Jump to content

Hackers, ett problem?

SlewME
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 109
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Varför det? :P (BTW, vad betyder J/k?:"> )

Man kan skriva virus på vilket språk som helst, men de flesta (programmerare) föredrar VB eller C++.

Just kidding.

Ja, fast VB är lite lamt enligt mig. För lite möjlighet känns det som. Annars rätt så bra, går att skriva några fina trojaner med det.

Patrick: Jag hade skitjobbigt med att gå från VB till C++ eftersom det är helt olikt varandra.

Redigerad av epix
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Just kidding.

Ja, fast VB är lite lamt enligt mig. För lite möjlighet känns det som. Annars rätt så bra, går att skriva några fina trojaner med det.

Patrick: Jag hade skitjobbigt med att gå från VB till C++ eftersom det är helt olikt varandra.

Hm, har hört att dom ska vara rätt lika? :P

Men C++ är väl ett av dom svåraste språken,

så därför känns det bättre med VB.

Ps: Patrik, inte Patrick. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hm, har hört att dom ska vara rätt lika? :P

Men C++ är väl ett av dom svåraste språken,

så därför känns det bättre med VB.

Ps: Patrik, inte Patrick. :P

Jag tycker du ska gräva dig in i C++. Det lönar sig.

Satt faktiskt och klurade på hur du stavade det, ack så fel jag hade.

P-C: Om du kan koda trojaner är du väl ingen script-kiddie? Fast det beror på hur du definerar koda?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

P-C: Om du kan koda trojaner är du väl ingen script-kiddie? Fast det beror på hur du definerar koda?

Jorå - fast jag sitter inte direkt och skriver själva programmet som trojanen skickar TILL men väl servern som sänder. Inte för att det är svårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Mar 6 2006, 20:05]Den här tråden blir bara mer och mer roligare att läsa, att påstså att man tillhör datoreliten och sedan inte ens vet vad j/k är en förkortning utav  :lol:

BOT

Bara för att någon har bra självföretroende för en gångs skull. Xogede vet vad han gör, jag är ganska säker på att han har kunskaper. Och att inte veta vad en fjortisförkortning är har inget med datorelitism att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

[O][T],Mar 6 2006, 20:05]Den här tråden blir bara mer och mer roligare att läsa, att påstså att man tillhör datoreliten och sedan inte ens vet vad j/k är en förkortning utav  :lol:

BOT

Datoreliten var kanske en överdrift. Vad jag menade var bättre på datorer/datorsäkerhet än de flesta. Anledningen till att jag inte vet vad j/k betyder är att jag inte har hört det förut. Det kunde lika gärna ha betytt "Jag kan". "Just kidding" låter dessutom mer som en förkortning man använder i SMS än i datorsammanhang.

@epix: Ja, VB är ganska lamt, men det är enklare. Personligen har jag bara lärt mig det för att experimentera lite med ASP .NET.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor