Jump to content

Inspelningsproblem

minigun
 Share

Recommended Posts

Jag har problem att ställa in inspelningsvolymer.

Jag kan bara välja 'Stereo Mix'. Dom andra rutorna går inte att kryssa i :) (Se bild)

Det går att spela in ljud nu med mikrofonen men problemet är att jag inte kan välja att spela in med BARA mikrofonen, allt ljud som spelas upp (te.x musik) blir också inspelat.. har försökt allt, vad kan jag göra? :)

*edit, så var de bilden :(

post-22-1141688973_thumb.jpg

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har problem att ställa in inspelningsvolymer.

Jag kan bara välja 'Stereo Mix'. Dom andra rutorna går inte att kryssa i :) (Se bild)

Det går att spela in ljud nu med mikrofonen men problemet är att jag inte kan välja att spela in med BARA mikrofonen, allt ljud som spelas upp (te.x musik) blir också inspelat.. har försökt allt, vad kan jag göra? :)

*edit, så var de bilden :(

Vadå kan inte kryssa i? Kryssa i mikrofon så är problemet löst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vadå kan inte kryssa i? Kryssa i mikrofon så är problemet löst.

Det går inte! Jag klickar på kryssrutan men det blir inget kryss i den :(

Likadant med Stereo Mix, den går inte att kryssa ur.. :)

*kom på att det är konstigt att det går spela in trots att mikrofonen inte är vald :)

Redigerad av minigun
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det går inte! Jag klickar på kryssrutan men det blir inget kryss i den :(

Likadant med Stereo Mix, den går inte att kryssa ur.. :)

*kom på att det är konstigt att det går spela in trots att mikrofonen inte är vald  :(

Låter helvrickat. Testa uppdatera ljudkorts- drivrutinerna. Annars har jag ingen freakin' aning, du kanske har blivit haxxad. :)

---

Nej, att du kan spela in trots att mikrofonen inte är vald är inte konstigt. I den där rutan väljer du på vilket sätt du ska spela in, från datorn, från micken osv. ;)

Redigerad av Siana
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter helvrickat. Testa uppdatera ljudkorts- drivrutinerna. Annars har jag ingen freakin' aning, du kanske har blivit haxxad. :)

---

Nej, att du kan spela in trots att mikrofonen inte är vald är inte konstigt. I den där rutan väljer du på vilket sätt du ska spela in, från datorn, från micken osv. :(

Har senaste drivrutinerna :)

Jo det är väl konstigt?

Jag kan spela in med mikrofonen men den är inte vald! om den inte är vald ska det väl inte gå att spela in med den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

nej.. problemet är att jag bara kan spela in med stereo mix :blink: alltså både från datorn och micen samtidigt (som någon sa) men jag kan inte välja bort stereomix och bara spela in från micen, det är det jag vill! -_-

Inte ens om du bockar av "what u hear" och bockar i "mic" ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du något program som följde med ditt ljudkort där man kan ställa in volym o.s.v? Med mitt gamla Soundblaster Live! fick jag med något som hette Surround Mixer som var en mer avancerad variant av Windows volymkontroll. Om du har det eller något liknande program kanske du måste välja att du ska spela in från micen där istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor