bild (varning för kännsliga) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Men exakt vart i spelet ska man hitta den här Leatherface och Bigfoot? Nån som har en karta??? Okej, just det Bigfoot skulle inte finnas..... Nån som kan peka ut på en karta var man hittar Leatherface?? Tyvärr! Han finns ej... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
r2obx Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Tyvärr! Han finns ej... Exakt, även om jag själv tyckte att den där första filmen som lades upp här var trovärdig, tills jag fick veta att det var filmat på PC och var en modd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jerrko Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 Det som händer i alutet är ju fan läskigast :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FoxtroT Skrivet 12 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 12 mars, 2006 (redigerad) ÅÅh.. 1. Finns han på riktigt? Eller fanns han? Och gjorde de film om han sedan? :'( 2. Nej, jag vill inte se den. Är för liten för sånt Sjukt folk det finns.. Edit: 'Parts of Gein's character were also an influence on Tobe Harris's classic 1973 horror movie The Texas Chainsaw Massacre, in which the killer Leatherface wears a mask made out of human skin, just like Gein did.' Alright, så den 'verkliga' Leatherface hette Ed Gein och mördade folk och gjorde masker av huden. Senare gjordes alltså en film med samma 'story' och huvudkaraktären fick smeknamnet 'Leatherface'. Där ifrån kallas väl alltså den riktiga motorsågsmannen Leatherface oxå. 1. Nej, men dom som gjorde filmerna vart inspererade av Ed gein, som var nått jävla psyko eller nått. 2. Nej Du är inte för liten för den, tycker iaf inte jag *dröm sött* Redigerad 12 mars, 2006 av Glockalnet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 17 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 17 mars, 2006 Haha, hur gammal e du? 8? Fan, filmen äger ju (och det som händer i slutet har hänt på riktigt, ja) Jag drev brushään. Men jag gillar inte den typen av filmer, inte för att det är läskigt eller så. Jag föredrar komedier Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 (redigerad) Ed Gein var ingen massmördare ute i öknen. Han bodde i en håla någonstans i Texas där han mördade två eller tre kvinnor, styckade dom, gjorde kläder/möbelklädsel/trummor och annat av deras hud och ben. Han greps någon gång på 1950 eller 60-talet och dömdes till döden. För övrigt så använde Ed Gein aldrig någon motorsåg, han ströp sina offer. crouching.tiger: Romanen "När lammen tystnar" är inte inspirerad av Ed Gein som så många skriver utan av en annan massmördare i New York som kidnappade sina offer och stängde in dom i sin källare. Redigerad 18 mars, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 18 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 (redigerad) Jag drar slutsatsen att: Ed Gein mördade folk med motorsåg och gjorde masker och dylikt av huden (trots föregående inlägg). Att han har funnits på riktigt (alltså i verkligheten ni vet). Att han inte finns i spelet (trots att bevis att han inte finns inte existerar) Att scenen i sluten på The Texas Chainsaw Massacre var ett äkta filmklipp, från Ed Geins tid alltså (eller? ) Och till slut: .. att Ed Gein var en riktigt jävla psykfall. Redigerad 18 mars, 2006 av samuelszon Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 Att scenen i sluten på The Texas Chainsaw Massacre var ett äkta filmklipp, från Ed Geins tid alltså (eller? ) Jaa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 18 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 18 mars, 2006 (redigerad) Jag drar slutsatsen att: Ed Gein mördade folk med motorsåg och gjorde masker och dylikt av huden (trots föregående inlägg). Att han har funnits på riktigt (alltså i verkligheten ni vet). Att han inte finns i spelet (trots att bevis att han inte finns inte existerar) Att scenen i sluten på The Texas Chainsaw Massacre var ett äkta filmklipp, från Ed Geins tid alltså (eller? ) Och till slut: .. att Ed Gein var en riktigt jävla psykfall. 1. Falskt. 2. Sant. 3. Sant. 4. Falskt. 5. Mycket möjligt. Alla svartvita klipp och bilder ur filmen (2003-version) har filmskaparna plockat ihop för känslans skull men allt är filmat med skådespelare. Redigerad 18 mars, 2006 av Bobbo Viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 1. Falskt. 2. Sant. 3. Sant. 4. Falskt. 5. Mycket möjligt. Alla svartvita klipp och bilder ur filmen (2003-version) har filmskaparna plockat ihop för känslans skull men allt är filmat med skådespelare. Hur fan vet du att de i slutet e falskt? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bobbo Viking Skrivet 19 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 19 mars, 2006 Hur fan vet du att de i slutet e falskt? Ed Gein dödade inga poliser. Ed Gein hade ingen motorsåg. Filmskaparna har själva berättat det i efterhand. Och tror'u verkligen att polisen skulle visa såna filmer ur sitt arkiv för 2321342133412 människor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts