Jump to content

Fröken ur

samool
 Share

Recommended Posts

JMC@

Du menar Femton, tjugoett och tio Biip ?!

Det har jag också fått lära mig...

Japp precis.

Edit:

Rösterna bakom Fröken Ur

Froken1_650979_0.jpg

Gamla Fröken Ur Ebba Beckman (till vänster) och Nya Fröken Ur Johanna Östlund (till höger). Bild från Ny Teknik 2001:11 Kaianders Sempler.

Redigerad av JMC
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När pipet kommer så är tiden den hon sa.. typ

Här är hon^^

Hmm, har lärt mig fel då...

Är det hon? Ser inte ut som jag trodde. Hade en bilden av att hon var längre, kanske lite smalare, lite hårigare, ja mer former alltså.

Hon ser ju bara ut som ett.....ja ett skåp... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Haha ingen verkar vara säker direkt men tack för alla svar, och fin dator fröken ur är. Men behövs det verkligen då kraftfulla IBM-datorer för att säga lite tider :shifty:

90510 är numret ifall någon ville veta =)

Redigerad av samool
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kraftfulla? :shifty:

Intel Pentium3 550mhz

256mb Ram

2st 9Gb hårddiskar

Datorerna har en Intel Pentium III CPU på 550 MHz och ramminnet är på 256 Mbyte. Hårddisksystemet består av en raidkontroller och två 9 Gbytes SCSI-hårddiskar. Raidkontrollern speglar allt som finns på den första hårddisken in på den andra och kan på så sätt klara av en hårddiskkrasch. Förutom att datorerna har inbyggda funktioner för övervakning av hårdvaran, finns även ett särskilt expansionskort som utökar möjligheterna till övervakning. Systemet med de båda huvuddatorerna är konfigurerat så att alla larm skickas till en tredje dator för övervakning, en IBM Netfinity 3000. Ett 100 Mbit/s ethernetkort i varje dator säkerställer snabb kommunikation i det lokala nätverket. Ljudfilerna omvandlas till analogt ljud i ett ljudkort,  Hoontech 4D Wave-NX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vart jag besviken

[iRONI] jag som trodde det var en riktigt människa som satt i en telefon hela dagarna :):shifty: [/iRONI]

Det är en riktig människa som spelat in ljudet, men den där går på en loop och spelar upp ljudet om och om igen. BTW hade man inte haft tid att sitta och säga vad datumet är var tionde sekund 24/7 ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är en riktig människa som spelat in ljudet, men den där går på en loop och spelar upp ljudet om och om igen. BTW hade man inte haft tid att sitta och säga vad datumet är var tionde sekund 24/7 :)

Så det är därför hon inte svarar när man försöker prata med henne :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor