Jump to content

Hackers, ett problem?

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 109
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Okej. Dom jag har lekt lite med (PHP, C++ och Java) använder >= iaf. Vad kodar du då?

Kodar i ActionScript och har börjat lite med php.

Ska testa Javascript och några andra. :blink:

I AS kan man både använda

if (blabla>=10)

och

if (blabla>10)

, vet inte hur det är i dom andra.

:(

Edit: the-copy, vet. -_-

Redigerad av Patrik
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mjo. Kom på att det egentligen bara stämmer om man jämför siffror. På strängar blir det ju fel. Eller har jag fel?

Jag tänkte mer på att >1 inte är >=2 eftersom 1,3 stämmer bara på ett. Men pratar vi om heltal så gäller båda.

Strängar går inte att köra i > eller >= i de språk jag har skrivigt i. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visst, det görs inga virus till Linux men jag förstår inte varför folk väljer det till servrar?  För att det drar lite prestanda eller? Det är lätt att knäcka som fan ju. -_-

Prestanda är en av anledingarna, men säkerhet är den största. Linux må vara enkel att knäcka (trots att det är olika på olika distros, varav vissa är mer eller mindre omöjliga), men det är och förblir mycket säkrare än windows.

Om du påstår att det är enkelt att knäcka, måste du väl ha lyckats själv? Har du det? :blink:

Angående "==" vs. ">=" : Det är ganska ofta man stöter på +/-1-problemet, dvs man vet inte om man ska ta +1, -1 eller ingenting. Då händer det att man skriver fel uttryck, och om det händer under input validation, kan det få stora konsekvenser för säkerheten.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Uhm, just det.. frågorna.

1. Ja, det har jag. Började med enklare trojan-program och sånt. Sen försökte jag mig på att .. vafan hette det .. NetBIOS-hackning. Gick GANSKA bra men lyckades bara ett fåtal gånger. Råkade formatera min kompis dator (-/echo = formatera??) och hans morsa blev jäkligt sur och ville polisanmäla mig. :blink:

Brute-forcing har jag också gjort ett tag. Försökte inte alls på GTAsajten ( -_- ) men det gick inge bra.

2. Hm.. nej.

3. Skulle vara kul att bli riktigt duktig men.. det blir jag väl aldrig.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Prestanda är en av anledingarna, men säkerhet är den största. Linux må vara enkel att knäcka (trots att det är olika på olika distros, varav vissa är mer eller mindre omöjliga), men det är och förblir mycket säkrare än windows.

Om du påstår att det är enkelt att knäcka, måste du väl ha lyckats själv? Har du det? -_-

Angående "==" vs. ">=" : Det är ganska ofta man stöter på +/-1-problemet, dvs man vet inte om man ska ta +1, -1 eller ingenting. Då händer det att man skriver fel uttryck, och om det händer under input validation, kan det få stora konsekvenser för säkerheten.

En persondator med Windows XP + Service Pack 2 har väldigt få buggar då Microsoft faktiskt arbetar mycket bra på säkerheten. Om folk fortfarande har samma fördommar för Microsoft som förut så tycker jag man ska släppa det då dom har skärpt sig.

Nej, jag får väl ta tillbaka det jag sa om att Linux är lätt att knäcka. Men det är fortfarande inte svårt. Jag tror jag har fått den synen efter att alla små pojkar byter till linux för dom blir h4xx0rs av det och inte kan ett skit. Dom tar nåt gammalt linux-OS som du typ får root på 10 sek.

Maah, jag känner mig typ ägd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En persondator med Windows XP + Service Pack 2 har väldigt få buggar då Microsoft faktiskt arbetar mycket bra på säkerheten. Om folk fortfarande har samma fördommar för Microsoft som förut så tycker jag man ska släppa det då dom har skärpt sig.

Nej, jag får väl ta tillbaka det jag sa om att Linux är lätt att knäcka. Men det är fortfarande inte svårt. Jag tror jag har fått den synen efter att alla små pojkar byter till linux för dom blir h4xx0rs av det och inte kan ett skit. Dom tar nåt gammalt linux-OS som du typ får root på 10 sek.

Maah, jag känner mig typ ägd.

Påstår inte att windows är "0MG HuR 3nK3LLt zåm helst 4Tt H4xX4", men det är fortfarande inte lika säkert som linux (och då menar jag, precis som du, den senaste versionen). Visserligen byter många "små pojkar" till Linux nuförtiden, men faktum är ju att de verkliga experterna också gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nån sa att han inte trodde mig för att jag bara varit medlem en dag. Men jag tror att det var asets strategi. Och om han inte erkänner och ber om ursäkt då j*vlar...

Jag tror också dig men vi ska bli mer misstänksamma sen eftersom då kan alla spamma och sen säga att man blev hackad...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Har ni någon gång försökt att hacka eller har hackat för att förstöra?

2. Har ni någon gång försökt att hacka eller har hackat för at visa fel och brister i en sida?

3. Vill du lära dig hacka och varför? Vad har du för mål?

1. Har "hackat" alla mina skolors adminkonton (Skoladmin, lokal administratör på datorn, BIOS osv) med samma teknik. Fungerar klockrent.

Har inte orkar vara omogen och förstöra utan har använt det med praktiska saker, som vår konstiga skola har blockerat.

2. Skickade ett anonymt brev om den dåliga säkerheten och hur lätt man fick reda på adminlösenordet en gång.

3. Bah....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu helt plötsligt blev det ett problem för en del..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,790303,00.html

;)

FANS jävla skitaftonbluddret!!!!!!!!!!!

Kan de bara inte för en jävla gång lära sig skillnaden på hackare och crackare!!!!

Crackare är en som under olagliga omständigheter får tillgång till vissa saker.

Hackare är en som försöker skaffa ny, icke tillgänglig information om ett system.

Aftonbladet är verkligen pinsamma.

De använder ordet data i fel sammanhang i 99% av fallen också, skamligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan de bara inte för en jävla gång lära sig skillnaden på hackare och crackare!!!!

Hackare är en som försöker skaffa ny, icke tillgänglig information om ett system.

Världen håller på att Fjortizaliseraz :)

Många Vuxna är fjortisar :'( fan vad........... saknar ord för mina känslor för sånt ;)

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Aftonbladet rasar över mr tobbes ord-kupp

Länk till kommentar
Dela på andra sidor