Xogede Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 De verkliga experterna skrattar åt Linux. Nej. Vad grundar du detta påstående på? Att du själv är "expert" och gör det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Aftonbladet rasar över mr tobbes ord-kupp HAHA! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Patrik Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 FANS jävla skitaftonbluddret!!!!!!!!!!! Kan de bara inte för en jävla gång lära sig skillnaden på hackare och crackare!!!! Crackare är en som under olagliga omständigheter får tillgång till vissa saker. Hackare är en som försöker skaffa ny, icke tillgänglig information om ett system. Aftonbladet är verkligen pinsamma. De använder ordet data i fel sammanhang i 99% av fallen också, skamligt. Nja, det stog väl "kriminella hackare"? Det är väl lika med crackare? http://www.gtasajten.com/forum/style_images/1Hivernal-083/icon14.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 9 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 9 mars, 2006 Nja, det stog väl "kriminella hackare"? Det är väl lika med crackare? http://www.gtasajten.com/forum/style_images/1Hivernal-083/icon14.gif Nja, det stod i ett sammanhang som fick ordet "kriminella" att framstå som en beskrivning istället för ett utval. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) Nej. Vad grundar du detta påstående på? Att du själv är "expert" och gör det? Nej, jag är själv ingen "expert". Men jag pratar bla. om BSD-användarna. "BSD is what you get when a bunch of Unix hackers sit down to try to port a Unix system to the PC. Linux is what you get when a bunch of PC hackers sit down and try to write a Unix system for the PC." Redigerad 10 mars, 2006 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 (redigerad) Nej, jag är själv ingen "expert". Men jag pratar bla. om BSD-användarna. "BSD is what you get when a bunch of Unix hackers sit down to try to port a Unix system to the PC. Linux is what you get when a bunch of PC hackers sit down and try to write a Unix system for the PC." Aside from GNU, one other project has independently produced a free Unix-like operating system. This system is known as BSD, and it was developed at UC Berkeley. It was non-free in the 80s, but became free in the early 90s. A free operating system that exists today is almost certainly either a variant of the GNU system, or a kind of BSD system. 1. BSD är väldigt likt GNU/Linux. 2. Mängden BSD-användare är ganska obetydlig jämfört med användarna av olika varianter av GNU/Linux, och fördelningen av experterna är proportionell. Anledningen är bland annat att det finns många fler program till GNU/Linux. Dessutom skrattar knappast BSD-användarna åt Linux, precis som Linux-användarna inte skrattar åt BSD. [EDIT] 3. Att använda "PC" (maskin) som motsats till "Unix" (operativsystem) visar kunskapsnivån på dina s.k. "experter". Redigerad 10 mars, 2006 av Xogede Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 3. Att använda "PC" (maskin) som motsats till "Unix" (operativsystem) visar kunskapsnivån på dina s.k. "experter". "-"= Citat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 "-"= Citat. Just det. Ett citat från dina s.k. "experter". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredd Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Det finns väl inga direkta superexperter. BSD är väl ganska bra eftersom det bygger delvis på UNIX. Men riktiga expert-OS enligt mig är väl: Tru64, IRIX, Solaris etc. Sen är det ju krig mellan BSD och LINUX användare. BSD användarna påstår att LINUX användare är n00bs och LINUX användarna påstår tvärtom. Jag håller mig nog mer på BSD sidan eftersom det är mer ren kod i kerneln än vad det är i Linux där folk lägger till saker till kerneln hela tiden vilket kan göra det instabilt. Alla BSD varianterna har ett fast utvecklingsteam, Linux består ju visserligen också av en massa utvecklingsteam som gör distar. Men skillnaden ligger i att vanligt folk lägger till en massa skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xogede Skrivet 10 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 10 mars, 2006 Det finns väl inga direkta superexperter. BSD är väl ganska bra eftersom det bygger delvis på UNIX. Men riktiga expert-OS enligt mig är väl: Tru64, IRIX, Solaris etc. Sen är det ju krig mellan BSD och LINUX användare. BSD användarna påstår att LINUX användare är n00bs och LINUX användarna påstår tvärtom. Jag håller mig nog mer på BSD sidan eftersom det är mer ren kod i kerneln än vad det är i Linux där folk lägger till saker till kerneln hela tiden vilket kan göra det instabilt. Alla BSD varianterna har ett fast utvecklingsteam, Linux består ju visserligen också av en massa utvecklingsteam som gör distar. Men skillnaden ligger i att vanligt folk lägger till en massa skit. "riktiga expert-OS" finns inte heller. De som du nämnde finns det nästan inga program till, och man blir knappast expert av att använda det allra ovanligaste OSet. "Kriget" är mellan Linux-fans och BSD-fans. Alla användare är inte fans, och Linux har många fler "normala" användare. Jag t.ex. håller mig till Linux, men har inget emot BSD-användare. "Alla BSD varianterna har ett fast utvecklingsteam", just därför kommer det så få program till dessa. "Men skillnaden ligger i att vanligt folk lägger till en massa skit.", det är ju det som är meningen, man har frihet att lägga och ta bort allt man vill. Och som sagt, BSD har väldigt mycket gemensamt med Linux. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts