Jump to content

Ryanair på bar gärning.

SlewME
 Share

Recommended Posts

Någon som tittar på det?

Det verkar helt absurt och sjukt. Har ingen lust att flyga med det flygbolaget om kabinpersinal sover, spya under säterna och så vidare.

Kabinpersonal som får 25min på sig att städa, kolla säkerhet osv mellan varje landning kan inte vara bra.

Fyfan för den hanteringen. Blir fan rädd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 55
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Någon som tittar på det?

Det verkar helt absurt och sjukt. Har ingen lust att flyga med det flygbolaget om kabinpersinal sover, spya under säterna och så vidare.

Kabinpersonal som får 25min på sig att städa, kolla säkerhet osv mellan varje landning kan inte vara bra.

Går det i repris? låter intressant.

Bara av att läsa det du skrivit så blir man ju lite... Har det förekommit ett flertal gånger eller bara 1, 2.. gånger?

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som förbryllar mig är att folk flyger med dessa bolag. Säkert familjer med 200 barn som inte har råd med annat. Men jag skulle hellre värna om min familjs säkerhet och lägga ut 5000kr mer än att åka med dessa bolag.

De städade inte ens toaletterna efter varje landning.

En passagerare hade spytt och då lade de rakvatten över för att ta bort stanken av spya för att de inte hade tid att torka bort det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det som förbryllar mig är att folk flyger med dessa bolag. Säkert familjer med 200 barn som inte har råd med annat. Men jag skulle hellre värna om min familjs säkerhet och lägga ut 5000kr mer än att åka med dessa bolag.

De städade inte ens toaletterna efter varje landning.

En passagerare hade spytt och då lade de rakvatten över för att ta bort stanken av spya för att de inte hade tid att torka bort det.

Vadå snåla med tiden.... :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vadå snåla med tiden.... :lol:

Som sagt, 25 min mellan varje landning får de på dig. Vid förseningar får man varken ersättning eller om man sitter på flyger får man ingen dricka osv som kompensation.

Kaptenen sade i slutet "Om någon är sur så finns det fler". Alltså, de bryr sig inte om sina passagerare.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså de kostar ju bara 400 spänn till london med dom.. man får vad man betalar för helt enkelt... :lol:

Ja, men jag tycker att man borde betala lite mer och få det man betalar för istället för att betala lite och också få det man betalar för fast 10 gånger sämre.

Do you understand boy?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådana dokumentärer överdriver alltid. Jag har själv flugit med det bolaget ett antal gånger och alla gånger utom en gick det bra.

Den gången var flyget inställt och vi fick vänta 18 timmar till nästa. Hade inga pengar alls så vi svalt under de timmarna. Och fick dessutom sova på en hård metalbänk. Fick ingen ersättning alls av dem.

Men det är deras Policy. Så billigt som möjligt och så lite service som möjligt. Hur skall det annars gå runt?! Tycker inte att man kan gnälla på dem.

Folk vill ha billiga resor men vill inte att företagen tummar på servicen. De kan ju hålla så låga priser tack vare att de drar ner på servicen.

Dock är säkerheten en annan femma. Den skall vara lika hög som hos alla andra bolag och det är den vad jag har förstått...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, men jag tycker att man borde betala lite mer och få det man betalar för istället för att betala lite och också få det man betalar för fast 10 gånger sämre.

Do you understand boy?

Min familj skulle aldrig haft råd att flyga utomlands om det inte var för ryanair.

Visst, dom är jävliga mot personalen, men annars skulle dom inte kunna ha så låga priser, tyvärr...

Tänk vad världen är orättvis! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådana dokumentärer överdriver alltid. Jag har själv flugit med det bolaget ett antal gånger och alla gånger utom en gick det bra.

Den gången var flyget inställt och vi fick vänta 18 timmar till nästa. Hade inga pengar alls så vi svalt under de timmarna. Och fick dessutom sova på en hård metalbänk. Fick ingen ersättning alls av dem.

Men det är deras Policy. Så billigt som möjligt och så lite service som möjligt. Hur skall det annars gå runt?! Tycker inte att man kan gnälla på dem.

Folk vill ha billiga resor men vill inte att företagen tummar på servicen. De kan ju hålla så låga priser tack vare att de drar ner på servicen.

Dock är säkerheten en annan femma. Den skall vara lika hög som hos alla andra bolag och det är den vad jag har förstått...

Vad jag såg så var den inte lika hög som hos de andra företagen. Sedan går det alltid att säga att; Det var en tillfällighet att det var så när dokumentären spelades in.

Lite jävligt konstigt att det skulle vara en tillfällighet. Det är bara att inse, de där 25 minuterna räcker inte till, lev med det eller byt bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är inget fel på dom, det är bara en andra lösning.

Sitter du fast i ett land och har bara några hundra så flyger du väl hellre

med dom än att sälja dig själv för att få pengar till första klass med något annat bolag?

Fast, är man snål eller sparsam så kan man ju också göra så.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som tittar på det?

Flög själv med Ryanair till London och jag kan säga att det inte var så kul. Resan till London var ganska tuff och det var många resenärer som faktiskt spydde på golvet nedanför sig, eftersom stolarna inte har ågon spypåse. Det värsta var att flyplanet skulle upp i luften igen 20 minuter senare efter vi landat. Hur ska då stackars flygvärdinnorna hinna rena upp allting därinne.

Som tur var så var det fräscht när jag åkte. Men jag tror faktiskt inte att det vart så fräscht för passagerarna som skulle flyga efter oss.

Mr.Dumbom: Det spelar ingen roll om det handlar om Ryanair eller British Airways t.ex. Säkerheten innan ombordstigingen sköts inte av flyplanspersonalen utan flygplatspersonalen. På Stansted kollade dom i Digitalkameror, mobiler, skärp you name it. Det är omöjligt för en terrorist att kapa plan nuförtiden.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor