Jump to content

Har ballas funnits?

Share

Recommended Posts

• Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nu har jag nog inte hört låten, men jag kan ha en förklaring.

"Balla" är ofta slang och hur man uttalar "Baller", vilket betyder en basketspelare. Låter lite konstigt om låten skulle heta "Vill vara en basketspelare", men det kan vara så... Jag har som sagt inte hört låten.

asså säg inget om du inte vet något du vet tydligen inte vad en "balla" aka "baller" är!

det här är en balla

A baller is someone who 'has made it to the bigtime' (ref. ball players) Now refers to people who are 'living large.' In casual language, it is often replaced with "hella b", meaning "hella baller". Baller is a high compliment, and has taken on a meaning similar to "cool".

Baller is also a term commonly used amongst telle marketers as a label for themselves

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ballas är en slags kopia av Bloods som finns i Los Angeles PÅ RIKTIGT!

Groove Street ska antagligen föreställa gänget Crips som också finns i LA på riktigt.  Varrios Los Atzecas ska antagligen föreställa gänget The Barrio som också finns i LA på riktigt. Vagos vet jag inte riktigt.

Groove Street är en kopia av Lime Street Pirus som är ett gäng i Los Angeles som bär grönt.

Vagos ska nog föreställa Latin Kings som är ett gäng i Los Angeles som bär gult.

Ballas ska vara en kopia av Grape Street Watts Crips som är ett Crips gäng i Los Angeles som bär lilla.

Redigerad av krayzie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Groove Street är en kopia av Lime Street Pirus som är ett gäng i Los Angeles som bär grönt.

Vagos ska nog föreställa Latin Kings som är ett gäng i Los Angeles som bär gult.

Ballas ska vara en kopia av Grape Street Watts Crips som är ett Crips gäng i Los Angeles som bär lilla.

Fel.

Grove Street gänget ska föreställa Crips. Och det settet man är ska vara Rollin sixties, tror jag eller bara nått random set.

Och Ballas ska föreställa Bloods.

Och Grove street är inte en kopia av Lime Street Piru eftersom Lime Street Piru är ett set av bloods som alla vet (fast dom bär grönt).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel.

Grove Street gänget ska föreställa Crips. Och det settet man är ska vara Rollin sixties, tror jag eller bara nått random set.

Och Grove street är inte en kopia av Lime Street Piru eftersom Lime Street Piru är ett set av bloods som alla vet (fast dom bär grönt).

men vem har sagt att ballas är blood och grove är crips?

Ballas look much like an infamous real life streetgang from Los Angeles called the Grape Street Watts Crips, who are well known for their purple (and blue) attire, and is one of the sets of the Crips, a rival gang of the Bloods. Ballas can sometimes be heard to call one another "cuzz", which is a familiar term used by Crips, and the names of the Ballas sets are also closer to known Crips sets than to Blood sets.

Grove Street Families represent the Bloods at the present day. Green is the colour used distinctively by the Lime Street Piru, a Bloods set in Los Angeles. The w-ord "Families" in the names of GSF sets is a feature shared by a number of Bloods sets too, and GSF gang members often call one another "dawg", a term favoured by Bloods. Not much else points to the Grove Street Families being related to the bloods.

ägd?

Redigerad av krayzie
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

men vem har sagt att ballas är blood och grove är crips?

Ballas look much like an infamous real life streetgang from Los Angeles called the Grape Street Watts Crips, who are well known for their purple (and blue) attire, and is one of the sets of the Crips, a rival gang of the Bloods. Ballas can sometimes be heard to call one another "cuzz", which is a familiar term used by Crips, and the names of the Ballas sets are also closer to known Crips sets than to Blood sets.

Grove Street Families represent the Bloods at the present day. Green is the colour used distinctively by the Lime Street Piru, a Bloods set in Los Angeles. The w-ord "Families" in the names of GSF sets is a feature shared by a number of Bloods sets too, and GSF gang members often call one another "dawg", a term favoured by Bloods. Not much else points to the Grove Street Families being related to the bloods.

ägd?

Källa?

Jag har aldrig hört Ballas säga "Cuzz" ,för det vet jag att Crips gör.

Men jag har hört Grove säga families ,fast det visste jag inte att Bloods brukar säga :teehee:

Så jag antar att du har rätt.

Men var det inte så att gängen från echo park och lite mer åt downtown-hållet (bloods) började ta över mer och mer Crips områden in mot Compton och det i början på 90-talet? Och så är det ju ungefär i spelet också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Källa?

Jag har aldrig hört Ballas säga "Cuzz" ,för det vet jag att Crips gör.

Men jag har hört Grove säga families ,fast det visste jag inte att Bloods brukar säga :o

Så jag antar att du har rätt.

Men var det inte så att gängen från echo park och lite mer åt downtown-hållet (bloods) började ta över mer och mer Crips områden in mot Compton och det i början på 90-talet? Och så är det ju ungefär i spelet också.

Där: http://en.wikipedia.org/wiki/Bloods

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fel.

Brukar inte Bloods bära rött??

Länk till kommentar
Dela på andra sidor