Jump to content

Ryanair på bar gärning.

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Typiskt den medelsvensson i sverige att klaga. Om man nu betalar 1.99kr plus skatter för att flyga tor till London. Vad har man då att vänta sig? Vill man ha porslinstallrikar, tre rättersmiddag och stort benutrymme då flyger man businessclass och betalar 6.800kr tor för att flyga till London...

Precis som Ryanairs VD säger, betalar man inget för resan, så har man inte heller rätt att ställa några krav.

http://www.tv4.se/nyheter/448935.html

SAS, klagar ingen på, som flyger med flyplan som har flyförbud. Alla gör misstag. Och när de filmar så tar de ju alltid bara med det värsta.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Typiskt den medelsvensson i sverige att klaga. Om man nu betalar 1.99kr plus skatter för att flyga tor till London. Vad har man då att vänta sig? Vill man ha porslinstallrikar, tre rättersmiddag och stort benutrymme då flyger man businessclass och betalar 6.800kr tor för att flyga till London...

Precis som Ryanairs VD säger, betalar man inget för resan, så har man inte heller rätt att ställa några krav.

http://www.tv4.se/nyheter/448935.html

SAS, klagar ingen på, som flyger med flyplan som har flyförbud. Alla gör misstag. Och när de filmar så tar de ju alltid bara med det värsta.

Wörd!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ha, vissa av argumenten på tv4.se e ju bara så jävla kassa.

Någon klagar över att man får sitta 3 timmar i ett plan för att det är is på startbanan, är det Ryanairs fel? näe knappast men snarare klantig flygplatspersonal, stäm flygplatsen om någon.

En annan klagar över att man måste betala extra för övervikt i bagage, mmmm det är en policy hos alla flygbolagen, det handlar om säkerhet, att planen inte ska bli för tunga, hur skulle det se ut om alla hade med hur mycket bagage dom ville? näe läs på dom olika reglerna och föreskrifterna innan man ger sig ut och flyger. det är bara rätt att man tar ut extra avgift för överträdelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Verkar bara vara jag och benvit som väljer det säkra före det osäkra :)

Nej, jag håller helt med dig.

Folk som säger att de inte har sämre säkerhet än andra bolag är helt jävla fel ute, de har sjukt dålig säkerhet. Deras flygvärdinnor och all personal är knappt utbildad, lärarna hjälper den blivande kabinpersonalen på deras examen genom att låta dem ha boken uppe i vilken svaren står.. De kollar inte upp folks bakgrund, så de vet inte om de är ostraffade eller inte, och att vara ostraffad är ett av kraven för att få jobba på ett flygplan. Vissa som jobbar på Ryanair kan inte ens få upp flygplansdörrarna, utan får lära sig att innan start kolla efter starka personer bland resenärerna som skulle kunna hjälpa dem att få upp dörren vid en eventuell olycka.

Under deras utbildning för de en gång, endast en gång, vara ombord på ett flygplan och då får de bara lära sig säkerhetsföreskrifterna, alltså de som läses upp för passagerarna innan start. Andra flygbolag har flygsimulatorer, och där fuskar de inte på proven, som de faktiskt gör på Ryanair.. Säg vad ni vill, men säkerheten på Ryanair är sjukt mycket sämre än på andra flygbolag.. Skulle aldrig flyga med dem.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Vice,

Jag är inte fårvånad att du svarar som du gör. Givetvis är det enklare att tro det man vill tro på än att inse fakta. Att säga att de bara tar med det värsta är bara larvigt, de tar med fel och brister vilket dokumentären handlade om. :)

Du tror aldrig på det du hör eller ser som du gillar? Det är ett fett minus.

Om jag hör skandaler om Volvo som jag i vanliga fall gillar så hyser jag agg emot dem också ÄVEN fast jag gillar eller gillade dem. Har dock aldrig gillat ryanair. Trodde att du hade mer livserfarenhet än så.

Sedan kan du alltid vända och vrida på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, jag håller helt med dig.

Folk som säger att de inte har sämre säkerhet än andra bolag är helt jävla fel ute, de har sjukt dålig säkerhet. Deras flygvärdinnor och all personal är knappt utbildad, lärarna hjälper den blivande kabinpersonalen på deras examen genom att låta dem ha boken uppe i vilken svaren står.. De kollar inte upp folks bakgrund, så de vet inte om de är ostraffade eller inte, och att vara ostraffad är ett av kraven för att få jobba på ett flygplan. Vissa som jobbar på Ryanair kan inte ens få upp flygplansdörrarna, utan får lära sig att innan start kolla efter starka personer bland resenärerna som skulle kunna hjälpa dem att få upp dörren vid en eventuell olycka.

Under deras utbildning för de en gång, endast en gång, vara ombord på ett flygplan och då får de bara lära sig säkerhetsföreskrifterna, alltså de som läses upp för passagerarna innan start. Andra flygbolag har flygsimulatorer, och där fuskar de inte på proven, som de faktiskt gör på Ryanair.. Säg vad ni vill, men säkerheten på Ryanair är sjukt mycket sämre än på andra flygbolag.. Skulle aldrig flyga med dem.

Ha, får ja fråga va fan du baserar det där på?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En dokumentär som spelade in nyss. Om man inte kan tro på det som folk gör dvs. statistik och dokumentärer så kan man lika gärna stänga av TV och dator samt inte köpa tidningar och sluta prata med folk. :):)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dokumentären på TV4 igår, fusket var filmat med dold kamera och det andra berättade anställda om.

På undervisningen sade läraren till dem att kolla efter starka personer innan start, så allting är sant.. Låter sjukt, jag vet, men så är det.

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åker till london typ 2 ggr om året, för å hälsa på min kusin där, å då åker jag alltid mä ryanair.

Jag har aldrig nåra problem(förutom när jag hamnade framför en familj mä småbarn som sparkade på stolen hela resan även fast jag sa åt dem :) ).

Å jag håller mä ryanair som säger: payar man inget så får man inget. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag åker till london typ 2 ggr om året, för å hälsa på min kusin där, å då åker jag alltid mä ryanair.

Jag har aldrig nåra problem(förutom när jag hamnade framför en familj mä småbarn som sparkade på stolen hela resan även fast jag sa åt dem :) ).

Å jag håller mä ryanair som säger: payar man inget så får man inget. :)

Visst, servicen kan vara skit men man kan ju inte försätta folks i livsfara bara för att det är billigt?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor