skuurt Skrivet 4 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2006 Har ballas funnits på riktigkt eller finns dom? Har groove funnits. Jag tänkte för att 2pac,dre & Co har gjort en låt som heter wanna be a balla. ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Petteur Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Joo har hört den låten, men jag tror inte Ballas eller Groove St. har funnits... Dom är nog påhittade som det mesta i spelet som t ex namnen på städerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skuurt Skrivet 5 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Men städerna ska ju vara kopior av andra städer,så då kanske groove å ballas är kopior,fast dom heter typ ballus Lr nå sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Jo det finns ju riktiga gäng som är "omdöpta" t ex triads (är ju faktiskt ett riktigt gäng men aja ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Reve Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Ballas är en slags kopia av Bloods som finns i Los Angeles PÅ RIKTIGT! Groove Street ska antagligen föreställa gänget Crips som också finns i LA på riktigt. Varrios Los Atzecas ska antagligen föreställa gänget The Barrio som också finns i LA på riktigt. Vagos vet jag inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skuurt Skrivet 5 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Tack för svaret RevE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Moroni_Family Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Jo det finns ju riktiga gäng som är "omdöpta" t ex triads (är ju faktiskt ett riktigt gäng men aja ) Triads är inget gäng. Det är namnet på den kinesiska maffian. Det är inget specielt gäng som heter så. Man kallar maffian för det bara Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Skulle vara kul att veta vad dom andra gängen heter I verkligheten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 (redigerad) Nej, Ballas och Groove är en myt bekräftad av Rockstar. Men jag har hört att dom ska finnas i back o beyond. Nej, jag ska sluta. Redigerad 5 mars, 2006 av Jazz Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Har ballas funnits på riktigkt eller finns dom? Har groove funnits. Jag tänkte för att 2pac,dre & Co har gjort en låt som heter wanna be a balla. ?? Nu har jag nog inte hört låten, men jag kan ha en förklaring. "Balla" är ofta slang och hur man uttalar "Baller", vilket betyder en basketspelare. Låter lite konstigt om låten skulle heta "Vill vara en basketspelare", men det kan vara så... Jag har som sagt inte hört låten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samuelszon Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Skulle väl tro att Reve är inne på rätt spår. Rockstar lär väl mena Bloods och Crips. Är CJ Stanley Tuckie Williams då tro? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skuurt Skrivet 5 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Btw,så hära går låten :Wanna be a -- baller, shot caller Twenty inch blades -- on the Impala A caller gettin laid tonight Swisher rolled tight, gotta spray my ice I hit the HIIIGHWAY, making money the FLYYYY WAY But there's got to be a BETT-ER WAYY! A better way, better way, YEAH-AHHHH Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Btw,så hära går låten :Wanna be a -- baller, shot caller Twenty inch blades -- on the Impala A caller gettin laid tonight Swisher rolled tight, gotta spray my ice I hit the HIIIGHWAY, making money the FLYYYY WAY But there's got to be a BETT-ER WAYY! A better way, better way, YEAH-AHHHH Då är det ju tydligt att låtens titel syftar på "baller", och inget annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Officer Hernandez Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Ballas är en slags kopia av Bloods som finns i Los Angeles PÅ RIKTIGT! Groove Street ska antagligen föreställa gänget Crips som också finns i LA på riktigt. Varrios Los Atzecas ska antagligen föreställa gänget The Barrio som också finns i LA på riktigt. Vagos vet jag inte riktigt. Det stavas "Bloodz" Har en polare som varit med i det gänget Sen ang. Groove Street.... Det finns både i New York (Manhattan) och i Los Angeles (runt South Central, tror jag det var). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cortez Skrivet 5 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2006 Det stavas "Bloodz" Har en polare som varit med i det gänget Sen ang. Groove Street.... Det finns både i New York (Manhattan) och i Los Angeles (runt South Central, tror jag det var). Har du en polare som är med i Bloods...? Sure. Och om nån stavat "Bloods" "Bloodz" så är det bara slangskrivet, det stavas Bloods. http://en.wikipedia.org/wiki/Bloods Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xenon Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 Har du en polare som är med i Bloods...? Sure. Och om nån stavat "Bloods" "Bloodz" så är det bara slangskrivet, det stavas Bloods. http://en.wikipedia.org/wiki/Bloods Hans polare har säkert vart me i "Wannebe Bloods" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skuurt Skrivet 6 mars, 2006 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 En av 2pac`s skivor heter även back to the groove ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 En av 2pac`s skivor heter även back to the groove ! Menar du att du inte har hört ordet groove, mer än i San Andreas? :huh: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Cyper Skrivet 6 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2006 En av Sveriges största musiktidning heter Groove. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Bubbli Skrivet 7 mars, 2006 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2006 Hrmmmm... "The Bloods are notorious for their gang initiation, which traditionally involves the gang bang of a local girl." Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts