Jump to content

Fan va man hatar männsikan ibland...

JMC
 Share

Recommended Posts

Är det inte så att på slakteri försöker man döda djuret på ett sånt oplågsamt sätt som möjligt?

Jo men det missköts ganska hårt, sett lite documentärer om det i svenska slakteri, kommer inte ihåg exakt med tiden det var ett tag sen jag var insatt i sånthär men iaf man söver ner grisarna eller lammen? något djur iaf sen har dom 30 sec på att skära halsen av alla innan dom vaknar, och ja ibland händer det att vissa hinner vakna upp medvetande som blir halsskurna.

Tänk er in i en sån situation hur det skulle kännas

sen slår många på djuren packar dom tätt i transportbilarna så många djur dör påvägen till slackteriet eller får ingen mat... vist det finns säkert många bra slakterier så ligger när bondgårdarna där det inte händer så jag rekomenderar o köpa kött lokalt om du vill ha en bra karma :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 250
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jo men det missköts ganska hårt, sett lite documentärer om det i svenska slakteri, kommer inte ihåg exakt med tiden det var ett tag sen jag var insatt i sånthär men iaf man söver ner grisarna eller lammen? något djur iaf sen har dom 30 sec på att skära halsen av alla innan dom vaknar, och ja ibland händer det att vissa hinner vakna upp medvetande som blir halsskurna.

Tänk er in i en sån situation hur det skulle kännas

sen slår många på djuren packar dom tätt i transportbilarna så många djur dör påvägen till slackteriet eller får ingen mat... vist det finns säkert många bra slakterier så ligger när bondgårdarna där det inte händer så jag rekomenderar o köpa kött lokalt om du vill ha en bra karma :)

Det vanligaste sättet att slakta är bultpistol in i hjärnan. Poff - död.

fas 1: Bultpistol - Skjuter dom i huvudet. 90% av fallen dör. Finns djur som inte dör, dom dör i fas 3.

fas 2: Upphängning - Hänger upp djuret med huvudet nedåt.

fas 3: Blod urtappning - Skär av halspulsådern för att tappa ur allt blod. Detta för att själva slaktningen inte ska bli som ett jävla blodbad.

fas 4: "Disikeringen" - Öppna buken och ränsa bort alla organ. Skölja ur kroppen.

fas 5: Flå - Ta bort skinnet.

fas 6: Slakten - Själva slakten, dela upp djuret i dom delar som ska bli mat :)

@Cyprez: Okej, du är sjuk i huvudet. På riktigt. Du är fan värre en kvinnan i filmen.

@Filmen: Undrar en sak, har någon råkat trampa en katt på svansen nogon gång?

Visst reagerar katten och blir lite arg.

Nu, på filmen så kan hon enkelt lägga ner katten och trampa ihjäl den utan att den gör minsta lilla motstånd. Den tjuter lite, men inte äns det låter normalt.

Det jag är oense om är om katten verkligen är helt normal i skallen. Många katter föds med hjärnfel och kan bara anta att den där katten är en sk. vildkatt i Kina som springer runt och äter i papperskorgar och dylikt. Alltså ett skadedjur. Och vad gör man med skadedjur, jo avlivar. Okej, inte med klackskor, men iaf. Den skulle blivigt dödat iaf, och jag tror inte det var fullt frisk.

Redigerad av StellHell
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu, på filmen så kan hon enkelt lägga ner katten och trampa ihjäl den utan att den gör minsta lilla motstånd. Den tjuter lite, men inte äns det låter normalt.

Det jag är oense om är om katten verkligen är helt normal i skallen. Många katter föds med hjärnfel och kan bara anta att den där katten är en sk. vildkatt i Kina som springer runt och äter i papperskorgar och dylikt. Alltså ett skadedjur. Och vad gör man med skadedjur, jo avlivar. Okej, inte med klackskor, men iaf. Den skulle blivigt dödat iaf, och jag tror inte det var fullt frisk.

Så du menar om du hadde hjärnfel och var hemlös så skulle man kunna avliva dig då?

låter som om att du menar att det var okej det hon gjorde på filmen för att den anses som skadedjur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så du menar om du hadde hjärnfel och var hemlös så skulle man kunna avliva dig då?

låter som om att du menar att det var okej det hon gjorde på filmen för att den anses som skadedjur?

Människan kommer alltid vara den överlägsna rasen på jorden (iaf i nuet).

Djur kommer alltid vara en lägre livsform, och så har det varigt i urminnes tider.

Och skadedjur ligger inte precis högt i ordningen.

Så kom inte med mer urlöjligt "djur = manniskor" skit. Det funkar inte och kommer aldrig funka.

"Så du menar om du hadde hjärnfel och var hemlös så skulle man kunna avliva dig då?"

Visst, det hade säkert gått. MEN om man ska kunna göra så, så kan jag göra så här:

Jag går hem till dig, slår ihjäl din mamma, sen köper jag en hund till dig för att gåttgöra dig. Bara för jag gav dig en hund så slipper jag fängelse.

"låter som om att du menar att det var okej det hon gjorde på filmen för att den anses som skadedjur?"

Får väl hoppas på att du har dyslexi och inte kunde läsa det jag skrev. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har en poäng. Men katten kan likaväl ha varit bedövad.

@Grim: Tja, som vi var inne på tidigare, nej, en människa avlivas inte. Men djur är lägre stående. Jag påstår inte att jag stödjer det helhjärtat, men så ligger det till.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

"Så du menar om du hadde hjärnfel och var hemlös så skulle man kunna avliva dig då?"

Visst, det hade säkert gått. MEN om man ska kunna göra så, så kan jag göra så här:

Jag går hem till dig, slår ihjäl din mamma, sen köper jag en hund till dig för att gåttgöra dig. Bara för jag gav dig en hund så slipper jag fängelse.

"låter som om att du menar att det var okej det hon gjorde på filmen för att den anses som skadedjur?"

Får väl hoppas på att du har dyslexi och inte kunde läsa det jag skrev. :(

Det har ju inget med saken o göra som jag har nämt :)

men om du hadde gjort det så hadde jag vridit ur tand för tand på dig osv

Dyslexi är att man missar c eller mellanrum på vissa grejjer inte att man inte kan läsa!

torkar du hakan efter du varit på toa btw? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det har ju inget med saken o göra som jag har nämt :)

men om du hadde gjort det så hadde jag vridit ur tand för tand på dig osv

Dyslexi är att man missar c eller mellanrum på vissa grejjer inte att man inte kan läsa!

torkar du hakan efter du varit på toa btw? :)

Haha, du är så jävla patetisk.

Det har ju i allra största grad något att göra med det du sa. Du tycker att djur och människor är lika mycket värda, så det spelar ingen roll om jag dödar dina föreldrar istället för att döda dina två katter.

Jag vet vad dyslexi är och står för, ville inte kalla dig idiot bara.

Torkar du tårarna från dina ögon när du blir bannad från ett forum för andra gången btw? :(

@Siana: Visst kan den ha varit bedövad, jag säger inte att den inte var fullt frisk heller. Jag ställde en fråga för jag tycker det är konstigt att den knabbt rörde sig när hon trampade på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag och en polare diskuterade det här på msn. Fan vad kul att göra hon förlamad, bryta benen i kroppen på hon och sedan slänga ner hon från ett höghus. Man får väl skylla på att kineshoran hade för igenlimmade ögon! :)

Jävla säridiot. Snälla - ta dina piller och gå och lägg dig.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som många sagt. Helt jävla fel att trampa ihjäl en katt. Det är ju så jävla mycket mer fel att halvtsöva katten också så den blir ännu mer försvarslös. Nej, vi kan inte jämföra djur med människor men djur har väl ändå rättigheter. Och som StellHell sa. Det var väl antagligen en vildkatt och skulle dö ändå men det har var fan långt ifrån rätt sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt sjuk hatar sånt vågar inte kolla...

tycker det borde varra samma straff som för människor, men då kommer nästa fråga vart gränsen går till ex slakterer dör vissa djurplågsamt med...

men såna som gör det för nöjets skulle borde avrättas på plats

Håller helt med...men slakterierna skulle ju kunna göra det så jävla mycket bättre! Jävla koncentrationsläger för djuren...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst, om det skulle finnas en sk. Postal Dude, skulle det vara värt att hyra han gratis för att ja.. Behandla den här tjejen? Kan man önska sånt eller är det sjukt eller fel? Hatar att världen ska vara så jädrans verklig.

Alla dina uttalanden om att du vet att Postal är ett spel och inte skulle vilja göra så i verkligheten förklaras härmed falska.

Edit: P-C, jag håller med. Jag vet att jag klagade på "mobbningen´" av Grim, och att många, inklusive jag själv, har hållt på att skoja om dig och så Cyprez, men du är fan helt jävla sjuk i huvudet. Jag är seriös, sök hjälp!

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor