Jump to content

Problem med bredband..?

Sikorka
 Share

Recommended Posts

Hejsan kära gtasajtare!

Till att börja med, JA jag vet att det finns en Officiell datorhjälpstråd men jag har postat där åtskilliga gånger, utan resultat, ingen svarar på min lilla fråga. Så nu postar jag mitt problem här, så att fler ögon ska se mig, förlåt om jag gör någon ledsen..

Till mitt problem,

Min bredbandleverantör suger antingen totalt eller är det något annat fel?

Jag kan ibland sitta här i lugn och ro på msn och spela lite onliespel och plötsligt lägger skiten av. Jag blir utloggad från msn, jag kan inte gå ut på Internet, jag blir disconectad från en server, och detta problem håller i sig i 5-15 min-.-

Förut la allt av förutom Windows Messenger, men nu fungerar inte det heller..

Detta problem uppstår ibland bara på en dator, ibland på alla datorer.. helt knäppt..

Jag vet inte riktigt vad som är fel här, men kolla på bilderna, dom säger mer än tusen ord, fråga gärna något om jag har brister i min text..

Såhär såg det ut för några veckor sedan

--

Nu ser det ut såhär..

Tacksam för svar, Förlåt om jag.. gjorde något fel? ^^

Redigerad av Sikorka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... vet inte riktigt varför, men jag får en känsla av att det är DNS det är fel på, men troligast på din router. Prova starta om routern nästa gång, alternativt försöka gå in på en sida mha ip-numret istället för addressen.

EDIT: Provat att klicka på Reparera i den sista dialogrutan?

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har liknande problem också... om jag lämnar datorn på över natten, tankar lite blabla (o nej, warez!!11) så lägger skiten av... så jag behöver då på morgonen starta om modemet, då filen och cirka 1,1% framgång bara för internet "dör"... hjälp :P

Sådär kan man inte säga. Det är som att göra skriva;

Hej jag har fel på mitt internet, vet inte vad det är så hjälp mig!

Aha, precis, jätte lätt att veta vad problemet är då. Det kan vara precis vad som helst. Installera Radmin eller liknande och låt mig titta i din dator så kanske jag kan lösa det :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sådär kan man inte säga. Det är som att göra skriva;

Hej jag har fel på mitt internet, vet inte vad det är så hjälp mig!

Aha, precis, jätte lätt att veta vad problemet är då. Det kan vara precis vad som helst. Installera Radmin eller liknande och låt mig titta i din dator så kanske jag kan lösa det :lol:

Hehe jo du har en poäng! ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det är som siana säger så kan det bero på två saker. Dels förstajacket, då flyttar du bara jacket till föstajacket. Eller så är dina telejack felkopplade - seriekopplade.

Kan säga att jag har en jävla erfarenhet av det. Mitt ADSL- modem fick ingen DSL eller Internet- kontakt i början när vi fick det. Jag läste in mig på allt vad paralellkopplat, seriekopplat och första jack var, var på varenda uttag i hela huset. Så visade det sig att de hade gjort fel i telebasen. :lol:

Well, nu är jag expert.

@Sikorka: Vet du vad första jacket är? Har ni kopplat modemet/routern dit?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade så förut, lampan på modemet började blinka. Efter ett antal samtal till BBB så kom det någon och kollade lite och fastslog att jag ligger för långt bort från telestationen så att dom var tvungna att sänka hastigheten lite, sen dess har jag inte haft några som helst problem alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag brukade också ha det problemet (Telia användare), men jag fixade problemet på nåt konstigt sätt. Man skulle inaktivera nätverksanslutningen och sen aktivera den så funkar den. Också fick jag 'experimentera' med D-Link (sjävla modemet typ, vetefan) inställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor