DrStupid Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Visst, servicen kan vara skit men man kan ju inte försätta folks i livsfara bara för att det är billigt? Snälla! bara för att säkerheten är sämre betyder det inte att crashrisken är större. Det är väl runt en 0,0001% risk att du dör vid en flygning, och spyende folk får man tåla om man ska flyga billigt. De enda det är synd om är personalen hos ryanair, och det skulle vara enda anledningen för mig att bojkotta dom, fast frågan är väl om det skulle bli bättre för personalen, för troligen så skulle ryanair bara avskeda folk så dom blev arbetslösa... Tack för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Så du menar att billiga Ryanair har lika bra standard och säkerhet som vilket dyrt företag som helst. Ja tjena. Nästan iaf. du såg väl att de höll kvar planet på marken typ skitlänge för att de hade misstankar om nåt fel (detta var i slutet av programmet). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Nästan iaf. du såg väl att de höll kvar planet på marken typ skitlänge för att de hade misstankar om nåt fel (detta var i slutet av programmet). Men det gör väl alla andra flygbolag? Eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SlewME Skrivet 7 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Men det gör väl alla andra flygbolag? Eller? Med ersättning, ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Med ersättning, ja. Meh. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Men det gör väl alla andra flygbolag? Eller? Det är ju dä ja säger! Exakt samma säkerhet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tweak Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Det är ju dä ja säger! Exakt samma säkerhet. Mm, men med andra flygbolag får du, som SlewME sa, ersättning. Alltså pengar. Sen brister ryanair i säkerheten på en massor andra punkter, läs mitt tidigare inlägg., Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Roxxy Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Mm, men med andra flygbolag får du, som SlewME sa, ersättning. Alltså pengar. Sen brister ryanair i säkerheten på en massor andra punkter, läs mitt tidigare inlägg., Aha..fattade liksom nte SlewMes post. ' Jag trodde att han menade när planet har kraschat så får familjerna ersättning med pengar Okej, nu fattar jag Tweak. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Ryanair är enligt mina erfarenheter det bästa flygbolaget jag har flugit med, av alla 10 gånger nånting så har alla lyft runt en halvtimme tidigare än planerad. Ett stort plus är att ingen mat serveras ombord och då slipper man den extremt hemska kväljningsframkallande lukten av flygplansmat. Sen är det väldigt billigt samt OK med benplats, helt ärligt bättre än med vissa andra bolag, t ex charterbolag som Wing och liknande. Allt går alltid smidigt, fast jag har väl haft tur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 @Vice, Jag är inte fårvånad att du svarar som du gör. Nja, okej jag får erkänna att jag inte är insatt hur Ryanair´s säkerhets rutiner ser ut. När man gör en doukmentär film, filmar man ofta länge och plockar sedan ut "godbitarna." Du kan filma på vilken fin krog som helst och efter ett tag hittar du en snusker som äcklar sig med maten. Det finns kontroller på hur flysäkerheten är hos flybolagen och är det för illa hade bolagen inte fått flyga. Men visst, är det verkligen så illa som doumentären visar så är det för j*vligt att Ryanair får hållas... Jag vill inte heller vara naiv och blunda för problem. Men vi lever i en civliserad värld och jag hoppas att bolagen håller hög säkerhet trotts allt. Är själv flygrädd och skulle aldig sätta mig i ett ryskt flygplan tex efter allt som man hört om dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tojo909 Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Jag tror att dom bättre och dyrare flygbolagen ligger bakom denna dokumntärfilm.. ända sen Ryanair kommit har dom förlorat ganska mycket pengar och har fått avskeda en massa folk. Genom att göra en sån här film blir människor räddare och börjar flyga med dom dyrare flygbolagen igen.. Jag tror att dom betalat TV för att visa denna dokumentär.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spajdermän Skrivet 8 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2006 Ryanair är enligt mina erfarenheter det bästa flygbolaget jag har flugit med, av alla 10 gånger nånting så har alla lyft runt en halvtimme tidigare än planerad. Ett stort plus är att ingen mat serveras ombord och då slipper man den extremt hemska kväljningsframkallande lukten av flygplansmat. Sen är det väldigt billigt samt OK med benplats, helt ärligt bättre än med vissa andra bolag, t ex charterbolag som Wing och liknande. Allt går alltid smidigt, fast jag har väl haft tur. Håller fullkomligt med. Jag har också typ jämt lyft långt innan planerat när jag har åkt med dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
don_salvatore87 Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 De som klagar på säkerheten kan ju tänka på att Ryanair som är ett av Europas största flygbolag med över 40 miljoner passagerare per år aldrig råkat ut för någon allvarlig incident medans t ex SAS så kan man ju nämna, Gottröra Olyckan i 1991 och i Italien med en MD87 i 2001. Sen att alla deras plan är under 2 år gamla (737-8AS) Ska flyga med dem nu i Maj, få se hur det går... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Vice. Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 (redigerad) ...SAS så kan man ju nämna, Gottröra Olyckan i 1991 och i Italien med en MD87 i 2001. Sen att alla deras plan är under 2 år gamla (737-8AS) Ska flyga med dem nu i Maj, få se hur det går... Nej det är just det du inte kan göra. Du kan ju inte nämna Linate olyckan. Det hade ju SAS nada med att göra. Vet du ens vad som hände? Redigerad 30 mars, 2006 av Vice. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 30 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2006 Verkar bara vara jag och benvit som väljer det säkra före det osäkra Benvit är snobb som får typ 6000 spänn i månaden av sina föräldrar. Tror inte han bryr sig om att lägga ut lite mer på et "vanligt" flygbolag. Men min familj har flugit med Ryanair ett antal gånger och det har aldrig varit några problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alfa Skrivet 1 april, 2006 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2006 (redigerad) Flög själv med Ryanair till London och jag kan säga att det inte var så kul. Resan till London var ganska tuff och det var många resenärer som faktiskt spydde på golvet nedanför sig, eftersom stolarna inte har ågon spypåse. Det värsta var att flyplanet skulle upp i luften igen 20 minuter senare efter vi landat. Hur ska då stackars flygvärdinnorna hinna rena upp allting därinne. Som tur var så var det fräscht när jag åkte. Men jag tror faktiskt inte att det vart så fräscht för passagerarna som skulle flyga efter oss. Mr.Dumbom: Det spelar ingen roll om det handlar om Ryanair eller British Airways t.ex. Säkerheten innan ombordstigingen sköts inte av flyplanspersonalen utan flygplatspersonalen. På Stansted kollade dom i Digitalkameror, mobiler, skärp you name it. Det är omöjligt för en terrorist att kapa plan nuförtiden. Det är omöjligt för en terrorist att kapa plan nuförtiden. *host* World Trade Center *host* Blev säkerheten bättre efter det? Nej. Såg på (insider?) där reporten hade klätt ut sig till flygpersonal. Utan ID kom han in på planet utan problem, de kontrollerade inte äns väskan eftersom säkerhetspersonalen förlitade sig på den blåa kostymen. Det finns regler och i terori ska det vara omöjligt att kapa ett flygplan. Men i praktiken funkar det inte. Tro mig, kapning av flygplan kommer ske igen. Det är inte omöjligt alls. Redigerad 1 april, 2006 av Alfa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts