Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Har precis börjat spela detta underbara spel :blink:

Men har problem att komma in i Thief guilden eftersom jag har 290 Bounty Points(de kräver 0) - hur får jag bort dom??

Fast ni kanske har tips på någon annan bra guild, jag är rogue/thief.

Du går till en vakt, han borde säga något om att du måste sitta av din tid i fängelse eller betala.

Välj att antingen sitta av tiden eller betala och sedan går du till thieves guild.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Har klarat alla Dark Brotherhood quests och har börjat med Black Hand questen. Har kommit till ett där man skall döda någon WoodElf/Archer snubbe vid Old Lady Luck fontänen. Att döda honom är då inga problem, det fixar vakterna och alla civilians åt mig innan jag ens hunnit se Welfen. (Trots att han bribat vakterna att döda mig.) Men när han väl är död, står det något om att "you feel a cold shiver and you see a familiar face appear" (Typ.) och Lucien ploppar fram. Sen buggar sig rubbet, och jag kan varken röra på mig, prata med Lucien eller någon annan, använda mitt vapen eller få fram menyn. Hur löser jag detta? När jag skall installera patchen står det något i stil med att "Filen kan inte hittas, men en annan fil med samma namn som däremot inte är rätt fil hittades. kthxbailol", sen stängs installationen ner..

Giev lösningar?

Edit: Nevermind. Det ordnade sig självt.

Redigerad av IceCandy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har börjat spela det här igen. Jag tog

Grand Champion, Grey Fox och nyligen Listener igen.

Funderar på om jag ska köra main storyn för första gången? Är den rolig? Jag har precis kommit till

Blades stället norr om Bruma

, är det värt att fortsätta?

Mja den är inte så värst kul imo. Lite överdriven och ganska enformig då du efter att ha kommit till

Bruma så blir det en bas och du springer runt på "små" uppdrag från prästfanskapet

Men har du aldrig kört igenom den innan så kan det ju vara skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Funderar på om jag ska köra main storyn för första gången? Är den rolig? Jag har precis kommit till

Ja det är värt att fortsätta. Men det kan bli lite drygt. Jag tycker iaf att main questet är skit kul har klarat det 5-7ggr

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv har jag aldrig orkat köra main storyn. Tyckte den var så seg.

Tycker det är otroligt mycket roligare att vara lite grann utav en frilansare och göra uppdrag åt alla guilds. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det är otroligt mycket roligare att vara lite grann utav en frilansare och göra uppdrag åt alla guilds. ^_^

Kan fan inte spela så :cry:. Varje gång jag gör en ny karaktär måste jag bestämma en guild eller ingen alls och sen köra hårt på det^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo samma här, guild quests och småuppdrag man hittar lite här och var. Men jag fortsätter att köra på huvudstoryn eftersom majoriteten sa ja. :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick in och totalplundrade juvelbutiken på natten, men nu när jag tänkte göra de igen så gick de inte?

Kommer de inte tillbaka nya juvelhalsband osv?

Grottor får tillbaka sina skatter efter nån vecka/månad. Kanske samma sak med affärer?

Om en månad är dom tillbaks! :cry:

Har också börjat köra main quests igen, efter låångt uppehåll.

Har klarat alla guilds också förutom Mages Guild,

råkade döda en mage i en thieves guild quest!

^_^ .

Så nu för att komma in igen måste jag få tag på 20 daedra hearts (Skitlätt, fick alla i en oblivion port!) Men sen så måste man få 20 vampire dusts också, hatar o gå ner i vampyr grottor o få massa sjukdomar o skit! Någon som vet nått annat lättare sätt att få tag på 20 vampire dusts?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om en månad är dom tillbaks! :cry:

Har också börjat köra main quests igen, efter låångt uppehåll.

Har klarat alla guilds också förutom Mages Guild,

råkade döda en mage i en thieves guild quest!

^_^ .

Så nu för att komma in igen måste jag få tag på 20 daedra hearts (Skitlätt, fick alla i en oblivion port!) Men sen så måste man få 20 vampire dusts också, hatar o gå ner i vampyr grottor o få massa sjukdomar o skit! Någon som vet nått annat lättare sätt att få tag på 20 vampire dusts?

Det är bara att be/gå till arenan och rena dig så blir du av med sjukdomen. Själv är jag Argonian och har amuletten som ger +50 på disease resistance också. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor