Jump to content

Hackers, ett problem?

SlewME
 Share

Recommended Posts

1: Nope

2: Naa

3: Ja, för att utveckla mina data kunskaper. Förstå hur en hackare fungerar. Om jag lär mig att hacka så vet jag vad jag är ute efter. Och då kan jag förstå vad en hackare också är ute efter. Och då kanske jag kan hindra dom att försöka hacka min data tillex?.

:)

Redigerad av chucky.swe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 109
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

1. Nej. Det finns dock en omständighet under vilken jag skulle kunna göra det: att jag blev grovt förolämpad över nätet. Att blanda ihop hacker och cracker är en sådan förolämpning. Så du får sluta med det om du vill ha hjälp från min sida i framtiden.

2. Ja, och det vet du.

3. Ja, mitt mål är att överträffa andra i kunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Nej. Det finns dock en omständighet under vilken jag skulle kunna göra det: att jag blev grovt förolämpad över nätet. Att blanda ihop hacker och cracker är en sådan förolämpning. Så du får sluta med det om du vill ha hjälp från min sida i framtiden.

2. Ja, och det vet du.

3. Ja, mitt mål är att överträffa andra i kunskap.

Som vanligt hoppar du över att läsa inlägg, eller läser och hör du bara det du vill höra? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Scriptkiddies, som inte vet ett dugg om hacking eller programmering, laddar alltid hem färdiga program som riktiga hackers har gjort, och lyckas på så sätt

hacka med mål att förstöra. Sedan är det så irriterande när dom tror att

dom kan kalla sig hackers.

Hackers som gör det för att visa "fel och brister" bidrar ju iaf till

något bra. Förr då man knappt visste om virus och sånt kunde en hacker

göra precis vad han/hon ville, t.ex. tömma hela datorn.

Microsoft har ju ganska mycket monopol på vad dom gör,

därför tvingas dom inte utveckla, om det inte vore för alla hackers. :P

Dom som bara vill förstöra kan dra åt helvete! :P

1. Har ni någon gång försökt att hacka eller har hackat för att förstöra?

Aldrig testat.

2. Har ni någon gång försökt att hacka eller har hackat för at visa fel och brister i en sida?

Nope.

3. Vill du lära dig hacka och varför? Vad har du för mål?

Ja! Dock är jag mer intresserad av programmering av spel och små program. :)

Gjorde ett enkelt program som kunde göra en rolig sak. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. Nej. Har därimot tittat på sidor om hur man gör.

2. Nej.

3. Vet inte. Har inget mål.

Mitt ord är att det ska vara stränga lagar om man hackar sig in på någon form av hemsida eller dator etc. Det finns tusentals sidor, och många av dom Svenska som skriver guider om hur man kan hacka datorer och få tag I IP-nr med olika program.

Tycker att det ska vara strängt olagligt att håla på med hacking och/eller cracking. Uppmaning till det bör vara förbjudet och ägaren till sidan som uppmanar det bör åka I fängelse cirka två år. Det kostar både tid och pengar för människor dessutom kan deras datorer eller hemsidor förstöras med glädje och medvetande I att straffet är som ett glas saft. Bort med alla sidor som ens uppmanar till det!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som vanligt hoppar du över att läsa inlägg, eller läser och hör du bara det du vill höra?  :P

Menar du inlägget där du sa att hacker är ett samlingsord? Svaret på det är att du har fel helt enkelt. Hacker är inte ett samlingsord. Även om du använder ordet i helt fel mening och menar hackers, crackers och script kiddies tillsammans, så drar du alla över en kant, vilket är nästan ännu mer fel än att missbruka ordet.

Hackers ska ha respekt för sin kunskap och sin goda vilja, crackers ska ha respekt för sin kunskap och skäll för sin onda vilja, och script kiddies ska dödas. Där har du skilladen.

"Som vanligt" är förresten en bra debatt-taktik, får jag sno den av dig? :)

EDIT: Du säger ju själv "Cracker förstör hackers förstör inte."! Varför använder du ordet hacker om de som förstör då?

Det där om elit-nivå: Alla hackers är på elit-nivå, definitionen på hacker är en som tillhör datoreliten. Du kanske menade de som säger saker i stil med "OMG JAk er så JaeEFLa 1337 Jag kAn hAaXXa diG HAhA!!111". Detta är inte elit-nivå. Möjligtvis fjortis-nivå.

Kolla även Patriks inlägg.

Redigerad av Xogede
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Menar du inlägget där du sa att hacker är ett samlingsord? Svaret på det är att du har fel helt enkelt. Hacker är inte ett samlingsord. Även om du använder ordet i helt fel mening och menar hackers, crackers och script kiddies tillsammans, så drar du alla över en kant, vilket är nästan ännu mer fel än att missbruka ordet.

"Det svenska ordet hackare har i viss mån fått samma betydelse som cracker trots att det är en översättning av ordet hacker som är något helt annat."

Han valde att använda ordet "Hacker" eftersom alla skulle förstå vad han menade. Skulle han ha kallat dem "Crackers" skulle säkerligen flera fråga vilka de var. Alla vet vad han menade, det är huvudsaken.

Same goes för alla som säger "Sagan Om Ringen- filmerna". Fan vad jag hatar det. Sagan om Ringen, Sagan om De Två Tornen och Sagan om Konungens Återkomst heter de tre delarna, och hela triologin heter Härskarringen. Nu är även böckerna nyöversatta, men filmerna bär de gamla namnen.

Hur fan kom jag in på det? Whatever.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Det svenska ordet hackare har i viss mån fått samma betydelse som cracker trots att det är en översättning av ordet hacker som är något helt annat."

Han valde att använda ordet "Hacker" eftersom alla skulle förstå vad han menade. Skulle han ha kallat dem "Crackers" skulle säkerligen flera fråga vilka de var. Alla vet vad han menade, det är huvudsaken.

Det svenska ordet, visserligen. Men detta är internet, och här är definitionerna lite annorlunda. Det är ungefär som Sagan om Ringen, och ungefär som ordet "data" också. I det svenska samhället är det accepterar att använda ordet data istället för dator, men hur många gånger har inte folk på detta forum, inklusive jag (och SlewME också, om jag minns rätt) klagat på detta? Förresten, varifrån kommer citatet?

Om han ändå skrev ett så långt inlägg, borde det inte vara någon större svårighet att även på ett par rader förklara skillnaden mellan hacker och cracker.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det svenska ordet, visserligen. Men detta är internet, och här är definitionerna lite annorlunda. Det är ungefär som Sagan om Ringen, och ungefär som ordet "data" också. I det svenska samhället är det accepterar att använda ordet data istället för dator, men hur många gånger har inte folk på detta forum, inklusive jag (och SlewME också, om jag minns rätt) klagat på detta? Förresten, varifrån kommer citatet?

Om han ändå skrev ett så långt inlägg, borde det inte vara någon större svårighet att även på ett par rader förklara skillnaden mellan hacker och cracker.

Att du orkar.

Tycker att det är riktigt kul att sitta och läsa inlägg från folk som fösöker visa sig bäst samtidigt som man blir ganska irriterad.

Visst, du må vara kunnig men du är inte världsbäst på allt och har inte alltid rätt.

Det är vikigt att lära sig lyssna på andra också och inte bara tro att man är jävla bra helatiden.

Tacl för ordet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, du har rätt, jag är pillig med ord också. Men ni behöver inte dra igång en lång konflikt för det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att du orkar.

Tycker att det är riktigt kul att sitta och läsa inlägg från folk som fösöker visa sig bäst samtidigt som man blir ganska irriterad.

Visst, du må vara kunnig men du är inte världsbäst på allt och har inte alltid rätt.

Det är vikigt att lära sig lyssna på andra också och inte bara tro att man är jävla bra helatiden.

Tacl för ordet.

Har aldrig påstått att jag är bäst. Anledningen till att jag är petig just här att jag helt enkelt inte gillar att bli kallad "ond", "problem", m.m. Det kan nästan klassas som personangrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor