Jump to content

The Elder Scrolls IV: Oblivion

Crusader
 Share

Recommended Posts

Finns det något sätt att undvia The Dark Brotherhood? Jag minns att jag slog på en trainer och dödade honom... :).

jaa, man måste ju inte gå med, man kan anntingen döda han man fick uppdraget av och aldrig kunna gå med, eller så gör man helt enkelt inte vad han ber en om

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om man ej dödar han så blir det bara drygt att ha questet att ligga där bland de andra quest.

Påminner mig om det där Questet man får av fiskaren i byn precis väster om huvudstaden.

Fattar inte hur man fixar hans fisk eller vad det nu är... så questet skräpar bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Påminner mig om det där Questet man får av fiskaren i byn precis väster om huvudstaden.

Fattar inte hur man fixar hans fisk eller vad det nu är... så questet skräpar bara :)

Du dödar fiskarna runt om i vattnet runt IC och tar ett antal "Scales" som de har i sig.

Jag har börjat göra alla Daedric-gudarnas uppdrag. Redan gjort den en gång innan, men det var länge sen. Man får ju sjukt bra saker av det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du dödar fiskarna runt om i vattnet runt IC och tar ett antal "Scales" som de har i sig.

Jag har börjat göra alla Daedric-gudarnas uppdrag. Redan gjort den en gång innan, men det var länge sen. Man får ju sjukt bra saker av det.

Var får man deras uppdrag? Vilka är dem... dem som skapade världen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Var får man deras uppdrag? Vilka är dem... dem som skapade världen?

De är de kraftfullaste av "demonerna" Daedra från en annan dimension, man kan väl kalla dom "gudar". De försöker förändra världen på olika sätt, och genom uppdragen hjälper man dom göra detta. Exempelvis så är Sheogorath galenskapens gud, så hans uppdrag är rätt så vrickat.

Man hittar stora statyer av dom runt om i landet och oftast så behövs någom slags offer-gåva för att de ska ge spelaren uppdraget.

Och om de skapade världen är osäkert, eftersom ingen vet svaret. Men en teori är att världen bara är en dimension bland Daedric-dimensionerna.

Redigerad av RadiuZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har aldrig stött på en Oblivion-spelare på PC som inte haft problem med det. Inte heller jag fattade det :P

Stämmer bra faktist, jag hade också problem med det :rolleyes: sen började jag peka klicka dra åt sidan släppa musknappen. Ända tills jag fick veta att det också fungerade shift + klick :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ååh vad jag blir sur.

Jag vart runt i "shopping"-ställena i Huvudstaden... sen stack jag till ett av mina hus och tog lite dyra grejer för att sälja i staden. Sen när jag kommer tillbaka så är alla affärer stängda. Det var söndag (eller Sundas som det står i spelet :rolleyes:) så jag väntade till mitt på dagen på måndagen. Allt var fortfarande stängt -.-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men ååh vad jag blir sur.

Jag vart runt i "shopping"-ställena i Huvudstaden... sen stack jag till ett av mina hus och tog lite dyra grejer för att sälja i staden. Sen när jag kommer tillbaka så är alla affärer stängda. Det var söndag (eller Sundas som det står i spelet :rolleyes:) så jag väntade till mitt på dagen på måndagen. Allt var fortfarande stängt -.-

Haha :P fast siktet är rött brukar dörrarna var öppna, en liten bugg bara.

Annars så öppnar affärerna kl 9 efter vad jag har förstått det och de stänger sen kl 9 på kvällen

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det löste sig tillslut. :rolleyes:

Men nuvarande problem är hur man dödar någon utan att någon annan ser/hör eller vet. Även i tomma hus med bara 1 människa, och jag dödar den så blir jag sedd av "forces of the Unknown" och blir wanted av vakterna -.-

Och jag som ville joina Dark Brotherhood T_T

Länk till kommentar
Dela på andra sidor